Eski 26-10-06, 09:10 #1
tugra01 tugra01 çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Arkadaşlar lise mezunu bi akraba dünya bankasından 70 milyarlık GERİ ÖDEMESİZ kredi bulduğunu söyledi ama yapacağı işten vazgeçtiği için krediyi sonra istememiş. Dünya bankası şahıslara da kredi sağlıyo mu yoksa bu akraba sallamış mı?
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-10-06, 00:21 #2
dipsitkantare dipsitkantare çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
bence sallamış yoksa arkadaşım cok kişi alırdı.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-10-06, 01:03 #3
CaLLioNe CaLLioNe çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Ülkelerin,Ekonomik Yönetim Ve Uygulama Konusunda Planı Olmayan İktidarları İle Çalışan Kurumdur IMF (International Money Fone).
Tefecidir Yani Devletlerin Ekonomisini Düzelteceği İddaası İle Onlara Faizle Para Satar.Şimdiye Dek Tek Bir Devleti Kurtardığı Görülmemiştir.Bizim Ekonomimizde Onların Kaderındedır.Gelip Gözden Geçirirler Talimatlar Verirler.
Soruya Gelince Kişiye Kredi Vermezler.IMF Devletleri Bi Nevi Batırmaya Kurulmuş Bir Troykadır.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-10-06, 01:42 #4
Turksavascisi18 Turksavascisi18 çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen CaLLioNe Mesajı Göster
Ülkelerin,Ekonomik Yönetim Ve Uygulama Konusunda Planı Olmayan İktidarları İle Çalışan Kurumdur IMF (International Money Fone).
Tefecidir Yani Devletlerin Ekonomisini Düzelteceği İddaası İle Onlara Faizle Para Satar.Şimdiye Dek Tek Bir Devleti Kurtardığı Görülmemiştir.Bizim Ekonomimizde Onların Kaderındedır.Gelip Gözden Geçirirler Talimatlar Verirler.
Soruya Gelince Kişiye Kredi Vermezler.IMF Devletleri Bi Nevi Batırmaya Kurulmuş Bir Troykadır.
aynen dusuncelerimi okumussun
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-10-06, 02:11 #5
polkm polkm çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen CaLLioNe Mesajı Göster
Ülkelerin,Ekonomik Yönetim Ve Uygulama Konusunda Planı Olmayan İktidarları İle Çalışan Kurumdur IMF (International Money Fone).
Tefecidir Yani Devletlerin Ekonomisini Düzelteceği İddaası İle Onlara Faizle Para Satar.Şimdiye Dek Tek Bir Devleti Kurtardığı Görülmemiştir.Bizim Ekonomimizde Onların Kaderındedır.Gelip Gözden Geçirirler Talimatlar Verirler.
Soruya Gelince Kişiye Kredi Vermezler.IMF Devletleri Bi Nevi Batırmaya Kurulmuş Bir Troykadır.
Konu Dünya Bankası IMF değil, IMF'in açılımı o yazdığın değil, IMF hiçbir ülkeye zorla gelip dayatmada bulunabilecek bir organizasyon değil, Türkiye planlı ekonomi döneminden geçmiş, başarılı ya da başarısız pek çok mali politikalar uygulamış ve uygulamakta olan güçlü bir ülkedir, sözlerimize dikkat edelim...
Bilelim öyle yorum yapalım...
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-10-06, 03:45 #6
Turksavascisi18 Turksavascisi18 çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen polkm Mesajı Göster
Konu Dünya Bankası IMF değil, IMF'in açılımı o yazdığın değil, IMF hiçbir ülkeye zorla gelip dayatmada bulunabilecek bir organizasyon değil, Türkiye planlı ekonomi döneminden geçmiş, başarılı ya da başarısız pek çok mali politikalar uygulamış ve uygulamakta olan güçlü bir ülkedir, sözlerimize dikkat edelim...
Bilelim öyle yorum yapalım...
eet o yuzden 3 tane kriz birden gecirdik super planli bir ulkeyiz anlatmakla bitmez basarilarimiz simdide 40 milyar dolar gibi bir cari acik basarisini naltina imzamizi attik bakalim daha nelerle ovunecegiz bir otomobil markamiz bile yok petrol denizinde yuzuyoruz isletim yok tarim urunlerimiz dahi ithal edilmeye baslandi Turkiyenin guclu bir ulke oldugunu bende bir Turk olarak biliyorum ama ekonomik acidan suphelerim var malesef imf ye olan borcumuz dis borc ic borc imf ile hangi ulke duze ciktida biz cikicaz
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-10-06, 03:47 #7
Turksavascisi18 Turksavascisi18 çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
arkadasim niye kisiye kredi veriyorlarmi diye sordunki bosver sende kredi alip Turkiye gibi kendini kolemi yapacan onlara tabiki hic kimse ulkesinin onlara bagimli olmasini istemez ama ust uste bir suru kriz gecirdik genede hala su adamlardan medet umuyoruz ekonomik programlar aliyoruz kredi aliyoruz ben anlamadim gitti bu isi
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 27-10-06, 09:34 #8
polkm polkm çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen Turksavascisi18 Mesajı Göster
eet o yuzden 3 tane kriz birden gecirdik super planli bir ulkeyiz anlatmakla bitmez basarilarimiz simdide 40 milyar dolar gibi bir cari acik basarisini naltina imzamizi attik bakalim daha nelerle ovunecegiz bir otomobil markamiz bile yok petrol denizinde yuzuyoruz isletim yok tarim urunlerimiz dahi ithal edilmeye baslandi Turkiyenin guclu bir ulke oldugunu bende bir Turk olarak biliyorum ama ekonomik acidan suphelerim var malesef imf ye olan borcumuz dis borc ic borc imf ile hangi ulke duze ciktida biz cikicaz
Arkadaşım konu IMF değil, Dünya Bankası öncelikle...
Evet Türkiye krizler yaşamıştır, ekonomimiz halen kırılgan yapısını korumaktadır. Ama bu durum, planlı ekonomi uygulamış olmamız gerçeğini silip atamaz. Yeni kurulan Cumhuriyetle birlikte Sovyet Rusya'nın teknik desteği sayesinde üretemezsiniz, zarar edersiniz denilen mamul ve yarı mamulleri üretir konuma gelmiştik. Ayrıca Türkiye dahil hiçbir ülke ekonomisini günlük kararlarla yürütmez, öyle olsa idi en basitinden her yıl tahmini bütçe diye birşey açıklanmazdı.
Ben politikaların doğruluğunu tartışmıyorum, sadece olanı söylüyorum.
Bu petrol olayında ise hem haklısınız hem haksız. İşletilemiyor petrol kuyusu kurulup çünkü maliyetler çok yüksek. Keşke biz de İran, Irak gibi deniz seviyesine yakın bir ülke olsa idik, ama dağlık bölge olmamız nedeniyle petrole ulaşma ve işletme maliyetleri yüksek oluyor, kaynaktaki petrolün kalitesi, miktarı tam olarak bilinmeden şansa kuyular açmak da boşa giden para demek. Gerçi heryere para harcıyoruz, Başbakanımızın arabasının kırılan ön camı 25.000€ değerindeymiş... Bu tip pek çok şeye nakit ayrılırken petrole nakit ve vakit ayrılamaması düşündürücü. Tıpkı ilk kalkınma planımızı hazırlarken Avrupalının "siz üretmeyin, pahalı olur, biz ucuz satalım" dediği gibi bir durum var ortada sanki. E şimdi Sovyet Rusya'da yok ki komşusuna yardım etsin...

IMF ve Dünya Bankası'ndan borçlanmamız olayına gelince 1947'de kurulan bu iki örgüte Türkiye üyedir. Kendi rızası ile üye olmuştur. Örgütler dünya piyasalandaki aşırı dalgalanmaları engellemek, krizlere önceden müdahale etmek asıl amacıyla kurulmuşlardır. Bile bile lades demek diye bir söz var, işte üye ülke olarak biz bile bile lades diyoruz.

Neyse konu Dünya Bankası, IMF değil!

Mesajı son düzenleyen polkm ( 27-10-06 - 09:37 )
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 28-10-06, 01:20 #9
HerkuL85 HerkuL85 çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen CaLLioNe Mesajı Göster
Ülkelerin,Ekonomik Yönetim Ve Uygulama Konusunda Planı Olmayan İktidarları İle Çalışan Kurumdur IMF (International Money Fone).
Tefecidir Yani Devletlerin Ekonomisini Düzelteceği İddaası İle Onlara Faizle Para Satar.Şimdiye Dek Tek Bir Devleti Kurtardığı Görülmemiştir.Bizim Ekonomimizde Onların Kaderındedır.Gelip Gözden Geçirirler Talimatlar Verirler.
Soruya Gelince Kişiye Kredi Vermezler.IMF Devletleri Bi Nevi Batırmaya Kurulmuş Bir Troykadır.
aynen katılıyorum.Dünya bankası zaten IMF nin kaynağıdır.ama şahsa borç vermez.ülkemiz olarak Imf yi biranönce defetmeliyiz.yoksa sonumuz hiçte iyi değil
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 28-10-06, 16:56 #10
polkm polkm çevrimdışı

bynogame
Varsayılan Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen HerkuL85 Mesajı Göster
aynen katılıyorum.Dünya bankası zaten IMF nin kaynağıdır.ama şahsa borç vermez.ülkemiz olarak Imf yi biranönce defetmeliyiz.yoksa sonumuz hiçte iyi değil
Dünya Bankası IMF'nin kaynağı değildir.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-11-06, 16:12 #11
yuk2004 yuk2004 çevrimdışı

bynogame
Varsayılan C: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Dünya bankası kaynaklı kredi kıullandırmalar yapılabilir ancak soruyorum adam lar neden size bedava kredi versin
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 11-11-06, 18:57 #12
CaLLioNe CaLLioNe çevrimdışı

bynogame
Varsayılan C: Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Konu: Dünya Bankası Şahsa Borç Verirmi?

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen polkm Mesajı Göster
Dünya Bankası IMF'nin kaynağı değildir.
Ne alaka.Konudan Sapmayalım Lütfen.
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 12-11-06, 02:41 #13
wolfeed wolfeed çevrimdışı

bynogame
Varsayılan C: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Dünya bankasının direkt kişiye kredi mekanizması yok. Ancak devletlere faizli - faizssiz kredinin yanında hibeler de veriyor. Bu verilen hibeler ülkedeki belirli sosyal ve ekonomik amaçları gerçekleştirmek için kullanılmak kaydıyla verilebilir. Yani hibe devlete gider, devlette bu fonları çeşitli projeler kapsamında bireylere verebilir. Belki senin akraba böle bişeyden yararlanmış olabilir.
Ama geri ödemesiz parayı reddetmesi bana biraz sallamasyon geldi kusura bakma
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Eski 13-11-06, 00:39 #14
polkm polkm çevrimdışı

bynogame
Varsayılan C: Cvp: Dünya Bankası şahıslara da kredi veriyo mu

bynogame
Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen CaLLioNe Mesajı Göster
Konu: Dünya Bankası Şahsa Borç Verirmi?



Ne alaka.Konudan Sapmayalım Lütfen.
Dünya Bankası ile IMF'yi aynı şey sanan ya da birisini diğerinin kaynağı olduğunu söyleyen olunca konu zaten saçma sapan bir hal alıyor! Daha bu kurumların ne olduğunu bilmeyen hiç yazmasın!
  Alıntı Yaparak CevaplaAlıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



Tüm saatler GMT +3. Şuan saat: 13:31
(Türkiye için artık GMT +3 seçilmelidir.)

 
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Tatil


bynogame