Eski 01-06-04, 00:29 #101
yilan yilan çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
Filmin Türkiye'de çekilmemesinin hatta Çanakkalede efsanenin kaynağında çekilmemesinin bazı nedenleri varmış... Ama bakan onaylamamış falan duymadım hiç. Şunu biliyorum filme Türkiye'de de gala yapmak için Çanakkale Belediyesi başvurmuş adamlar da haklı olarak para istemiş... hükümet onu karşılamamış... Gerçi aynı zihniyet yıllardır Truva hazinelerinin sergilendiği müzeyi de kapalı tutuyordu.. şaşmamak lazım...

Aynı olay İskender için de geçerli. Filmi Yunannistan sahiplenmiş durumda. Tüm ekip olimpiyatta gala yapacakmış. İstanbula da çağırmışlar para demiş adamlar. Bakalım sonu ne olacak...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-06-04, 00:31 #102
yilan yilan çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
Bir nokta filmde ilgimi çekti... Yunan kralı Agamemnon, Truvaya girdikten sonra ilk sözü "Yakın her tarafı" oldu. Bu Yunanlılar bir yerleri yakmadan duramıyorlar... Adamlar Milattan önce de Kurtuluş Savaşından sonra da yakmışlar Egeyi...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-06-04, 12:33 #103
delibekir delibekir çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen yilan
Filmin Türkiye'de çekilmemesinin hatta Çanakkalede efsanenin kaynağında çekilmemesinin bazı nedenleri varmış... Ama bakan onaylamamış falan duymadım hiç. Şunu biliyorum filme Türkiye'de de gala yapmak için Çanakkale Belediyesi başvurmuş adamlar da haklı olarak para istemiş... hükümet onu karşılamamış... Gerçi aynı zihniyet yıllardır Truva hazinelerinin sergilendiği müzeyi de kapalı tutuyordu.. şaşmamak lazım...

Aynı olay İskender için de geçerli. Filmi Yunannistan sahiplenmiş durumda. Tüm ekip olimpiyatta gala yapacakmış. İstanbula da çağırmışlar para demiş adamlar. Bakalım sonu ne olacak...
yaw para mara meselesi deyil onlar bize böyle teklif yapsınlarda bizde öpüp başımıza koyalım yani


bide yunanlılar konusunda haklısın rahatsızlarda bi yakma hasyalığı var nedense
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-06-04, 12:40 #104
ROHAN ROHAN çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen delibekir
yaw para mara meselesi deyil onlar bize böyle teklif yapsınlarda bizde öpüp başımıza koyalım yani


bide yunanlılar konusunda haklısın rahatsızlarda bi yakma hasyalığı var nedense
ewet nedense bunlarda bıraz barbarlık v ar ama bıze geldımı mangalda kul bırakmazlar nedense
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-06-04, 12:50 #105
delibekir delibekir çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
ne yaparsın baba bize barbar derler kendilerini görmezler ipneler
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-06-04, 16:53 #106
ToRNA ToRNA çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
çok harika bir film çok beğendim brad rolunu konusturmus valla çok beğendim
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 01-06-04, 21:10 #107
delibekir delibekir çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
bendede kaygılar vardı breat pid bu rolden kalkamaz diye ama adam her rolün hakını veriyor film mükemmeldi zatren
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 02-06-04, 01:18 #108
skala skala çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
bende filmi seyrettigimde fazla begenmemistim,hep birseyler eksik kaldi film boyunca!!!neyse bugün 2yunanliyla ögle yemegi yedim,laf lafi actim konu truvaya geldi,izleyip izlemediklerini sordum,izlediklerini ama cok fazla begenmediklerini söylediler, zaten lisede paso mitoloji okumaktan kizlarin beyinleri duman olmus

neyse yazilarinin cogunu zevkkle okudugum hincal uluc ta film hakkinda sunlari yazmis:


Truvalı Helen üzerine çeşitlemeler..

Bir defa çıkıp da "Troy.. Troya" diyenlere, bu konuda bilgiçlik taslayanlara, Troya denmesi gerektiğini kanıtlamaya çalışanlara zerre kadar katılmıyorum. Türk halkı buraya adını Truva diye koymuştur. Türkçe adı budur. Gerisi de lafı güzaftan ibarettir.
Bana kalkıp "Doğrusu London, München, Wien'dir" diyenlere, ispatlamaya kalkanlara nasıl güler geçer, Londra, Münih ve Viyana demeye devam edersem, bu da öyle.. Açın atlasları bakın.. Çanakkale'nin az ötesinde Truva yazar.. Daha da aşağı inin "İzmir"i okursunuz.. Symirna değil.. Tamam mı?..
Contantinople diyen Yunanlıya niye kızıyoruz?.
Burası Türkiye.. Burada Türkçe konuşulur.



***

Truva filmini beğendiğimi ifade edemem.. Tüfek icat oldu mertlik bozuldu. Digital çekimler ve bilgisayar sinemacılığı ile insan oğlunun hayal edebildiği her şeyi görüntüye dökebilme imkânı çıktığından beri sinemacılar, senaryo yazmayı unuttu. Şimdi mesele çarpıcı görüntüler türetmek.. Bunun için de bir konu bulmak lazım, işte o kadar..
İki gemi maketi yapıp, bunu bilgisayarla çoğalttın mı, al sana bin gemi..
İki figüranı antik Yunanlı gibi giydir, çoğalt, olsun on bin..
Görüntü amaç oldu, konu araç.. Görüntüye boğulan filmlerden gına geldi.
Yüzüklerin Efendisi gibi, nerdeyse bir din mertebesine yükseltilen kitaptan yapılan üçüncü filmde bile, görüntü, öykünün ve felsefenin önünde değil miydi?. Matrix
2.. İşte Truva ile beraber oynayan Van Helsing..
Üstelik Truva'da bu kalabalık savaş sahnelerinin çarpıcı olduğu da söylenemez..


Diane Kruger'e baktığımda "Bin Yunan gemisini Anadolu kıyılarına getiren, on binlerce Yunanlıyı on sene Truva önlerinde savaştıran kadın bu mu" dedim etrafıma..
"Haksızlık ediyorsun" diyenler çıktı aralarından..
Geçen hafta New York Times'ı okurken, benimle ayni fikirde olan başkalarının da varlığını gördüm..
Eleştirmen "Yönetmen Wolfgang Petersen, keşke Helen'in yüzüne bir peçe örtseydi. O zaman hiç değilse hayal gücümüzü kullanabilirdik" diyor.. Ekliyor.. "Allahtan Helen filmde bir figurandan öte değil.."
Gerçekten de öyle.. Helen'i filmde ara ki bulasın.. Bu Truvalı Helen değil, Aşil filmi.. (Bu da adama bizim verdiğimiz ad.. Aşil.. Ukalalara duyurulur..)
Niye böyle.. Yeterince güzel bir Helen bulmak zor. Oysa yakışıklı Aşiller tonla, Hollywood'da..
Şimdi bakın.. Bu New York Times eleştirmenleri, benim kim bilir kaç uykusuz geceme sebep olan Rossana Podesta'yı bile kabullenememişlerdi..
Rossana, 1955 tarihli Helen of Troy filminin yıldızı.. Güzelliği dillere destandı.. Ama filmin eleştirisi şöyle başlıyordu:
Rossana Podesta'nın bin gemiyle savaş başlatacak bir yüze sahip olduğu söylenemez ama, Truvalı Helen'in baş rolünde inandırıcı idi.."
Şimdi, bugünkü Helen Diane Kruger, Rossana'nın eline su dökemez.. Bunu lafın gelişi söylemiyorum..
1955 filminde Rossana'nın eline su döken kimdi hatırlayan var mı?. Yani Helen'in hizmetçisi Andraste'yi kim oynuyordu?..
Tahmin bile edemezsiniz..
Brigitte Bardot!.. "Ve Allahın Yarattığı Kadın" o Helen'in hizmetçisi olabilmişti ancak..
O Rossana için, bin değil 10 bin gemiyle, Truva'ya değil, Normandiya'ya bile gidilirdi. En öndeki geminin en önünde de ben..


Niye Aşil filmi?.. Brad Pitt gibi yakışıklılar bol Hollywood'da da ondan dedik ya.. Öyle de, Aşil yakışıklı değil ki Mitolojide.. Yakışıklı olan Paris.. Helen'i bir bakışta çarpacak, Yunan tacını ve tahtını bir gecede terk edip hiç bilmediği bir meçhul için peşine takacak kadar yakışıklı Paris..
Aşil, hatta çirkin bir savaşçı. Bunu derken içim yanıyor.. Çünkü, bugün bir sinema klasiği olan o Truvalı Helen'de Aşil'i Hollywood'un güçlü ama çirkin oyuncusu Stanley Baker oynamıştı. Niye içim yanıyor.. Çünkü Stanley, hele profilden, ikiz kardeş gibi bana benzerdi..
Bu filmde Paris, değil Yunan Kralı'nın karısını, Patagonya'daki çobanın kızını dahi peşinden sürükleyemeyecek bir zavallı.. Bir korkak.. Bir rezillik..
Dahası.. Kardeşi Hektor, sadece Paris'i değil, Aşil'i de ezip geçiyor.. Filmden çıkan kızlar Brad Pitt'ten çok Eric Bana'yı konuşuyorlardı.


Truva filminde 28 hata varmış.. Milletin işi gücü yok.. Yahu bu seyirci iki saatini hoşça geçirsin diye yapılmış bir film.. Ne tarih, ne de mitoloji.. Hele belgesel hiç değil..
Hani Picasso'ya sormuşlar..
"Bu nasıl balık?.." "Balık değil ki!.." "Ne peki?.." "Resim.."
Truva ne?..
Film..
Gidersin, eğlenirsin, çıkarsın biter..

Mesajı son düzenleyen skala ( 02-06-04 - 01:29 )
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 02-06-04, 01:38 #109
Qualiflyer Qualiflyer çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
sevgili skalaya hincal ulucun yazisini bizimle paylastigi icin tessekür ederiz
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 02-06-04, 11:32 #110
delibekir delibekir çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
skala güzel olmuş gerçekten
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 02-06-04, 11:53 #111
ROHAN ROHAN çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
güzel olmusta ben gene lafımdayım fıl guzeldı ben bıda gıdecem
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 02-06-04, 18:07 #112
delibekir delibekir çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
bidaha gitmeye deyer ama para meselesi adamın elini kolunu bağlıyor
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 06-06-04, 02:54 #113
¿GoldRebel? ¿GoldRebel? çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
film mukkemmel bugun bidaha gittim ....
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 06-06-04, 13:06 #114
delibekir delibekir çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
bende bi da gitmek istiyorum ama mali zorluklar

bişe sorayım sana bi daha gidince gene aynı zevki aldın mı
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 10-06-04, 13:38 #115
ROHAN ROHAN çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
ewt bugun ıkıncı kez gıdecem ama gene heycan var bence super fılm
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 10-06-04, 23:37 #116
tapokisp tapokisp çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
Film guzel. Hikaye de guzel. Ama, filme kaynak olan Illiada ile uymayan yerleri var, gerci uymak zorunda degil. Mesela, Paris'in Truva savasi sirasina oelueyor olmasi lazim.
Hector benim adamim. Aschilles'i de sevdim. Adam Hector'un cesedi uzerine egilip "birader ote dunyada yakinda buluscaz" dedi ya.

Film oynanirken Brad Pitt'in asil tendonundan sakatlandigini biliyor muydunuz?
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-06-04, 01:37 #117
well come back well come back çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
bugun rohanla ikinci kez gittik ve ilk indeki kadar zevk aldım beyler hiç gitmeyen hala varsa gitsin böyle sanatsal bir şölenden mahrım kalmasın yaw bu sefer gene ağlamaklı oldum gereçekten çok güzeldi

ha bide herkez filmin hatalarını yazmış ben gene hiçbirinr raslayamadım bu yüzden abartmayalım böyle şeyleri
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-06-04, 20:40 #118
tapokisp tapokisp çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
Bati tarihinde filme konu olacak malzemeler azaliyor, her seyin filmini yaptilar. Yavas yavas bu tarafa dogru geliyorlar, bakalim bizim tarihimizi ne zaman kesfedecek Holywood? Durduk yerde kesfedemez tabi, tanitmamiz lazim. Ornegin Fatih Sultan Mehmet in Istanbul fethi ne film olur ya. Gemiler karadan yurutuluyor falan .Abi manyak film olur.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 13-06-04, 18:39 #119
well come back well come back çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen tapokisp
Bati tarihinde filme konu olacak malzemeler azaliyor, her seyin filmini yaptilar. Yavas yavas bu tarafa dogru geliyorlar, bakalim bizim tarihimizi ne zaman kesfedecek Holywood? Durduk yerde kesfedemez tabi, tanitmamiz lazim. Ornegin Fatih Sultan Mehmet in Istanbul fethi ne film olur ya. Gemiler karadan yurutuluyor falan .Abi manyak film olur.
abi ne güzel noktaya parmak basmışsın ve ne güzel bir örnek vermişsin bravo yani ama abi merak etme bize gıcık olduklarından dolayı filmimizi felan yapmazlar
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 14-06-04, 02:20 #120
potemkin potemkin çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: T R O Y

bynogame
Bizim tarihimizle ilgili film yapsalar biz izleyip eğlenmek ve yapılan tanıtımın meyvalarını toplamak yerine, yok şurası böyle değildi, aslında bu öyle olmadı, şunu çarpıtmışlar, bunu değiştirmişler, bilerek yapmışlar, şu şahsiyet böyle değildi bu bize bi hakarettir şu dinimize terstir.....bi sürü olumsuz eleştiri yaparız ha arada haklılarıda olmazmı olur.
Mesela troy filmi ilyada destanından baya uzak mitoloji filmde çok az savaşa tanrıların müdahelesi var (hatta nerdeyse tüm savaş tanrılar arasında geçiyo) destana göre ama hiç yok bunlar filmde (örnek ajax tam hektoru öldürecekken zeus veya başka bi tanrı onu kurtarıyo) ama kimsenin sesi çıkmıyo niye film bu çünkü.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



Tüm saatler GMT +3. Şuan saat: 05:19
(Türkiye için artık GMT +3 seçilmelidir.)

 
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Tatil


bynogame