Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 15-03-04, 01:34 #1
bratt218 bratt218 çevrimdışı
Question matrix ve din arasindaki baglantilar

arkadaslar bu konu hakkinda hic konusuldumu bilmiyorum ama siz matrix deki dini göndermeler hakkinda ne düsünüyorsunuz.
ben almanyada yüksek okuyorum ve bizim prof. bu konu hakkinda bir ödev hazirlatti.filmin 1. bölmünde incilden o kadar alinti vardiki yuh dedim.
düsüncelerinizi bekliyorum....
__________________
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 02:01 #2
Gappa Gappa çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar


bize bir kaç örnek verebilirsen prof.un dediklerinden fena olmaz..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 16-03-04, 15:20 #3
bratt218 bratt218 çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar


filmdeki karakterlerden baslayalim.
neo = isa (isa hristiyanlikta tanrinin ogludur) (neo= the one)
thomas anderson = isaya inanmayan ve onun ölümünü isteyen kisi thomas
Morpheus = tanri baba ve neoya baftizleyen ( suda filmden bir parca Tank: "Morpheus, you were more than a leader to us. You were a father.")
( hristiyanlikta tanriyi su üc sey olusturur baba,ogul ve kutsal ruh)
kutsal ruh ziondaki insanlarin inanci ve umudu (kutsal ruh bir yandanda asktir)
trinityde bu üclü konseptin birlesimini simgeliyor ve ayni anda meyrem
Cypher = yahudiler
(cypher neoya ihanet etti ayni yahudiletrin isaya yaptiklari gibi )
cypherin baska bir anlamida seytan.
( fimde söyledigi kelime incilde seytan tarafindan söyleniyor.
Cypher: "Don't hate me, Trinity. I'm just a messenger." )
cypher filmde neoya icki veriyor ve laflariyla yoldan cikarmaya calisiyor.hatta bir sahnede taktigi kulakliklar seytanin boynuzlari gibi.

Morpheus kurtariciyi ariyor ayni johannes gibi ve johannis isayi morpheusda neoyu buluyorlar.neo ilk matrile ilk kontagi trinity tarafindan yapiyor yani trinity onu gercek dünyaya doguruyor.
yani anlayacaginiz arkadaslar bu film cok iyi bir film ama tamamen incildeki hikayelerden kopyalanmistir ( bu beni görüsüm)
daha onlarca örnek var ama hepsini buraya yazamam.
sorulariniz varsa cevaplandiririm.
her türlü elestiriye hazirim.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 17-03-04, 00:34 #4
ayee ayee çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

neo'nun anlamı "yeni". yani bi yenilikten bahsediliyor ve mimarın tipi de (kravat iğnesi bile dahil) freud'un aynısı, diyorlar. bunu kasten yaptıklarını söylüyorlar.

ama bence dinle alakası yok
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 17-03-04, 09:04 #5
kerkenez kerkenez çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

trinity de baba, oğul, kutsal ruh üçlemesinin adı. zion da bu göndermeler arasında. morpheus da yunan mitolojisindeki uyku tanrısını.

bilimum dinsel ve mitolojik metnin yanı sıra anime'lerden de bolca esinlemiş yönetmenler.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 17-03-04, 13:51 #6
yilan yilan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

Tipik bir Hollywood oyunu her fırsatta asimilasyona devam. Bunun en iyi örneklerinden birisi de Matrix üçlemesi. baştan sona din propagandası içeriyor.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 17-03-04, 16:23 #7
bratt218 bratt218 çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen ayee
neo'nun anlamı "yeni". yani bi yenilikten bahsediliyor ve mimarın tipi de (kravat iğnesi bile dahil) freud'un aynısı, diyorlar. bunu kasten yaptıklarını söylüyorlar.

ama bence dinle alakası yok
arkadas iste püf noktada orada,isada dünyaya bir yenilik getiriyor ve insanlarin gözünü aciyor.ücüncü bölümdeki mimarin bence freudla hic bir ilgisi yok.eger freudun kitaplarini okuduysaniz,mimarin konustuklarinin freudun fikirleriyle hic bir oratak yani olmadigini görürsünüz.
ev rejisöründe kalkipta evet ben hristiyanliktan esinlendim diyecek hali yokya.bu film avrupada ders olarak ele aliniyor ve efektleri yüzünden degil,dini göndermeleri yüzünden.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 17-03-04, 16:26 #8
bratt218 bratt218 çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

[QUOTE=kerkenez]morpheus da yunan mitolojisindeki uyku tanrısını.

tamamladigin icin tesekkür ederim.morpheusun uyku tanrisindan yola cikarak,filmde rüyaci yani hayalci olarak gösteriyorlar.özgürlügü hayal ediyor.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-04-04, 19:12 #9
T-ReX T-ReX çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

Keanu Reeves, kendisinin "the one" olarak Hz. İsa'ya gönderme olmadığını söylemişti bir ara.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-04-04, 22:06 #10
cannabis cannabis çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

ya ben de dinle pek bi baglanti kuramadim. Zaten direk light felsefe var filmde, bir de ikinci ve ucuncu filmde kasmislar "ne diyalog koysak da millet tartissa paso" diye...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-04-04, 22:47 #11
T-ReX T-ReX çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

Ben bir tek Hz. İsa olarak ilişki kuramadım. Aslında çok rahat kurulur ama dediğim gibi Keanu Reeves öyle olmadığını dedi.

Bize edebiyat hocamız anlatmıştı, tasavvuf edebiyatı konusunu işlerken, Matrix = Tasavvuf demişti. Tabi adamlar tasavvuf üzerine yazmamış olabilir sonuçta ama pek çok şey aynı. Mesela tam hatırlayamıyorum ama Morpheus hani böyle "Gerçek dünyaya hoşgeldin, senin eski yaşadığın dünyadaki herşey sahte" mi ne onun gibi birşeyler diyordu. Tasavvufta da şu anki hayatımızın geçici, gözümüz üzerine çekilmiş bir perde olduğu, asıl hayatın başlamadığı inancı var.

Ya aslında hoca pek çok örneği çok güzel bir biçimde vermişti ancak hatırlamıyorum.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-04-04, 14:43 #12
hayalyolu hayalyolu çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

falah cok ilginc bu kpnu arkadslar böyle bakisdan hic düsünmedim bunu bir düsünmem gerek ve bu filimi bir daha izleyince dikkat edmem gerek
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-04-04, 16:52 #13
sametaga sametaga çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

matrix çok yorum yapıldı ama beni onlar ilgilendirmez film iyidi sardı iyi vakit geçirdim banane dinsel şeylerinden
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-04-04, 20:57 #14
bratt218 bratt218 çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

sametage zaten bu konu ilgilenenler icin.
T-Rex bizim hoca bunu ders olarak isliyor ve ingilizce ve almanca siteler var bu teoriler üzerine ve Keanu Reeves`le alakasi yok ki olayin,burada yazarin ve rejisörün ne anlatmak istedikleri.edebiyat hocanda bir yandan hakli olabilir ama film incilde gecen olaylarla nerdeyse birebir.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 20-04-04, 23:53 #15
sametaga sametaga çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

iyyy ozamn ilgilenin bakalım
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 22-02-06, 00:20 #16
rizla+ rizla+ çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

konu 11-04-04 tarihinde acilmis cevap icin cok gec ama ben yeni uyeyim konudan ancak haberdar oldum neyse...
madde ve fizik yok sadece enerji ve beyin(ruhani olarak) gucu var, hayal edebildigin kadar yasarsin, dusunebildigin kadar kesfedersin diye bi felsefe okumustum (kitabin ismini hatirlayamiyorum simdi). ona cok benziyor bu matrix
Haaa bi de aklima gelmisken Matrix Filmi dediklerinde Ben "Metris ceza evi hakkinda cekilmis bir Turk Filmi" sanmistim )
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 22-02-06, 03:09 #17
musamope musamope çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

ya filmde gerçekten dinle bi,r alaskı var..
kırmızı hapı yutmak kitabını okumuştum
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 22-02-06, 04:43 #18
tibet1907 tibet1907 çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

Valla ben bu konuyu en iyi şekilde bu belgeselde gördüm:
http://www.harunyahya.org/m_video_de...hp?api_id=1645..
Hem matrix felsefesini en iyi şekilde anlatıyo hemde neyin hangi kitapta geçtiği konusunda pekde akıllarda bişe bırakmıyor...

İsterseniz bir bakın.Ben çok beğendim.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-02-06, 14:16 #19
arowyn arowyn çevrimdışı
Varsayılan Cvp: matrix ve din arasindaki baglantilar

aslında matrix de tek bir din yok,dinler karışımı gibi birşey var,bir nevi matrix dini oluşturmaya çalışmışlar bence
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla