Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 19-03-04, 10:04 #1
epamuk epamuk çevrimdışı
Varsayılan Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

Merhaba,

Zoom X5 (Model5554) bir Adsl Router modemimiz var. Gün içerisinde bu modem ile 128K lık Adsl hattımızı sorunsuz kullanıyor ve clientlara kullandırtıyoruz. Mesai bitiminde yine internet bağlantısı aktif bir sekilde bırakıp çıkıyourz.

Sabah geldiğimizde internet bağlantısının olmadıgını görüyoruz. Bu her sabah fix bir sekilde gercekleşiyor. Modemi kapatıp açtıgımızda bir kaç dakika sonra normale dönüyor.

Modem configurasyonuna baktıgımda bir süre kullanılmadıgı taktirde disconnect olacagına dair bir açıklama yada özelliğe rastlamadım.

Bu şekilde bir sorunla karşılaşan oldu mu?

Teşekkürler.
__________________
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-03-04, 15:19 #2
deaThkiSs deaThkiSs çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.


telekoma bi danis bu konuyu derim.. tamamen onlardan kaynaklaniyo bence.. muhtemelen dhcp kira süresi bir günlük ve ertesi gün sana ait olan ip bi başkasi dhcp den aliyo olabilir.. sende modemi resetLiyince dhcp den boşta olan bi ip aliyosun sanirim.. tabii bu bi tahmin sadece.. telekoma gidip bi sor..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-03-04, 10:16 #3
Paranormal Paranormal çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.


Kurulum CD'sindeki FAQ bölümüne bak...Ya da dur bakma, yazıyorum :



My Internet connection freezes, usually when I try to download a file or visit a website that has heavy graphics or animations. However, the LINK LED on the modem stays solid green. What is causing this problem?


It has come to our attention that when the MTU setting in the system registry is set too high, it can cause an external ADSL modem to "freeze" or "lock up." You can easily resolve this by using a utility program to maximize the efficiency of your broadband Internet connection. One good program is DrTCP.

The normal MTU setting for PPPoE and PPPoA is 1492. You can check with your ADSL service provider to see if they have a recommended setting but we have found that changing the MTU to 1430 or even 1400 will resolve the freeze problem. Your should reset the modem after making this change.



Adı geçen program için : http://www.dslreports.com/faq/578
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-03-04, 12:12 #4
deaThkiSs deaThkiSs çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

evet bende sordum bu konuyu dün gece boluda bi ustaya MTU dan oLabiir dedi.. o da benzer bi sorun yaşamiş sanirim.. 256 k ile 1492 mtu varken zaman zaman donma oluyomus.. 512 k da sorun olmamiş.. mtu degerini biraz azalt ve öyle dene bakam nolcak..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-03-04, 18:50 #5
Paranormal Paranormal çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

Böyle yazdığıma bakmayın, aynı sorun bende de var ve hala çözemedim

Sorun bağlantıya fazla yüklenilmesinden kaynaklanıyor ve son birkaç haftadır beni çileden çıkartıyor.Durup dururken olmaya başladı yahu...

MTU değerinin 1430 ya da 1400 değerlerine düşürülmesinin direk çözüm olduğunu yazmışlar ama değil, en azından bende işe yaramadı.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-03-04, 19:37 #6
Talat10gu Talat10gu çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

offff. ADSLnin bu tur dertleri varmı yahuu?
ben de başvuru yaptım ama...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-03-04, 20:00 #7
abuzerabazan abuzerabazan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

selamlar. adsl nin boyle dertleri yalnizca ecafeler gibi sirketler gibi cok yogun kullanim olan yerlerde mi oluyor yoksa bireysel kullanicilarda da mi var? ben bir ecafede 2-3 saatte bir baglantinin sistigini ve ayni 56k lardaki gibi kesip yeniden baglanildigini goruyorum. acaba eve alsam ayni sey olacak mi?
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-03-04, 20:35 #8
Paranormal Paranormal çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

Oluyor işte...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-03-04, 20:46 #9
deaThkiSs deaThkiSs çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

az önce adsL oLan biriyLe daha konuştum.. 256 k varken onda da zaman zaman kesiLiyomus.. 512 k yaptim abi dedi sorun kaLmadi dedi
ya modem ayarLarindan yada teLEkomdan tam biLmiyorum ama kesiLmeLer oLuyo evet..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-03-04, 22:38 #10
sinanozt sinanozt çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

walla bende böyle bi sorun olmuyor ama hiç bir işlem yapmayıp açık bıraktıktan sonra tekrar kullanacağım zaman bağlantının kesildiğini görüyorum yani işlem yapmıyor , ben de modemi açıp kapatıyorum olay budur yani..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 22-03-04, 15:56 #11
Qualiflyer Qualiflyer çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

arkadaslar benim bildigim adls de 23 saat 59.dakka online oluyorsunuz son bir dakkada baglanti kopuyor bubenim de basima gelmisti 24 saat online olmuyorsunuz...
tekrar baglanma konumunu aktiv halle getirirseniz 23 saat 59 dakkadan sonra gene baglaniyorsunuz
biraz arastirdim bir koruma sebebi filan dediler yani hem telekom hemde userlar icin olsa gerek
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 22-03-04, 16:51 #12
Paranormal Paranormal çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

Yok öyle birşey, yani 2-3 hafta öncesine kadar 3-4 gün kesintisiz online olduğum oluyordu...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 22-03-04, 19:11 #13
deaThkiSs deaThkiSs çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

tamamen bagLi buLundugunuz teLekom'da ki dhcp kira süresinden kaynakLaniyor.. bazi yerLerde 1 gün bazi yerLerde 7-8 gündür..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-03-04, 00:45 #14
powerhead powerhead çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

Bağlantı sapıttığı zaman direkt kapatıp açıyorum kendine geliyor.Artık sorunsuz bir ADSL istiyoruz değil mi arkadaşlar???
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-03-04, 07:23 #15
Paranormal Paranormal çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

İlginç bir şekilde sorunu çözdüm.Anakartın üzerinde yer alan USB 1.0 çıkışları yerine modemi USB 2.0'dan bağlayınca sorun ilginç bir şekilde çözüldü...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-03-04, 11:45 #16
deaThkiSs deaThkiSs çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

usb2.0 daha hizLi çalişir ondan olabilir.. 400 mb ssanirim..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 23-03-04, 16:34 #17
Paranormal Paranormal çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

Teknik olarak bağlantı 8mbit olsa bile modemin bağlantısını USB 1.0'dan yaptığımızda problem olmaması gerekir.Fakat sanırım bir yerde tıkanma gibi birşeyler olabilir transfer esnasında...Bu da bağlantının donmasına neden oluyor olabilir...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-03-04, 12:25 #18
oaltunta oaltunta çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

arkadaslar bu sorunun kaynağı gelen telelkomun cektigi adsl hattın direk modeme girmeden başka bir telefon pos fax v.b cihazlara takılması paralel olmasindan dolayi yapıyor ben bilgisayar donanım teknisyeniyim 3 tane müşterimden bu sorunu duydum ben de bayağı uğraştım ve sonunda bu yöntemi uyguladım artık bir sorunları kalmadı
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-03-04, 21:44 #19
Paranormal Paranormal çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

Hat direk modeme bağlı, paralel olarak bağlanmış hiçbir cihaz yok...Telefon ise modemdeki telefon çıkışından bağlı...Aynı sorun devam ediyor...

İlk başta ben de telefondan kaynaklanabileceğini düşünmüştüm, telefonu çıkardım, yine de sorun çözülmedi, şimdi de ara ara oluyor.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-03-04, 21:51 #20
DaesAgelmar DaesAgelmar çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Adsl Modem Bağlantısının Her Sabah Kesilmesi Hk.

paralel tlfon varsa da biraz sorunlu oluyor misal benim şu anki durumum 3 saatte bir bağlantı kesilip hemen geri geliyor
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



Tüm saatler GMT +3. Şuan saat: 22:39
(Türkiye için artık GMT +3 seçilmelidir.)

 
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası. Tatil
Copyright © 2019