Son Dakika Haberlerini Takip Edebileceğiniz FrmTR Haber Yayında.
Forum TR
Go Back   Forum TR > Eğitim > Sınavlar ve Hazırlık - ÖSYM > YGS ve LYS'ye Hazırlık
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]

2011de sınava girecekler için hazırlanma teknikleri

Sınavlar ve Hazırlık - ÖSYM Kategorisinde ve YGS ve LYS'ye Hazırlık Forumunda Bulunan 2011de sınava girecekler için hazırlanma teknikleri Konusunu Görüntülemektesiniz => Arkadaşlar ben bu sene 2. kez girdim ve aynı hataya yine düşecektim insan nefsi işte . Bakın dershane açıldımı çalışmaya ...

Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 07-07-10, 21:44   #21

Varsayılan C: 2011de sınava girecekler için hazırlanma teknikleri


Arkadaşlar ben bu sene 2. kez girdim ve aynı hataya yine düşecektim insan nefsi işte . Bakın dershane açıldımı çalışmaya o gazla herkes başlıyor saatlerce çalışıyor insan siz de çalışın ama gazınız bitmesin bu olayda en önemlisi sınavlar yaklaşınca çalışmayı brakmamak ve aynı tempoyla gidebilmek bunu yapan altın portakalı kapıyor zaten ama şöyle bir şey de düşünmeyin ay ben bu gün çalışmadım herkes beni geçti . Gerçi çok çalışılacak bir sınav da olmadı yani dershaneler o kadar kazık soruları çözdürdüler bize. Özel sınavlar özel sorular felan hepsi faso fiso çok kolay çıktı sınavda ama dikkatsizlikten gidiyor işte bir de sınav anındaki ruh halini iyi kontrol etmeyi öğrenmek bene tüm çalışmalardan daha önemli çünkü emeklerinin boşa gidiyor bunu bilmiyorsan.

Neyse bence konuları bitirin bir an önce çok soru çözmeye takılmayın ilk önce konuları bitirin ve zaten sınavlara yaklaştıkça her gündeneme oluyor tüm gün soru çözüyorsun felan. Konuları bilince soru çözme kbiliyetin gelişiyor. Ocak ayına kadar konuları bitirin bence en mantıklısı bu.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-07-10, 21:51   #22

Varsayılan C: 2011de sınava girecekler için hazırlanma teknikleri


Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen bullrunner Mesajı Göster
aşağıda yazılanları, ilgili arkadaşların okumasını tavsiye ederim, çünkü diğer kişiler için sıkıcı olabilir.

öncelikle, bir kaydırma olmadıysa, netlerim aşağıdaki gibidir:
ygs'den önce türkçe denemelerde 40 ile 38 arası gidip geliyrdum. sınavda 31.25 net çıkarınca hayallerimden feragat etmek zorunda kaldım
ygs:371.. küsür
tarih: 40.25
coğ2: 14(2boş)
fel:25

coğ1: 22.75
edebiyat: 48

öss sonuçları açıklandıktan 10-15 gün sonra çalışmaya başladım ben.sabah 8'de kalkıp 12'ye kadar konu çalışıyordum. 12'den 6'ya kadar ise konular hakkında soru çözüyordum. amacım konuları(ygs-lys) kısa bir süre için bitirip, sorulara geçmek. ama konuya çalışıp hemen atlamıyordum. akşam 6'da çalışmam bitiyordu ve yemek yedikten sonra sabah çalıştığım konuların tekrarını yapıyordum. ertesi gün bir daha tekrarını yapıyordum o konuların. sözel olmamında etkisi var bunda. konular bittikten sonra o kadar düzelni çalışmadım. daha çok geceleri çalışır, soru çöaer olmuştum. bu bana ayrı bir huzur veriyordu. bu arada dershane ile herhangi bir ilişkim olmadı(sınav dahil). öğlen 3'te uyandığım oluyordu ama sabah 6'da falan yatıyordum. ve ygs'de acayip bir heyecan oldu. günde en az 500 soru çözmeme rağmen acayip bir deneyimsizlik baş gösterdi sınavda.

ygs kötü geçti. ygs kötü gelince bir süre moralim bozuldu ve 3-4 gün çalışamadım. ama sonradan bir şey anladım: ygs'de ne olursa olsun, lys'ye çalışmak zorundaydım; bunu anladım.

ygs'yi unutarak çalışmaya başladım ve o 2 ay o şekilde geçti. bazı arkadaşlar hava atıyor diyebilir bu ygs puanı için ama benim hedeflediğim yerler için gerçekten düşük bir puan.

sonra kendimi toparladım ve zaten bitmiş olan lys konularını bir kez daha gözden geçirdikten sonra soru çözmeye başladım. ygs'ye hazırlanırkenki gibi 500 soru falan değil, 100-200 soru ama anlayarak çözmeye başladım. yapamadığım bir soru üstünde yarım saat falan düşünüyordum. ve lyslerde ygs'ye göre nispeten daha iyi bir sonuç aldım.

hoşgörünüze sığınarak naçizane tavsiyelerimi aşağıya sıralıyorum;

*kendi kendinize bir disiplin sağlayabileceğinize inanıyorsanız dershaneye gitmeyin.
*1 senenizi feda edin
*not tutarak çalışın ve sürekli tekrar yapın.
*fazla soru=fazla başarı gibi bir anlayışınız varsa, derhal terkedin.
*sınav hayatın sonu değil derler, küfür edesimiz gelir bunu diyen kişiye; ama bu mantıkla girilen bir sınavda başarı ortalaması emin olun daha yüksektir.
*erkekler için söylüyorum: ya çalışan bir sevgili bulun, ya da sevgili olaylarından 1 sene uzak durun.
*iki lys arası döneme çok dikkat edin; benim en sıkıldığım dönem o oldu.
*son 2-3 gün dinlen evladım söylemlerine kulak asmayın. sınavdan önceki günün akşamı dinlenin.
*ailenizin sınav öncesinde durumu olağanüstüleştirmesine izin vermeyin. çünkü bu ister istemez sizi de etkileyecek. sanki sıradan bir günmüş ve okula gidiyormuş gibi davranın. bilinçli heyecan yapın.

NOT: küçük kağıtlara not tutun demiştim(özellikle sözeller). isteyen olursa yıl boyunca not tuttuğum küçük kağıtları (6cm/6cm boyutlatında yaklaşık 300 adet küçük kağıt) hiçbir karşılık talep etmeden, sadece kargo ücreti karşılığında gönderebilirim. bu kişi,sözel olmalıdır.

okuduğunuz için teşekkürler.

hepsini okudum bence de çok doğru şeyler bende sayısalcılar için mi uzun yazsam
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-07-10, 21:58   #23

Varsayılan C: 2011de sınava girecekler için hazırlanma teknikleri


önce konulşar sonra sorular diye sakın bir şey düşünmeyin her konudan sonra soru çözün sen 8 saatte çalışsan konuya soru çözmezsen en fazla 2 güne o konu uçar gider her konudan sonra analyana kadar soru çözün
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 07-07-10, 23:24   #24

Varsayılan C: 2011de sınava girecekler için hazırlanma teknikleri


Merhaba arkadaşlar bende biraz tavsiyede bulunayım. Ders çalışma konusundan önce hayatınızı düzene sokmalısınız örneğin ben gece 1-2 gibi yatar gündüzde 12 gibi kalkardım ve vakit çok çabuk geçer ve ders çalışmazdım. Ama dedimki bundan sonra 6.30da kalkacağım ve saat 7.30 gibi derse oturacağım inanın bana çok hayret edeceksiniz istediğiniz kadar soru çözün, konu bitirin vakit geçmiyor yani mesela 1 konu bitirip o konuyla ilgili 100 soru çözüyorum daha saat 9.00 gece yatana kadar 15 saat var ve ben bir konu bitirp 100 sorumu çözmüşüm 10 da bidaha baslayıp 1 konu +100 soru olunca saat 11.30 ve 200 soru çözmüs ve 2 konu bitirmiş oldum bu ne demek 11.30dan gece 00.00'a kadar serbestim artık tabi içimden gelirse 1 konu +100 soru daha yaparım ve 300 soru olur bu ne demek şu anda çoğu çalışmıyo iken siz günde 300 soru çözüm 3 konu bitirp tatilinizide yaşıyrsunuz demek, çünkü 11.30dan 00.00'a kadar boşsunuz.
Gelelim YGS-LYS olayına. Öncelikle ygsden baslayın mat 1 falan çok kolay gelecektir, türkçede ilk konular falan 10 dkda 30 soru çözersiniz konu çalışmanıza fazla gerek yoktur bu size moral verir. LYS içinde mat 2den başlayın ama karmaşık sayılar, polinomlar, toplam-çarpım gibi kolay konuları bitirn ve soru çözün buda size moral verir. Sayısalcılar için söylüyorum örneğin ygs kimyada 5-6 konu var 3 günde bile çok rahat biter hmen onu bitirn. LYS kimyaya başlayın böylece ygs lys aynı ağırlıkta gidin zaten dersaneler açılasıya kadar mat1, türkçe, kimya bitmiş olur ilk denemeye girdiğinizde matta full bile çekersiniz moraliniz artar. Daha sonra eksik olduğunuz konuya göre ygs lysden istediğinize çalışın ve haftalık ve aylık tekrarlar yapın. Eğer böyle giderseniz ekimde tüm ygs bitecektir o zamndan sonra full lys çalışın tabi dediim gibi ygs tekrarları yapın. Böyle olursa tıp bile olur arkadaşlar.
Biraz uzun yazdım kusura bakmayın.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 08-07-10, 00:24   #25

Varsayılan C: 2011de sınava girecekler için hazırlanma teknikleri

bulmaca çözer gibi bol bol geometri çözün, çözemediğiniz sorunun üzerine gidin, elbet göreceksiniz. istiyorsa yarım saat sürsün, erken başlayanların zamanı bol. eğer bu uğraşlardan sonra yine de çözemezseniz buraya sorun, elbet yardımcı olan çıkacaktır.
geometri çözmek türkçe netlerinizi bile yükseltir.
onun dışında fizik ve kimyada hafif konuları bitirin. ki dershane başlayınca hoca konuyu anlatırken konuya hakim olduğunu hissedebilesiniz.
biyolojide konuyu çalışıp bol bol soru çözün, soru tarzlarını görün. geçmiş sınav sorularına mutlaka göz atın, bu sizin içinizi rahatlatacaktır ve daha fazla çalışma şevki verecektir.
matematik-1 den bol bol soru çözün, geometri gibi çözemezseniz buraya sorun. (şu an soracak hocanız yok o yüzden söylüyorum.)
günde 3 saat kadar çalışsanız size çok çok büyük fayda sağlayacaktır.. az çalışın ama sürekli çalışın; aslolan budur.
Allah yardımcınız olsun..
  Alıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat