Aspirin Yüksek Ateşte Pişen Yiyeceklerin Kanser Etkisini Önlüyor
Amerikan Kanser Araştırma Derneği’nin öncülüğünde düzenlenen kanser önleme konferansında bir sunum yapan Johns Hopkins Universitesinden Dr. Kala Visvanathan beslenme alışkanlıklarına paralel kadınlar da göğüs kanseri riskinin farklılaştığını ortaya koydu. Dr. Visvanathan göğüs kanseri olan 312 kadınla, kanser olmayan 316 kadının yeme alışkanlıklarının karşılaştırıldığı çalışmada, direkt ateşte ızgara yapılmış yiyecekler ile beslenen kadınların hiç yemeyen kadınlarda göre gögüs kanserine yakalanma oranının % 74 oranında arttığının gözlemlendiğini öne sürdü.
Göğüs kanseri riskini azalttı
Yüksek ısıda, direkt ateşin üzerinde pişen etlerin HCA olarak bilinen ve kansere neden olan kimyasalların üretimine neden olabileceğini belirten Dr. Visvanathan, N-asetiltransferaz (NAT2) enziminin HCA’ları aktive ettiğini açıkladı. Dr. Visvanathan, ateşte ızgara yapılmış yiyecekler yiyen, daha fazla et tüketen ve hızlı NAT2 metabolitleri olan kadınlarda Aspirin’in göğüs kanseri riskini azaltığının gözlemlendiğini söyledi.
Araştırılmalar artırılmalı
Bazı laboratuvar çalışmaları ile Aspirin’in NAT2 aktivitesini inhibe edebileceğini ileri süren Dr. Visvanathan, ateşte ızgara yapılmış yiyecek tüketimi, NAT2 aktivitesi ve aspirin arasındaki ilişkinin ilgi çekici olduğunu söyledi. Biyolojik mekanizması düşünüldüğü zaman bunu açıklayan bazı deneysel bilgilerin bulunduğunu vurgulayan Dr. Visvanathan konu ile ilgili daha başka araştırmalara da ihtiyaç duyulduğunu kaydetti.
|