Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 06-05-04, 00:01 #21
pcmgogo pcmgogo çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

Geldiğinde zaten mini sumoydu ama projemiz onu sumoluktan çıkarttı. Zaten üstünde tasarladığım kart elbette sökülüp takılıyo. Yani benim kartı söktünmü işte oldu sana yeniden sumo.
Siz isteyin kapışmayı, mekan filan ayarlayın, yazim programı kapışalım. Bu arada projenin amacı kapalı bir labirentte kullanıcı ile robot arasında ses iletişimi ile (kullanıcıda konuşuyo, robotta) labirentin çıkışını buluyoruz. Ayrıca, mayın dedektörü, insancıl kullanıcı arayüzü, medikal alanda ses ile kontrol edilebilen tekerlekli sandalye filan gibi dallardan bi konferansa aday. Zaten konferansa Sumocu almıyolardı.
Neyse hadi bekliyorum cevapları
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 06-05-04, 21:14 #22
mechanics mechanics çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

Güzel fikir, özellikle modüler olması çok iyi. Biz burada bu tür işler için Cn70 veya en kralından sharp kullanıyoruz. Sesle kontrol falan pek kolay değil. Sen ne tür işlemci kullandın?
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 06-05-04, 21:47 #23
xxyerr xxyerr çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

ne bu ya ben bunu yapana kadar
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 06-05-04, 22:41 #24
Mantisreligiosa Mantisreligiosa çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

işlemci olarak PIC16F877 yada 16C877 kullanmış olabilir böyük ihtimal..
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-05-04, 19:26 #25
pcmgogo pcmgogo çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

Sesle kontrol için sensory firmasına ait bir DSP işlemcisi kullanıyor, kartını aldım, kart kişiye bağımlı yada bağımlı olmayan ses tanıma işlemleri için hazırlanmış pprofesyonel bir kart, bu yukarıda yazdığım DSP işlemcisi bu kartın. Biraz pahalı. Bu nedenle kendim de bi tane tasarladım ama genel amaçlı ve ucuz. Bir de üstünde çok çalışamadım isteyene anlatayım. İşlemciyi soran arkadaş için bilgi olsun....

Sesle kontrol için basit ve ucuz bir çözüm istiyorsanız onuda anlatayım.
Mikrofondan aldığım sesi yükselttim ve bir karşılaştırıcı devresinden geçirdim. Karşılaştırıcı ses dalgasının 0'dan yüksek olan değerlerini, sabit 5V ile sonuçlandırıyor. Yani ses dalgasında sadece 0'dan büyük olan değerleri pulse olarak çıkartıyor. Sonra bu pulse'ları mikro denetleyici yardımıyla kaydettim. TAbi daha birçok ıvır zıvır var. Mesela sesin başlama ve bitiş noktasını tespit edebilmek için ADC kullanmalısınız. Yani ADC'den gelen değer belli bir değeri geçtiğinde bura başlangıç deyip kayda başlıyosunuz. Sonra sesi karşılaştırmak içinde yine aynı yöntem kullanılıyor.
Mikrofona söylediğiniz kelimeyide yine önce başını buluyoruz, sonra Pulse'lar şeklinde kaydediyoruz. Elinizi kayıt düğmesinden çektiğiniz anda da mikro denetleyici verileri karşılaştırmaya başlıyor. Birbirine benzer veri varsa o veriyi algılıyor ve çıkışta o ses için ne değer vermesini istediyseniz onu gönderiyor.
Ayrıca sesi temiz alabilmek için filtre kullanmalısınız.....
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-05-04, 19:56 #26
mechanics mechanics çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

Bilgi için sağol pcmgogo. Bayaa masraf etmişsin alete, oldu olacak üstünü de pleksiglas ile kapatsaydın da dövüşürken zarar görmeseydi.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-05-04, 20:29 #27
korp korp çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

robot.uludag.edu.tr
uludağ üniversitesinde haftaya şenliklerde sumo dövüşleri var bekleriz
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-05-04, 22:36 #28
pcmgogo pcmgogo çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

Korp;
dostum, web sitesini vermişsinde girdim sayfaya, belki bir resim filan görürüm diye, kart yaparken havyayla fotoğraf çektirmişsiniz, yokmu şöyle sizin yakışıklıların fotoğrafları filan sayfada şu abd'deki yarış videolarından başka bişey bulamadım

Mesajı son düzenleyen pcmgogo ( 07-05-04 - 22:38 )
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-05-04, 23:09 #29
ich_master ich_master çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

way anasını hayatta yapamicaim şeylerden biridir şu.tam bana göre olmayan bişi.yapan yapıyo tbrk etmk lazım.brawooo...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 08-05-04, 12:28 #30
korp korp çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen pcmgogo
Korp;
dostum, web sitesini vermişsinde girdim sayfaya, belki bir resim filan görürüm diye, kart yaparken havyayla fotoğraf çektirmişsiniz, yokmu şöyle sizin yakışıklıların fotoğrafları filan sayfada şu abd'deki yarış videolarından başka bişey bulamadım
Dostum para problemi 2 yılda tek sumo var maalesef bizim turnuvada çesitli arkadaşların robotları yarışacak eğer şenlikle ilgilenirsen özele mesaj atıver
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-05-04, 01:18 #31
pcmgogo pcmgogo çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Robotunuzu programlayın, dövüştürelim

Robot ile ilgili olarak yapılan çalışmalar, yardım edebilecekleri;
Sevo motorlar, çalışma prensipleri, tetikleme süreleri,
RF seri iletişim ve mikro denetleyici kullanımı,
Ses kartları ve ses tanıma kitleri,
Ses ile uyarı sistemi,
Lcd ile yazı sürme,
Az I/O'lu mikro denetleyicilerle yüksek çıkış ve giriş alabilme....
falan filan, iki gaza gelinde dövüşelim be...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



Tüm saatler GMT +3. Şuan saat: 18:24
(Türkiye için artık GMT +3 seçilmelidir.)

 
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Tatil