Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 14-03-04, 23:26 #1
UnFoRGiVeN® UnFoRGiVeN® çevrimdışı
Angry Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

nedir bu ya kanllar bas bas bagrıo dunya bıtıo dıe ne b.k yeme kanun manun takıoz bız ozaman,ne demeye okuyup ilim irfan sahıbı olmaa çalışıom ben boşa mı okuom ben bu yaşta.madem bı mok olamada geberecem ne geree var?kendımı içkiyemi verıım ben sımdı?benımde aklıma böle sorular geldı evde bi erzak deposu fln mı oluşturmalıyım yoksa dağların en ust yerlerinde kendime yaşam yerleri mi oluşturayım?su basıcakmıs ya kıyıları...ne kadar dogru bu sölenenler ilgilenen varmı?
__________________
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 14-03-04, 23:36 #2
kaan kaan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?


yaw şimdi gene jeolog ağzıyla konuşacağım; millet diyecek ki ne bu jeoloji kardeşim her halta bu mu bakıyor genel cerrahi gibi... ama hakkaten jeoloji dünyanın gelmişini geçmişini inceleyen bir bilim dalı... doğrudur dünyamız ısınıyor... ama bunun gerekçesi ozon değil sadece... bu son dönemden itibaren (ki bu son dönem birtakım milyon yılı kapsıyor) ısınmakta dünyamız... ozonsa bu işi biranda güncel olarak çabuklaştırdı... ozon kendi kendisini tamir eder; var böyle bir yeteneği... ama onun etkisi kısa süreli bir olay... zaten bilinen 4 milyar yıldır bazı yerler sular altında kalmakta, bazı yerler (böyle basit basit yazıyorum ama yanlış anlamayın arkadaşlar pangea falan deyip ukalalık taslamamak için) sulardan arınıp ada, kıta vb. şeklinde karşımıza sunmaktadır kendisini... yani herkes diyor ki doğa bizden intikam alıyor diye; yok böyle birşey unforgiven... doğadaki tüm canlılar gibi dünyamız da standart evrimine devam ediyor sadece...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 00:06 #3
vedoline vedoline çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?


bir de gecen milliyette yazan yazi kanimi dondurdu. 2007 ye kadar, olan kuresel isinma sonucu hollandanin yarisi sular altinda kalacakmis. koca milliyette yazdi. ucunbiri hollandada boyle birseyden bahsedilmiyor demisti maya topiginde. eger gercekse;
1. dunya nereye gidecek? dunyanin siyasi ve dogal dengesine etkisi ne olacak acep?
2. si (kisisel dot korkum) resimde ki haritada yasayan (kirmizi daire icindeki)ben noolacam daha kuzeyde ve denizin ortasinda:d

allah hepimizi korusun...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 00:35 #4
UnFoRGiVeN® UnFoRGiVeN® çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

valla vedo olm sen hapı yutmusun ki daa kusssanda cıkaraman ben ıstanbulda ne mok yıycem dıom sen 4 tarafı suyun içinde kalmısın...kaç olm kurtar kendini....
ya benım aklım hala almıo ya kıyamet alametlerinı okuyodum az once..mıllet bırbırını yıycek ınsanlık savasa gırcek fln dıo bıtanesınde ...valla ozellikle bundan sonrakı cumalarda nekadar ıbadet varsa yapıcam okuluda asıcam...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 00:44 #5
MuRaT55 MuRaT55 çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

Unforgiven sana ne diyim sindi ben
vedoline.. arabani bana birak.. allah rahmetini eylesin muhaha
korkmayin yaf.. bence bi sey olmaz.. olsa bile okadar trajik bir sey olmicak gibime geliyor.. yani sel gelir.. ama insanlar daha önceden haberdar oldugundan kurtarilir.. bizde tarihe geceriz...
bizim ögretmen kafayi siyirmisti su ozon deligi yüzünden...ama en büyük delik amerikanin üzerindeydi sanirim.. oyüzden korkmayin :P
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 01:11 #6
WARRiOR WARRiOR çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

vedoline cumaya selam söyle yakında bi gemi geçer üzülmeyin
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 01:25 #7
kaan kaan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

unforgiven bu dediklerin olacak olmasına olacak da o zamana kadar biz inançlarımız doğrultusundaki yerimizi çoktan almış olacağız... çoktan ölmüş olacağız yani..bu dediklerinin olması biraz zaman alacak... ohooo ona bakarsan bu kuzey anadolu fayı sayesinde yılda yaklaşık 4 santim yunanistana yaklaşıyoz abicim... ne diyeceksin buna?
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 01:37 #8
kaan kaan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen vedoline
bir de gecen milliyette yazan yazi kanimi dondurdu. 2007 ye kadar, olan kuresel isinma sonucu hollandanin yarisi sular altinda kalacakmis. koca milliyette yazdi. ucunbiri hollandada boyle birseyden bahsedilmiyor demisti maya topiginde. eger gercekse;
1. dunya nereye gidecek? dunyanin siyasi ve dogal dengesine etkisi ne olacak acep?
2. si (kisisel dot korkum) resimde ki haritada yasayan (kirmizi daire icindeki)ben noolacam daha kuzeyde ve denizin ortasinda:d

allah hepimizi korusun...
vedoline yazdığın konuyu araştıracağım... ama şunu söyleyeyim; bir kıta parçasının sular altında kalması öyle kolay birşey değil... dünyanın 4 milyar yılda geçirdiği evrimlerde o kadar çok şey değişti ki... kıtalar yükseldi, kıtalar suyun altında kaldı... bu olayların çok kısa sürelerde gerçekleşeni de oldu... ama bahsedilen en kısa zaman bile insan ömrünün katbekat fazlası... örneğin istanbul boğazı çok genç bir yapıdır ve yaşı 20.000 yıldır...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 02:04 #9
vedoline vedoline çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

ozaman milliyetin yazdigi hollanda haberi tras diyorsun kaan hocam? insallah oyledir...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 03:16 #10
kaan kaan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

ya biliyorsun bu depremden sonra da bir sürü asparagas haber türemişti... inanmamak lazım... birgün bir program seyretmiştim... adamın teki Türkiye'nin jeoloji haritasını almış eline, (rengarenk bir haritadır jeoloji haritası... her farklı renkli bölüm bir başka jeolojik oluşumu gösterir...) diyor ki petrol sarı renkteki alanlarda bulunur... bakın Türkiye'nin jeoloji haritası sapsarı... o zaman her yerde petrol var diyordu... düz mantık, biberin ve gerçeklerin acı olması gibi... doğanın dengesi çok garip... neyse uzatıp sıkmayayım canını ama bir kıtanın sular altında kalması, ya okyanusun suyunun yükselmesiyle olur, ya da bir yeraltı hareketi ile... ama bunlar öyle üç günde beş günde olabilecek şeyler değil vedoline... ama söz araştıracağım senin için...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 03:35 #11
RestarT RestarT çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen kaan
ohooo ona bakarsan bu kuzey anadolu fayı sayesinde yılda yaklaşık 4 santim yunanistana yaklaşıyoz abicim... ne diyeceksin buna?
bundan büyük felaket olmasa gerek..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 03:38 #12
kaan kaan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

şunu biliyorum ama; deniz seviyesinde artışlar eskiye oranla daha fazla... yüzyıl sonunda ortalama 40-80 cm arasında bir artış olacak... daha ciddi bir sorun var ama; buzulların erimesi sonucu oluşan soğuk su, gulf stream akıntısının sonu olabilir... o zaman iskandinav ülkelerinde sıcaklıklar 10 derece kadar azalabilir... Bir ek bilgi vedoline, tüm felaket senaryoları en kötü durumlar gözönüne alınarak yapılır... Sıkma canını yani
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 03:47 #13
MuRaT55 MuRaT55 çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

kaan .. gulf stream ne abi?
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 03:54 #14
Putperest Putperest çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen vedoline
ozaman milliyetin yazdigi hollanda haberi tras diyorsun kaan hocam? insallah oyledir...
traş değil bu haber.aslında haberin kaynağı pentagonun yaptığı bilimsel bir araştırmadır arkadaşlar.bu araştırmanın gazetelerde haber olduğunu bilmiyordum ama geç kalmış bir haber çünkü pentagon bu araştırmayı 1 ay önce halka duyurmuştu

bu araştımada hollanda ve ingilterenin ciddi risk altında olduğu söyleniyor, küresel ısınmanın tehlikelerinin tam olarak ne zaman ortaya çıkacağı bilinmiyor yani deprem gibi bişey bu. ama 2007 yılının çok gerçekçi olduğunu söyleyemem.

bu arada küresel ısınmaya yol açan etkenlerin neredeyse yarısından fazlasının kaynağı ABD dir. ama bu jüresel ısınmayı engellemek amacıyla oluşturulan kioto anlaşmasına itiraz eden tek ülke de yine ABD. yani ABD bu anlaşmayı imzalasa sorun olmayacak ama ülkesindeki şirketlerin karlılığının olumsuz etkileneceğini düşündüğü için imzalamıyor. kapitalizmde KAR herşeyden önce gelir, insan hayatından bile öncedir....

abd ye ve vahşi kapitalizme olan tepkimin haklı olduğuna güzel bir örnek bu olay...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 12:20 #15
kaan kaan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

şööle bişey söyleyeyim putperest ben üniversitedeyken (ki o zamanlar 1990 ve türevleriydi) de bilinen birşeydi buzulların erimesi... Ancak şuanda bahsedilen buzulların erimesi konusu rivayetlerden kurulu çoğunlukla... Yani üretilen senaryolar tüm buzulların erimesi falan... Ütopya sadece... Bak şu bir gerçek buzullar eriyor tamam; ve yüzyıl sonunda okyanus sularındaki artış normalden fazla olacak... 40-80 santim arasında değişecek... Ama ne hollanda ne de ingiltere sular altında kalmayacak... deniz ilerleyecek sadece biraz daha... ama diyorsan 1000 yıl sonra ne olur bilemem
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 12:50 #16
kaan kaan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen MuRaT55
kaan .. gulf stream ne abi?
Gulf stream,Meksika Körfezi'nden Kuzey Atlantiğe uzanan sıcak su akıntısıdır... İklimler üzerinde de ılıman bir etkisi vardır...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 13:53 #17
UnFoRGiVeN® UnFoRGiVeN® çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

iyi ya okuldayım suan ark.lar ve hocalarda bunu konsuo kımısı dı hepımız ölcez kımısı dıo bı b.k olmıycak bızden uzakta olacak ama olay bır dunya savası ve açlığa donunce seve seve gırmek zorunda olcaz...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 14:58 #18
Cehennem Cehennem çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

öfff keşke yazıları okumasaydım bak şimdi kötü oldum ala ala
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 15:31 #19
kaan kaan çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen UnFoRGiVeN®
iyi ya okuldayım suan ark.lar ve hocalarda bunu konsuo kımısı dı hepımız ölcez kımısı dıo bı b.k olmıycak bızden uzakta olacak ama olay bır dunya savası ve açlığa donunce seve seve gırmek zorunda olcaz...
yaw unforgiven ciddi misin geyiğe mi sarıyosun anlamadım ne yalan söyliim... yaw kutuplardaki buzların erimesi olayı yeni birşey değil ki... çok milyon yıldır var bu o buzullar tamamen erirse, hiç merak etme üzülmeye ve endişelenmeye pek vaktimiz olmaz... şuandaki sorun ne biliyor musun; buzullardan sürekli parçalar kopardı ama yerine yenileri oluşur ve bu döngü devam ederdi... ancak küresel ısınma yeni buzulların oluşmasını bir miktar azalttı... bu anlatımlar çok basit oluyor ama kusura bakmayın... eğer daha kapsamlı ve teknik bilgi isteyen olursa özelden mesaj atabilirsiniz...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 15-03-04, 17:40 #20
elliyedi elliyedi çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Küresel Isınma-4 Yıl Sonra Oluşacak Olan Felaket?

Nasılsa bekliyip göreceğiz.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



Tüm saatler GMT +3. Şuan saat: 18:23
(Türkiye için artık GMT +3 seçilmelidir.)

 
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası. Tatil
Copyright © 2019