Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 27-01-19, 20:23 #1
DDementhoRR DDementhoRR çevrimdışı
Varsayılan Vücut geliştirirken ölüyordu!




Türkiye'de özellikle gençler tarafından rağbet gören vücut geliştirme ilaçlarının gelişigüzel kullanılması, ciddi sağlık sorunlarına neden oluyor.

Hem Türk, hem de Kazak vatandaşı olan 23 yaşındaki Murat Cem Aykanat, vücudunu geliştirmek uğruna kullandığı ilaçlar nedeniyle az kalsın sağlığından oluyordu.

Kas gelişimini daha çabuk gerçekleştirebilmek için kullandığı ilaçlara bağlı olarak kalp ana damarları yırtılan ve kalbi olduğunu 3 katı büyüyen Aykanat, Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Klinik Şefi Doç. Dr. Ahmet Akgül tarafından ameliyat edilerek sağlığına kavuşturuldu.

Doç. Dr. Akgül, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Murat Cem Aykanat'ın kalp kriziyle hastaneye getirildiğini ifade ederek, hastayı ameliyat ederken şaşkınlık yaşadıklarını belirtti.

Akgül, çok nadir görülen şekilde kalbi besleyen 2 damarda yırtılma meydana geldiğini dile getirerek, ''Hastamızın kalbi besleyen ana damarlarından biri baştan aşağı yırtılmıştı. Diğerinin başlangıcında yırtık vardı. Kalp olduğunun 3 katı büyüklüğündeydi'' dedi.

Bu kadar genç yaşta bir kişide bu tür rahatsızlığa tıp tarihinde ender rastlandığını vurgulayan Akgül, hastanın bypass ameliyatı ile 2 damarının değiştirildiğini kaydetti.

Hastasının vücut geliştirmek için steroid, amino asit, protein tozu gibi ilaçları son 4,5 ayda çok yoğun bir şekilde kullandığına dikkati çeken Akgül, şöyle devam etti:

''Bilinçsizce kullanılan amino asit, steroid ve protein tozu gibi kas geliştirici ilaçların hem hormonal, hem de kardiyovasküler sistem üzerinde çok büyük etkileri var. Doktora danışmadan, diyetisyen kontrolü altında olmadan yalnızca arkadaş bilgisiyle ya da vücudunu geliştirmiş birinin tavsiyesiyle bu tür ilaçları kullanılmamalı. Özellikle gençler vücutçulara özenerek, onları örnek alarak vücut geliştirme ilaçlarını kullanıyor. Ancak herkesin metabolizması aynı değil, herkesin vücudu aynı tepkiyi vermez. Bizim hastamız da arkadaşının kullandığı ilaçların aynısını aldığını söylüyor ama onun kalbi aynı tepkiyi vermedi. Normal kasını istediği gibi geliştiremedi ama kalp kası çok gelişti. Kalp olduğunun 3 katı büyüdü, damarları da buna dayanamadığı için baştan sona kadar yırtıldı.''

Yırtılan damarların değiştirildiğini, ancak kalp büyümesi için bir şey yapılmasının mümkün olmadığını anlatan Akgül, kalp büyüklüğünün zamanla yavaş yavaş küçüleceğini düşündüklerini kaydetti.

Kullandığı ilaçlar nedeniyle hastanın ölümden döndüğüne işaret eden Akgül, 22-23 yaşındaki birinin kalbinin bu kadar büyük olmasının hiç normal bir durum olmadığına işaret eden Akgül, kendisinin bu kadar genç yaşta kalp damarları yırtılan ve kalbi 3 katı büyüyen bu tip bir vakayı duymadığını belirtti.

Doç. Dr. Ahmet Akgül, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''Kozmetik, estetik ya da ne amaçlı olursa olsun kulaktan dolma bilgilerle veya birini örnek alarak 'komşu tıbbı' ile duyduklarınızla ilaçlarınızı değiştirmeyin ya da ekstra bir ilaç kullanmayın. Özellikle anabolizan maddeler, steroid, amino asit, protein tozları gibi vücut geliştiriciler vücudun birçok mekanizmasını, metabolizmasını değiştiriyor. Murat Cem Aykanat, önümüzdeki bir örnektir. Bunlar çok riskli konular. Bu tip ilaçları doktor ve diyetisyen kontrolü dışında hiçbir şekilde tavsiye etmiyoruz. Zararsız, yan etkisiz bir kimyasal yok. Hiçbir kimyasal, bitkisel de olsa yan etkisi olmadan vücutta metabolize olmaz. O nedenle kesinlikle doktor kontrolü olmalı. Hastamız 4,5 ay gibi kısa bir sürede çok fazla doz kullanmış. Doz fazla olduğu için kalp dayanamayıp genişlemiş ama damar genişleyemediği için ortadan ikiye ayrılmış. Sağ taraftaki damarın girişi esas ana damar boylu boyunca yırtılmış.''

DİĞER OLUMSUZ ETKİLERİ
Vücutçular arasında yaygın şekilde özellikle spor salonlarında çok rahat kullanılan bu ilaçların büyüme ve erkeklik hormonlarını etkilediğini, bu yüzden vücudun daha erkeksi bir yapılanmasına neden olduklarını aktaran Akgül, amino asit ve proteinlerin kas kitlesinin artmasına yol açtıklarını kaydetti.

Steroidin testestoren düzeyini artırdığını, bunun sonucunda kiminde çok fazla kıllanmayla birlikte saç dökülmesi şeklinde kendini gösterebileceği gibi bir başkasında farklı etkilere neden olabildiğini söyleyen Akgül, kiminde iyi bir vücut gelişirken bir başkasında Murat Cem Aykanat örneğindeki gibi iç organ hasarı gelişebileceğini vurguladı.

Ahmet Akgül, ilaçların testesteron düzeyini artırdığı için kişide performans artışı da olduğunu, kas gelişimi ve performans artışına bağlı olarak bu tür ilaçları kullananların kendilerini çok zinde hissettiklerini kaydederek, bu tür etkilerin kişilerin bu ilaçları daha fazla kullanmasına yol açtığını bildirdi.

ANTRENÖR TAVSİYESİ
Murat Cem Aykanat da Kazakistan'da açtığı spor salonunda vücudunu geliştirmek için spor yaparken antrenörünün de tavsiyesiyle 4,5 ay önce steroid iğneler, amino asitler, doğal yağ yakıcılar, protein tozları gibi destekleyici ilaçlara başladığını ifade ederek, bu ilaçlardan her gün 3 öğünde yaklaşık 50 tablet aldığını ve 1 miligram da iğne olduğunu söyledi.

Bu ilaçları kendisine Kazakistan şampiyonluğu olan antrenör arkadaşının tavsiye ettiğini, internetten de yaptığı araştırma sonucunda zararlı olmadığına inanarak ilaçlara başladığını anlatan Aykanat, şunları dile getirdi:

''İstanbul'da doğup büyüdüm, çifte vatandaşım ben. Rahatsızlığım baş gösterdiğinde İstanbul'daydım. O sırada İstanbul'da olmam sanırım bir mucizeydi. Rahatsızlığım, hayatım boyunca yaşamadığım şiddetli bir baş ağrısı ile başladı. Birkaç gün sonra halı sahada futbol oynarken çok şiddetli göğüs ağrısı ve sıkışması yaşadım. Beni önce başka bir hastaneye, ardından da Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesine sevk ettiler. Gerisini hatırlamıyorum.''

İğneyi her gün antrenörünün vurgunu anlatan Aykanat, kullandığı ilaçların bu tür sonuçlara neden olabileceğini hiç tahmin edemediğini, bundan sonra doktora danışmadan asla hiçbir ilaç kullanmayacağını kaydetti.

AA
__________________
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 31-01-19, 23:01 #2
theevil theevil çevrimdışı
Varsayılan C: Vücut geliştirirken ölüyordu!


''Bilinçsizce kullanılan amino asit, steroid ve protein tozu gibi kas geliştirici ilaçların "
Şu cümleden sonra bu doktorun, bu spor hakkında bir halt bilmediğini açıkça görebiliriz. Yahu steroidler ilaç tamamda peynir altı suyundan yapılan protein tozuna ilaç demek nasıl bir kafa ya
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 02-02-19, 00:49 #3
Göktürk Göktürk çevrimdışı
Varsayılan C: Vücut geliştirirken ölüyordu!


Steroid ve bcaa ların kalbi büyüttüğü doğru. Abartmış demek ki.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 10-02-19, 11:25 #4
Xcalamity Xcalamity çevrimdışı
Varsayılan C: Vücut geliştirirken ölüyordu!

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen Göktürk Mesajı Göster
Steroid ve bcaa ların kalbi büyüttüğü doğru. Abartmış demek ki.
Bcaa'nın kalp büyüttüğü kime göre neye göre doğru ?
Spor esnasında yanlış nefes alıp verme bile kalbi büyütebilir.
Kalbin büyüklüğü ve hatta atma durumu yapılan spora göre değişir.
Örneğin, güç sporlarıyla ilgilenen insanların kalpleri normal insanlara göre daha büyüktür bunun sebebi vücudun o direnci karşılayabilmesi için kalbin hücrelere normalden daha fazla bir bir basınçla ve daha hızlı kan pompalayıp daha fazla oksijen üretmesi gerektiğindedir. Buradan yola çıkarsakta tamamen doğal bir ağırlık sporcusunun bile bir miktar kalbinde büyüme olur.

Steroid konusuna gelirsek bütün bu yazdığım işlemleri daha kısa sürelerde, daha yoğun ve karmaşık bir şekilde vücuda uyguladığından başlıkta yer alan haberdeki sorunlar ve daha fazlasını bir anda yaratabilir.

Bir yorum yapıldığı zaman altını doldurmak gerekir zaten internet ortamında bir sürü çöp bilgi varken bu şekilde yorumlar bunun tuzu biberi olabilir.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Taglar
akgül, bir, çok, gibi, kalp

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



Tüm saatler GMT +3. Şuan saat: 20:39
(Türkiye için artık GMT +3 seçilmelidir.)

 
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası. Tatil
Copyright © 2018