Reklamsız Forum İçin Tıklayınız. * FrmTR Sohbet Kontrol Panelinizde. * FrmTR'nin resim sitesi Resimci.Org yayında
Forum TR
Go Back   Forum TR > >
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]
Kapalı Konu
 
Konu Araçları
Eski 10-03-07, 21:35   #1
Sonny26

Arrow Belcika Hakkinda Merak Ettikleriniz...


Arkadaslar ben 3,5 senedir Belcikada yasiyorum ve ben kendi deneyimlerimi sizlerle paylasmayi istedim .. Insallah Belcikaya sonradan gelecekler icin faydali olur ..elimden geldigi kadar kendi yasadiklarimi ve gorduklerimi yazicam.

Ben belcikaya evliliik yolu ile geldim Kusadasinda uzun yillar calistiktan sonra belcikali bir kiz ile evlenip belcikaya geldim ..evlenerek geldigim icin vizem 1 hafta icinde cikti tabi bunda kizin yuzde yuz belcikali olmasida etkili , ankarada konsoloslukta tanistigim bir iki isi turk ile evlilik yaptigi icin 1 senden beri vize bekleyenleride gordum.Neyse buraya ilk geldiginizde belediyeden 6 aylik oturum veriyorlar (turuncu kart) bu 6 ay suresi icinde yurt disina cikamiyorsunuz ve polis 2 kez gelip gercekten beraber yasiyormusunuz yasamiyorsunuz diye kontrol ediyor 6 ayin sonunda 5 yillik oturum veriyorlar ( sari kart).

Evlenince isler kolay ama ama Belcika hicte kolay degil ben buraya geldim dedimki 1 ayda is buluruz nerdee flemenkce olmadan is aramak aptallagin en buyugu neyse flemenkce dil kurusuna basladik 6 ay gecti ama lanet olasi dil harbi zor bi sey 6 ay sonunda yok senin flemenkcen yeterli degil tekrar okula git bir 6 ay daha neyse 1 senden sonra az cok flemeknce konusmaya basladik bi is bulduk bana verdikleri is hamallik kamyon bosalt kamyon doldur oda her gun is yok haftada 3 - 4 gun is var gecen zamanda is yok e tabi calismadigin gunlere parada almiyorsun yani bi para kazanamadik...

Zaman gecti hatunla problemlerimiz oldu ayrildik , ben belcikada yapayanliz kimsem yok burda antwerpen diye bi sehir var orda turk cok bize yardim ederler diye gittik gitmez olaydim yok kardesim kimsenin kimseye yardim ettigi yok utanmasalar bi tekmede onlar vurucaklar.derlerye toprak topragi ya askerde yada gurbette tikermis diye

Ev aramaya basladik tabi bu arada sosyal yardimlasma parasi aliyorum abi ev bulmak ne zor yabanciysan tamam ev falan vermezler , hayatin cilveleri yavas yavas basladi o gunden beri 2 ay sonra bir ev buldum , bi oda mutfak banyo tuvalet ayda 300 euro + elektrik su falan ..oldugum apartmanda bi tane belcikali yasamiyor hepsi rus , ermeni ... bi is aramay basladik sosyal is verdiler 1 sene iste haziranda bitiyor iste o zaman tam makaka olucak ... is bulmak cok zor yabanciysan bide sonradan gelmissen imkansiz gibi bi sey zaten avrupada en cok issizlik orani belcikada . Irkcilik acayip kukredi burda televizyonlarda hep irkcilik haberleri ... Yolda yuru kara kas kara giz suratina bile bakmazlar korkarlar zaten soyluyorlar acik acik sevmediklerini ..burdaki yabancilarin sosyal yasami diye bir sey yok , dusunun ben 3,5 sendir burdayim daha bi tane belcikali arkadasim yok sadeceben degilim burdaki cogu yabanci icin ayni sey gecerli , turk turkle , fas fasliyla , zenci zenciyle geziyor ....

Ben kararimi verdim seneye donuyorum turkiyeye ne olursa olsun asgari ucrete bile calissam en azindan arkadaslarim , ailem , sosyal hayatima geri kavusucam
iste 3 sene olunca vatandasliga basvurma hakkin var ona basvurdum zaten onuda vereceklerini sanmiyorum ama iste hani 1 sene icinde cevap vericekler sadece icimde uhte kalmasin diye o cevabi bekliyorum cikar cikmaz geri donusumu ayarliyicam . hayatimdan 3,5 sene giti sifira sifir elde sifir.

Herhangi bir sorunuz olursa belcika ile cevaplamaya calisirim.

Herkese sevgiler.
 
Eski 10-03-07, 22:20   #2
liv

Wink C: Belcika Hakkinda Hersey ... !!!


Merhaba Sonny26 Öncelikle teşekkürler topic için yararlanacak çok insan olduğunu düşünüyorum Sabitlere alınır Ayrıca repin yolda

Benim bir sorum var sana Benim sınıftan bir arkadaşım okulu bitirdikten sonra Belçika ya gitmeyi düşünüyor

Orada bir aile dostları varmış ama çok yakınlarmış onlarla Tanıdıkları okulu bitirince gel burada master falan yap ya da biz senin bir işe girmene yardımcı olalım demişler birazda çalıştıktan sonrada vatandaşlığına geçersin diye tavsiye de bulunmuşlar Aileside bu duruma sıcak bakıyor ve Belçika daki tanıdıkları öyle dandik bir yerde de değillermiş arkadaşımın söylediği kadarıyla

Hatta bana beraber gidelim de dedi :Ben de sıcak bakmıyor değildim ama sen bunları yazmışsın orada yaşayan bir Türk olarak Ben de düşünüyorum şimdi biz de aynı şeylerle karşılaşır mıyız diye Ben gitmesem bile arkadaş bu işe çok sıcak bakıyor tavsiyen nedir ?? Ne yapmalıyız sence?? Tekrar teşekkürler
 
Eski 10-03-07, 23:04   #3
Sonny26

Varsayılan C: Belcika Hakkinda Hersey ... !!!


Liv,
Oncelikle actigim konu biraz yararli oldugu icin sevincliyim.
Simdi tabiki arkadasinin kimlerle tanistigini bilmiyorum belkide kendi fabrikalari varsa is verirseler onu bilemem ..ama Belcikada isler oyle tanidiklarla yurumuyor malesef benim eski esimin babasi fabrikada mudur du ama beni ise sokamadi , sinav , dil testi ve diploma cok onemli ama herseyden onemlisi dil !! dusunsene nasil bir is bulabilirsin ki dil olmadan ? Belcika kucuk bir yer ama 3 dil konusuluyor , Flemenkce,Fransizca ve Almanca benim oldugum yer flemenkce bruksel den 20 dakika uzakta brukselde fransizca konusyorlar biraz daha ileriye gidiyorsun ordada almanca konusyorlar ve mesela bi is ilani gorunce en az 2 dil istiyorlar biz daha birini zor konusurken.aslinda burda hicbir yer dandik degil sadece kisilerin yasantilari dandik .... Yani köy dedikleri yerler cok duzenli hicte bizim ordaki koylere falan benzemiyor ....
Arkadasinin belcika vatandasligina basvurmasi icin ya multeci yada evli olmasi gerekiyor ve ancak 3 yil sonra vatandasliga basvurabiliyor bunun disinda ogrenci , turist olarak gelenlerin vatandasliga basvurma haklari yok vursalar bile red cevabi aliyorlar bu konuda bayagi bi deneyime sahibim . Ben buraya evlilik yolu ile geldigim icin vatandasliga basvurma hakkim vardi basvurdum tabi onunda garantisi yok ya verirler ya vermezler 3 seneden once ayrildigimiz icin.
Burdaki diger sorun sosyal yasam gercekten yabancilar sosyal yasamlari cok kisitli malesef her ne kadar aktivitelere katilsanda kendini onlarin arasinda yabanci hissediyorsun ... Ben Kusadasindayken cok hizli bir yasamim vardi gercekten buraya gelince biraz afallastim ...!!
Eger baska sorulariniz varsa cevaplamaya hazirim.
 
Eski 10-03-07, 23:53   #4
liv

Wink C: Belcika Hakkinda Hersey ... !!!


Öncelikle teşekkür ederim kafamdaki bazı soruları cevaplandırmışsın

Arkadaşımın bahsettiği kadarıyla ordaki insanlar eskiden beri tanıdıklarıymış Yani dediğim gibi çok yakın aile dostu

Benim arkadaşta mezun olunca yani iş imkanı vs bakımından yardımcı oluruz demişler ama ben de bilmiyorum nasıl yardımcı olacaklarını

Arkadaşta benim yurt dışında master yapmak istediğimi bildiği için bana bunu söyledi işte sen de gel benimle diyeÇok yakınız orada birbirimize destek oluruz diye

Ama benim belli değil tabi Master yapmayı çok istiyorum ama doğruyu söylemek gerekirse Belçika dan önce başka istediğim yerler var Sadece arkadaşım bir öneride bulundu ben de sana sormak istedim

Söylediklerine bakılırsa pek gitmek isteyebileceğim bir yere banzemiyor
Biraz daha bahsedebilir misin ülkeden?Mesela karşılaştığın garip olaylar ya da oradaki Türkler den bahsetmişsin Bunlardan biraz yazarsan sevinirim

Bir de bu bahsettiğin dillerden mi eğitim veriliyor sadece Yoksa İngilizce vs bakımından eğitim veren üniversiteler var mı?

Tekrar teşekkürler Eline sağlık
 
Eski 11-03-07, 00:53   #5
Sonny26

Varsayılan C: Belcika Hakkinda Hersey ... !!!

Benim oldugum yerde pek turk yok aslinda turk varda bizim bildigimiz turklerden degil ..ben Mechelen diye bir sehirdeyim ilk geldigim zamanlarda bakiyorum saga sola adam turk ama boynunda kocaman bir hac alla alla ne istir falan turk bakkalina gidiyorum selamun aleykum diyorum adam tip tip bakiyor bana sonradan ogrendim de megerse onlar suryaniymis Her pazar kliseyi dolduruyorlar , Klisede belcikali bulamazsin hepsi bizim suryaniler bu cok garip gelmisti ...

Ama antwerpen diye yakin bir sehir var belcikanin 2.cu buyuk shiri orda turk mhallesi var orda herseyi bulabilirsin herkes turk , bakkal turk , kasap turk , firin turk hatta ben turk firininda pide bile almistim (turkiyede bile sadece ramazanda cikar) ama bizim turkler pek degismemis yani kilik kiyafet konusunda olsun yani geldikleri gibiler ( kimseyi yargilamiyorum gorduklerimi soyluyorum) hatta ben bi kac turkle tanistim ama anlasamadik biz apayri insanlariz yani kafa yapilarimiz ayri adam hala her aksam turk kahvesine gidiyor okay oynamaya ben hic sevmem oyle kahve muhabbetlerini.Aslinda fazla turklerlede tanismadim belkide vardir aralarinda iyi olanlari degismis olanlari ama ben rastlamadim ayri mesele.

Pek universitelerle bilgim yok brukselde bir kac universite var ama ben pek bruksele gitmiyorum cunku orda fransizca konusyorlar o yuzden ama benim oldugum yerin yakininda "Leuven" diye bir sehir var ogrenci sehri ama hic duymadim ingilizce ders verdiklerini ve tahminimce ya flemenkce yada fransizcadir cunku bu belcikalilar dil konusunda cok titizler.
 
Kapalı Konu

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat