Kapalı Konu
 
Konu Araçları
Eski 24-06-05, 17:53 #501
hasoci hasoci çevrimdışı
Arrow Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen UnReAcHaBLe
Hocam selamlar
Asagıda linkini vermiş oldugum bir menu var buna benzer bir menu yapmayı dusunuyorum source kodlarına baktım pek bir sey anlayamadım x yonunde bir kaydırma var ben bunları y olarak degiştirdim ama işe yaramadı label lleride aynen uyguladım yine olmadı bayagı zamanımı yedi yardımcı olursanız sevinirim
http://rapidshare.de/files/2567287/_urunler.swf.html
bu menuye benzer daha anlasılır bir source kodunuz varmı yada bir fikir verebilirmisiniz?
usta verdiğin örneğin kodlarını modife ettim biraz.. kullanılır sanırım indir bi çalıştır.. olmadıysa bi daha bakarız.. sana tavsiyem bu örnek için diyorum ürün listesini uzun tutman yoksa mouse ile kaymada arza çıkartıyo.. kolay gelsin
link: http://dosya.forumtr.com/uploads/22ffee5eed.zip

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen afrodiziac
ustalar benim sorum biraz uzun olacak açıklamam gerekiyor çünkü,
diyelimki benim ana sayfamda dört adet butonum var ve yine diyelimki bu butonların ismi buton01, buton02, buton03, buton04,
şimdi ben bu butonlardan herhangi birine tıkladığımda movie hepsinde aynı şekilde belirttiğim bi frame kadar gidecek(örn. 20.frame) movie 20. frame e geldiğinde kontrol yapacak eğer buton01 e tıkladıysam 25.frame buton02e tıkladıysam 30. frame gönderecek... sanırım sorum anlaşılmıştır.. bu soruma tam açıklamalı bir cevap göderirseniz size minnettar olurum arkadaşlar..şimdiden teşekkürler..
tamam dediğin gibi buton01 e tıklayınca istediği frame götürebilirsin. şu kodu butona ekle;
Kod:
on(release){
    _root.gotoAndPlay(25);
}//gideceği framein nosunu ayarla

__________________

Mesajı son düzenleyen hasoci ( 24-06-05 - 18:19 )
 
Eski 24-06-05, 19:15 #502
afrodiziac afrodiziac çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak


Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen hasoci
tamam dediğin gibi buton01 e tıklayınca istediği frame götürebilirsin. şu kodu butona ekle;
Kod:
on(release){
_root.gotoAndPlay(25);
}//gideceği framein nosunu ayarla
hasoci saol ama benim sorum bu değildi, şöyle soriim tekrar;
4 tane butonum var ve bunlara isim veriorum "instance name" 'den bahsediorum her butona bir instance name veriorum.
ve bu butonlardan hangisine tıklarsam tıklayayım aynı yere gidiyor.
örn; 1. framden 20. e doğru oynatmaya başlıor movieyi ama hangi butona tıklarsam tıklayayım aynı işi yapıor 20.frame kadar ve 20.frame geldiğinde bu frame yazılmış bir kontrol kodu var, verdiğim instance namelerden hangi butona tıkladığımı kontrol edip onun sonucuna göre işlem yapıor... umarım bu sefer anlatabilmişimdir..
 
Eski 25-06-05, 15:29 #503
esad esad çevrimdışı
Question Transparan Flash animasyonu nasıl yapılır?


Şimdi sorun şu flashta transparan arkaplan diye birşey yok(benim bildiğim). html sayfasına bir flash animasyon koyunca arka planı beyaz olan bir kare oluyor. Ben bu beyazlığın olmamasını istiyorum. Yani transparan olsun. Nasıl yapıldığına dair kafamda birşey canlanıyor ama bir türlü yapamadım. sanırım beyaz layer ı en alta html sayfasını da araya koymak gerekiyo...

yardımlarınızı bekliyorum
 
Eski 25-06-05, 17:01 #504
afrodiziac afrodiziac çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Transparan Flash animasyonu nasıl yapılır?

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen esad
Şimdi sorun şu flashta transparan arkaplan diye birşey yok(benim bildiğim). html sayfasına bir flash animasyon koyunca arka planı beyaz olan bir kare oluyor. Ben bu beyazlığın olmamasını istiyorum. Yani transparan olsun. Nasıl yapıldığına dair kafamda birşey canlanıyor ama bir türlü yapamadım. sanırım beyaz layer ı en alta html sayfasını da araya koymak gerekiyo...
yardımlarınızı bekliyorum

sorunun cevabı ;
flashta movieni hazırladıktan sonra html dökmek için publish settings e giriyorsun, burdan "HTML" segmesini seçiorsun karşına çıkan bölümde "Window Mode" var oradan "transparent windowless" ı seçiorsun ve movieni publish ediorsun, oluşan html sayfasını frontpage veya dreamwaverda açtığında arkaplanı hala kaybolmamış olarak görebilirsin ama çalıştığında arkaplan olmadığını göreceksin

Not:movie publish ettikten ve htmlini frontpagede açtıkdan sonra sayfa özelliklerinden renkli bi arkaplan resmi ekle daha net görebilirsin sonucu
 
Eski 26-06-05, 03:26 #505
digit_all_art digit_all_art çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

herkese kolay gelsin
sorularımı maddeler halinde özetlemeye çalışacağım,
1-ben interaktif bir cd nin tüm içeriğini hazırladım.swf dosyalarını,exe sini autorunı falan.cd kusursuz calısıyo.fakat cd deki swf lerin diğer interaktif cd ler gibi xtra klasorlere gomulu olmasını istiyorum.yani aslında director de bu swfler,kendi aralarındaki linkler bozulmadan nasıl derlenebilir?ya da baska bir programda.amacım swf lerin gorunmemesi alenen ve swf linklerinin bozulmaması.(ben scene lere değil swflere yonlendiriyorum butonları,bu iyi bir teknik midir?)yardımcı olursanız ya da yol göstyerirseniz cok sewinirim.(aslında ben de cin gibi genel olarak video ve grafikle ugrasıyorum,ama aynı zamanda matematik mühendisliğinde okuyorum.script olayını grafik kadar cozemedim yanebende bi gariplik var...
2-flash ta bir dynamic text (cok sık kullandığım bi ozellik değil,adı yannıs olabilir) ya da static texti yada bir resmi scroll pane ye nasıl baglarım?
 
Eski 27-06-05, 13:25 #506
afrodiziac afrodiziac çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

arkadaşlar bu bölümü öksüzmü bıraktınız walla sorular cvp beklior bilen arkadaşlardan rica ediyoruz...
 
Eski 27-06-05, 13:45 #507
esad esad çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Transparan Flash animasyonu nasıl yapılır?

teşekkürler afrodiziac deneyeceğim inşallah beceririm
 
Eski 27-06-05, 18:13 #508
Netron Netron çevrimdışı
Exclamation iki Flash arası ilişki?

Malzemeler
Buradan indirebilirsiniz

iki Flash Dosyasında Birinde Diğeri Birine Bir komut ile ikinci Flash olan dosyanı Animasiyonun nasıl yaparız Code nedir Yukarda verdiğim linkte daha açıklamalı verilmiştir

Yada Sunum Olarak Burdan

Şimdiden Teşşekürler
 
Eski 29-06-05, 01:16 #509
cin cin çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen digit_all_art
herkese kolay gelsin
sorularımı maddeler halinde özetlemeye çalışacağım,
1-ben interaktif bir cd nin tüm içeriğini hazırladım.swf dosyalarını,exe sini autorunı falan.cd kusursuz calısıyo.fakat cd deki swf lerin diğer interaktif cd ler gibi xtra klasorlere gomulu olmasını istiyorum.yani aslında director de bu swfler,kendi aralarındaki linkler bozulmadan nasıl derlenebilir?ya da baska bir programda.amacım swf lerin gorunmemesi alenen ve swf linklerinin bozulmaması.(ben scene lere değil swflere yonlendiriyorum butonları,bu iyi bir teknik midir?)yardımcı olursanız ya da yol göstyerirseniz cok sewinirim.(aslında ben de cin gibi genel olarak video ve grafikle ugrasıyorum,ama aynı zamanda matematik mühendisliğinde okuyorum.script olayını grafik kadar cozemedim yanebende bi gariplik var...
2-flash ta bir dynamic text (cok sık kullandığım bi ozellik değil,adı yannıs olabilir) ya da static texti yada bir resmi scroll pane ye nasıl baglarım?
örneğin hubele klasörünün içindeki dosyaları çalıştıracağız;
klasör isimlerini nokta atışı olarak vermezseniz problemsiz her yerde çalışacaktır. yani şöyle yazmayın "c:\hebele\hubele\acilacak.swf"

yazmanız gereken kod:
hubele\acilacak.swf

//////////////////////////

scene ve ayrı swf konusunda şöyle bir fark var. sceneler sen istesen de istemesen de (ekrana değil ama) hafızaya yüklenirler. dolayısıyle rami meşgul eder web'de ise bandwidth harcanmasına/swf dosyanın geç yüklenmesine neden olurlar. ama ayrı swf yükletmek tüm bu problemleri halleder. sadece kullanıcın istedikleri yüklenir ve ekrana gelir.


netron sen de şu linke bakabilirsin: http://www.flashdersleri.com/fd/html_dosyalar/connection.html
 
Eski 01-07-05, 11:04 #510
afrodiziac afrodiziac çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

önceki sayfada sormuştum ama geride kaldı cvp alamadım tekrar soruorum;
4 tane butonum var ve bunlara isim veriorum "instance name" 'den bahsediorum her butona bir instance name veriorum.
ve bu butonlardan hangisine tıklarsam tıklayayım aynı yere gidiyor.
örn; 1. framden 20. e doğru oynatmaya başlıor movieyi ama hangi butona tıklarsam tıklayayım aynı işi yapıor 20.frame kadar ve 20.frame geldiğinde bu frame yazılmış bir kontrol kodu var, verdiğim instance namelerden hangi butona tıkladığımı kontrol edip onun sonucuna göre işlem yapıor... bilen arkadaşlar varda detaylı şekilde bi anlatım alabilirsem çok sevinirim
 
Eski 01-07-05, 19:08 #511
hasoci hasoci çevrimdışı
Arrow Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen afrodiziac
önceki sayfada sormuştum ama geride kaldı cvp alamadım tekrar soruorum;
4 tane butonum var ve bunlara isim veriorum "instance name" 'den bahsediorum her butona bir instance name veriorum.
ve bu butonlardan hangisine tıklarsam tıklayayım aynı yere gidiyor.
örn; 1. framden 20. e doğru oynatmaya başlıor movieyi ama hangi butona tıklarsam tıklayayım aynı işi yapıor 20.frame kadar ve 20.frame geldiğinde bu frame yazılmış bir kontrol kodu var, verdiğim instance namelerden hangi butona tıkladığımı kontrol edip onun sonucuna göre işlem yapıor... bilen arkadaşlar varda detaylı şekilde bi anlatım alabilirsem çok sevinirim
öncelikle kusura bakma 5 günlük bi tatil kaçamağı yaptım sorunu anca görebildim tamam sorununu anladım ama sen yazdığın kodları eklersen daha yardımcı oluruz veya msn den gel bakalım ok!
 
Eski 02-07-05, 02:09 #512
cin cin çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen afrodiziac
ustalar benim sorum biraz uzun olacak açıklamam gerekiyor çünkü,

diyelimki benim ana sayfamda dört adet butonum var ve yine diyelimki bu butonların ismi buton01, buton02, buton03, buton04,
şimdi ben bu butonlardan herhangi birine tıkladığımda movie hepsinde aynı şekilde belirttiğim bi frame kadar gidecek(örn. 20.frame) movie 20. frame e geldiğinde kontrol yapacak eğer buton01 e tıkladıysam 25.frame buton02e tıkladıysam 30. frame gönderecek... sanırım sorum anlaşılmıştır.. bu soruma tam açıklamalı bir cevap göderirseniz size minnettar olurum arkadaşlar..şimdiden teşekkürler..
hocam instance name'leri bi şekilde okutmanın mantığı var mı bilmiyorum ama şöyle yapabilirsin.

bu buttonlar bir mc oynatacak ise(tahminime göre) komutu şöyle bişeydir
on (release) {
oynayacakmc.gotoAndPlay(1);
}

on (release) { // den sonra tanımlı bir değişken gir. her buttona basıldığında bu buttona bir isim atasın. daha sonra bu ismi okutalım yani button01 için şöyle bir komut yazacağız.

on(release) {
_global.a="button01" // her yerde kullanabileceğim a değişkenin değerini button01 olarak ata
oynayacakmc.gotoAndPlay(1);
//diğer komutlar
}

aynı işlemi 2,3 ve 4. buttonlar da da değişken değerini değiştirerek yap.

daha sonra 20. frame'e gelip kontrol edecek action'a şöyle bir komut yazabiliriz

if (_global.a="button01" ) {
gotoAndPlay(25); // a değişkeninin içindeki değer button01 ise 25. frame git ve oynat.
}
if (_global.a="button02"){
gotoAndPlay(30); // a değişkeninin içindeki değer button01 ise 30. frame git ve oynat.
}
.
.
.
.
.
button 3 ve 4 için gerekli komutları yazarsın.

bu komutlar kesin olarak işe yarayacaktır. sadece global 'ın başında alt çizgi var mıydı yok muydu emin değilim flashı az kullandığım için unutuyorum
 
Eski 02-07-05, 11:38 #513
afrodiziac afrodiziac çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

çok saol cin deneyeceğim bunları, hasoci ilgilendiğin için sanada teşekkür ederim kendinize iyi bakın esen kalın
 
Eski 02-07-05, 17:45 #514
AsimetriK AsimetriK çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

iyi günler arkadaşlar benim sorum şu olacak;
öncelikle ben flax la 4 adet text hazırladım ve swf olarak kaydettim, elimde 4 adet ayrı swf dosyası oluştu, bu yazılarımı bi arada arka arkaya getirmem lazım...

flashla bunları arka arkaya getirmeye çalıştım ama yapamadım, flaxla zaten gelmiyor...

acaba nasıl yapabilrim? (şimdiden teşekkürler)
 
Eski 03-07-05, 16:28 #515
kusey kusey çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

öncelikle merhabalar
arkadaşım yaptığın swf dosyalarını flash içine sıra ile hangi swf ler gelecekse ona göre import et böylelikle tüm swfleri tek bir swf haline getirmiş olursun.repi hakettik mi ki ne
 
Eski 03-07-05, 17:06 #516
amleon amleon çevrimdışı
Varsayılan load movie

arkadaşlar acele bi şekilde bana bi load movie kodu yazan olursa 40 yıl kölesi olrm. şaka bi yana çok acil ihtiyacım var.yapmak istediğim dışarda duran swf yi istenince belli bir mc nin içinde oynatmak.ve sonra istenince de unload movie yaptırabilmek...

şimdiden herkese teşekkürler.
 
Eski 03-07-05, 19:17 #517
cin cin çevrimdışı
Varsayılan Cvp: load movie

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen amleon
arkadaşlar acele bi şekilde bana bi load movie kodu yazan olursa 40 yıl kölesi olrm. şaka bi yana çok acil ihtiyacım var.yapmak istediğim dışarda duran swf yi istenince belli bir mc nin içinde oynatmak.ve sonra istenince de unload movie yaptırabilmek...

şimdiden herkese teşekkürler.
bu konu içerisinde loadmovie diye aratmış olsaydınız bi sonuca ulaşırdınız.

http://www.forumtr.com/showthread.ph...vie#post542510
 
Eski 03-07-05, 19:19 #518
emperor emperor çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

Sayfanda bi tane kare ciz istedigin boyutta ve bunun instance name ini MyMc yap
disaridaki swf nin adi da disardaki.swf olsun.
Sayfanda bi buton olustur ve su kodu yaz:
on(press){
loadMovie("disardaki.swf", MyMc);//eger MyMc diretk zeminde yani _root da degilse tam adres vermen gerekir, mesela calismanda ust diye bir mc varsa ve bunun icindeki ikinci bir mc e yüklemek istiyorsan kod su skilde degilmeli: loadMovie("disardaki.swf", _root.ust.MyMc);
}
ikinci bir butona da sunu yazalim
on(press){
unloadMovie(_root.MyMc);/
}
 
Eski 03-07-05, 19:20 #519
emperor emperor çevrimdışı
Varsayılan Cvp: Flash Hakkındaki Tüm Sorularınız Buraya EMPEROR, HASOCİ ve CİN cevaplayacak

ben yazana kadar cin cevaplamis bile

arkadaslar önce konu icinde arama yapmak hem sizin daha kolay ulasmanizi saglar hem de bizim tekrar tekrar yazmamizi engeller.
 
Eski 04-07-05, 02:57 #520
amleon amleon çevrimdışı
Varsayılan load ve mc

cin ve emperor arkadaşıma çok teşekkür ediorm....başarılı bir şekilde yaptım load movie olayını.araştırma yapmadan yazdıım içinde özür.
bi de cin arkadaşımın verdiği linkteki looding olayını yaptım evet oldu...ama site açıldıktan sora bi yavaş hareket edio...nie olabilir.mesela butonlarda hıslı bi hareket var .onlar falan hep yavaşladı....
birde scane1 de bir tane mc var...birde buton.butona basınca mc ye gidio...goto ile frame gidio yani....şimdi birde bi noktada sormak istediim bi soru var.bu mc oynamaya başladı ve durduunda bi buton çıkıo (mc nin içinde.) bu butona basınca scane1 e geri dönmesini istiom ama goto dan scane1 i saçince olmuo.nie?mc nin içindeki bir butonla o mcden çıkıp bir önceki yere nasıl gidicem...

şimdiden teşekkürler.
 
Kapalı Konu

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



Tüm saatler GMT +3. Şuan saat: 07:51
(Türkiye için artık GMT +3 seçilmelidir.)

 
5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası. Tatil
Copyright © 2019