Eski 25-05-04, 00:50 #1
numan numan çevrimdışı
Arrow xp den domaine join olma...

arkadaslar ben evde iki makineden birine windows server 2003 enterprise kurdum. daha sonra dcpromo ile active directory kurdum. diger makinede ise win xp pro service pack 1 kurulu.server 2003 de active directory den bir kullanici olusturdum.

server 2003 ün ipsini 192.168.0.1 olarak ayarladim. client olacak olan xp pronun ipsi ise 192.168.0.2.

xp hali hazirda workgroup olarak calisiyo. bilgisayarimdan bilgisayar adi sekmesinden bilgisayari etki alanina sokmak istedigimde hata aliyorum. etki alaninda bilgisayariniz icin bir hesap bulamadi diyor.

server 2003 ten ag baglantilarinda xp pro olan bilgisayarin ismini görebiliyorum ancak giremiyorum (zaten xp domaine join olamadigi icin hala calisma grubu kullaniyor server ise domain kullaniyo)

yani bilgisayarlar birbirini görüyor ancak baglanti kuramiyor.

ayrica xp de login olurken login penceresinde bir domain secebilmem icin gereken kutucukta görünmüyo. yani xp ye sadece local olarak giris yapabiliyorum.

burada atladigim biyerler var mutlaka ki olmuyo. gerekli bilgileri verdigimi saniyorum. yardimci olursaniz sevinirim.

tesekkürler...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-05-04, 01:42 #2
Cronic Cronic çevrimdışı
Varsayılan Cvp: xp den domaine join olma...

active directory de bilgisayarın ismine ait bi computer accountu ve bir tane de kullanıcı hesabı aç. Olması lazım.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-05-04, 03:07 #3
knight knight çevrimdışı
Varsayılan Cvp: xp den domaine join olma...

Bir makinayı domaine join etmek için active directory'de computer accountunun olması gerekmez. zaten join işleminde account otomotik olarak yaratılır (her kullanıcının 10 computer yaratma yetkisi default olarak gelir.)

yapman gerekenler şunlar.

1- XP makinanın DNS adresi kısmına Server'ın ipsini yaz.

2- Active directory'de XP makina için daha önceden yaratılmış bir Computer acctountu varsa onu sil. aralarındaki key uyuşmadığı hesap kabul edilmeyeceği gibi yeni obje yaratılmasında da hata oluşacaktır.

3- XP pro da bilgisayarım özelliklerinden Bilgisayar adı (computer name) kısmından Change (değiştir)e gir, oradan kurduğun domainin tam adını yaz (uzantısı ile birlikte: deneme.com gibi)

4- eğer domain bulunamadı gibi bir hata alırsan DNS'te servis kayıtların varmı kontrol et. yoksa yada yanlışsa Active directory'de Netlogon servisini restart yap.

5- domain bulunduktan sonra domaine join etmek için şifre sorulduğunda Administrator şifreni gir.

bu şekilde kesinlikle olacaktır.
kolay gelsin
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-05-04, 04:59 #4
MiRaBiLiS MiRaBiLiS çevrimdışı
Varsayılan Cvp: xp den domaine join olma...

üstümdeki mesaj doğru eğer o bilgisayara bağlanacaksan user account açmana gerek yoktur. kendisi otomatik açacaktır..

ama sen benim gibi işini garantiye al ben hep manuel açarım
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 25-05-04, 15:28 #5
numan numan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: xp den domaine join olma...

knight dediklerini denedim. xp deki dns e serverin ipsini girdim.olmadi. dns kayitlarinda xp makine ile ilgili bisey bulamadim. netlogonu restart yaptim. yine olmadi. ama haa ayrintilarina baktigimda

------------------------------------------------
Bu hatanın genel nedenleri şunları içerir:

- DNS SRV kaydı DNS'te kaydedilmemiş.

- Aşağıdaki bir ya da birden çok bölge kendi bağımlı bölgesine temsilci içermiyor:

deneme.COM
COM
. (kök bölgesi)
----------------------------------------------------------

diye bi hata aliyorum. sanirim dns ayarlarinda biseleri yapamiyorum. sorunun kesinlikle bende olduguna eminim. cünkü ilk defa deniyorum domain kurma olayini. bi kac ayrintiyi daha kacirmis olabilirim. akliniza gelen bise varsa lütfen paylasin

tesekkürler....
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-05-04, 01:58 #6
numan numan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: xp den domaine join olma...

arkadaslar hepinizden özür dilemeyi bir borc bilirim.
sorunu buldum. sorun ZoneAlarm...
programdan firewall ayarinda trusted yaptim cözüldü olay

bilgi olsun. herhangi bir baglanti problemi yasayanlar eger zonealarm kullaniyorlarsa cözüme oradan baslasinlar...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-05-04, 03:54 #7
voyagertr voyagertr çevrimdışı
Varsayılan Cvp: xp den domaine join olma...

aynı şey yüzünden 2 gece kafa patlatmıştım.o günden beri zone alarm kullanmıyom zaten
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-05-04, 21:10 #8
quisimodo quisimodo çevrimdışı
Varsayılan Cvp: xp den domaine join olma...

herkeze teşekkürler dikkat çeken bir konu
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



Tüm saatler GMT +3. Şuan saat: 21:35
(Türkiye için artık GMT +3 seçilmelidir.)

 
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Tatil