En Komik ve Eğlenceli Videolar Burada. * FrmTR Sohbet Kontrol Panelinizde.
Forum TR
Go Back   Forum TR > >
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]
Kapalı Konu
 
Konu Araçları
Eski 29-05-13, 16:56   #1
JesTerJessieJenna

Varsayılan Namazda el bağlamakla ilgili bir çelişki.


Yakın zamanda görüştüğüm bir ilahiyatçı namazda el bağlama ile ilgili şöyle bir bilgi verdi.

Namazda el bağlamayı peygamber efendimiz yapmamıştır 2. halife hz. ömer zamanında iranlı vatandaşlar şahlarının önünde saygı amaçlı el bağlardı ve bu durumdn haberdar olan hz. ömer "İran şahlarının önünde el bağlanıyor ve benim Allah'ım iran şahlarından daha büyüktür namazda el bağlanacak" demiştir ve oradan sonra el bağlama namaza dahil olmuştur diyor.


Şimdi bunu doğru olmadığını varsayarsak herşey yolunda demektir.

Doğru olduğunu varsayarsak hz. ömer halifedir ve halifelik peygamber koltuğu demektir. Yani halifelerin hükümleri geçerlidir. Bu durumda doğru olan hangisi diyorum çok çetin bi çelişkide buluyorum kendimi.

El bağlamadığımızı varsayarsak hz. muhammed efendimiz bunu böyle yaptıysa hz. ömer değiştirmiş olsada sonuçta hz. muhammedin yaptığı şekilde yapmış oluyoruz.


Bu konuda yorumlarınızı almak isterim. Çok çetin bir çelişki.
 
Eski 29-05-13, 17:43   #2
nakkash

Varsayılan C: Namazda el bağlamakla ilgili bir çelişki.


Sual: Namazda elleri göbek altına bağlamak bid’at mi?
CEVAP
Hayır, bid’at değil sünnettir.
Hazret-i Ali’nin rivayet ettiği bir hadis-i şerif meali:
Namazda sağ eli, sol el üstüne koyup göbek altına bağlamak sünnettir. (Ebu Davud, İ. Ahmed)

Bütün fıkıh kitaplarında, namazda eller göbek altına bağlanır deniyor.
Dürr-ül-muhtar’da namazın sünnetlerinin sekizincisinde diyor ki:
Erkekler, sağ eli sol elin üzerine koyup göbek altına bağlar. Hazret-i Ali (Elleri göbek altına bağlamak sünnettir) demiştir. Namazda erkek, bileğini baş ve küçük parmağıyla tutarak sağ eli sol eli üzerine bağlar ve göbeğinin altına koyar. Muhtar olan kavil budur. (Dürr-ül-muhtar)

Türkçe Nimet-i İslam kitabında namazın sünnetlerinin beşincisinde diyor ki:
(Erkek kısmı, sağ elini sol eli üzerine olmak üzere göbeği altına koymak)

Bunları bütün fıkıh kitaplarında bulmak mümkündür.
 
Eski 29-05-13, 18:08   #3
nakkash

Varsayılan C: Namazda el bağlamakla ilgili bir çelişki.


Namazda ellerin bağlanması sünnettir. Bu bakımdan eller yana salınarak kılınan namaz geçerlidir. Ehli Sünnet mezheplerinden Hanefi, Şafii ve Hanbeli mezhebine göre namazda ellerin bağlanması sünnettir. Maliki mezhebine göre ise ellerin yana salınması sünnettir. Caferilere göre de eller yana salınarak namaz kılınır.

Malikîler dışındaki cumhura göre; tekbirden sonra, namaz kılan kişinin sağ elini sol eli ve bileği üzerine koyması sünnettir. Çünkü Vail b. Hucr'dan rivayet edildiğine göre, kendisi Hz. Peygamber (a.s.)'in, namaza girince ellerini kaldırdığını ve tekbir aldığını, sonra elbisesine bürünerek sağ elini sol eli, bileği ve pazusu üzerine koyduğunu gördüğünü nakletmiştir. (1)

Kabisa b. Hulb'ün babasından rivayet ettiğine göre şöyle demiştir: "Resulüllah (a.s.) bize imam olurdu, namazda sol elini sağ eliyle tutardı. (2)

Sehl b. Saad (r.a.) şöyle rivayet etmiştir: "insanlar sağ ellerini namaz kılarken sol kolları üzerine koymakla emrolunurlardı." (3)

İbni Mes'ud'dan da şöyle rivayet edilmiştir: "Hz. Peygamber (a.s.) birine uğramış, o da sol elini sağ eli üzerine koymuş olarak namaz kılıyordu. Adamın sağ elini alıp sol eli üzerine koydu." (4)

Hanbelîler ile Şâfiilere göre, elleri bağlamanın şekli şöyledir: Sağ el sol elin bileği üzerine, yahut ona yakın bir yere konur. Bunun dayandığı delil daha önce de geçmiş bulunan İbni Hacer'in hadisidir. Biliyoruz ki bilek, kolun başparmağı takib eden eklem tarafıdır. Fakat Hanefi'lere göre, sağ elin iç kısmı, sol elin üst kısmı üzerine konur. Bu durumda baş parmak ile küçük parmak bilek üzerinde halka yapılır. Kadınlara gelince iki elini göğsü üzerine halka yapmaksızın koyarlar. Çünkü bu durum kadınların tesettürleri ile ahenk teşkil eder.

Hanefîler ile Hanbelîlere göre ise, namaz kılan kişi iki elini göbeğin altına koyar. Çünkü Hz. Ali (r.a.)'den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: "Sağ elin sol el üzerine göbeğin altına konması sünnettendir." (5) Bundan kastedilen Hz. Peygamber (a.s.)'in sünnetidir.

Şâfıîlerde müstehap olan, iki elin sola meyilli olarak, kadınlarda göğüs üzerine ve erkeklerde göbeğin üstüne konmasıdır. Çünkü insanın kalbi soldadır. Dolayısıyla eller en şerefli uzuv üzerine konulmuş olur. Bunun bir dayanağı da daha önce geçmiş bulunan Vail b. Hucr'un hadisidir: "Resulullah (a.s.)'ın namaz kılarken iki ellerinden birini diğeri üzerine koyduğunu gördüm." Bunu Ibni Huzeyme'den rivayet edilen başka bir hadis de kuvvetlendirmektedir.

Malikîlere göre, namazda iki elin vakarlı bir biçimde salıverilmesi menduptur. Kuvvetle bırakılması değil. Eller ön taraftan bırakılmaz. Çünkü bu durum huzurlu olmaya aykırıdır. Nafile namazlarda ellerin göğüs üzerinde bağlanması ve tutulması caizdir. Çünkü bu namazlarda zaruretsiz olarak bir yere dayanmak caizdir. Fakat farz namazlarda kabz mekruhtur. Çünkü bu durum bir yere dayanmak gibidir. Bunu bir yere dayanmak için değil de sünnet olduğu için yaparsa mekruh değildir. Bunun gibi her hangi bir şeyi kastetmeksizin yaparsa yine mekruh değildir.

Bana göre doğru olan görüş cumhurun görüşüdür. Bu da sağ elin sol el üzerine konulmasıdır. Sünnet olmayan işlerle savaşmak için Malikî mezhebinin tespit etmiş olduğu gerçekle de birleşmektedir. Bu da bir yere dayanmaktır. Yahut fasit ve bozuk bir inançla savaşmak için tespit ettiği hususa aykırıdır. Bu da halktan birilerinin bu durumun vacip olduğunu zannetmesidir.

Dipnotlar:
1- Bu hadisi Ahmed, Müslim, Ebu Dâvud ve Neseî rivayet etmişlerdir, Lafız Neseî'nindir.
2- Bu hadisi Tirmizi rivayet etmiş olup hasendir, demiştir.
3- Bu hadisi Buhari rivayet etmiştir.
4- Bu hadisi Ebu Dâvud rivayet etmiştir.
5- Bu hadisi Ahmed ile Ebu Dâvud rivayet etmişlerdir.
Bk. Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı.
 
Eski 29-05-13, 18:10   #4
JesTerJessieJenna

Varsayılan C: Namazda el bağlamakla ilgili bir çelişki.


Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen nakkash Mesajı Göster
Sual: Namazda elleri göbek altına bağlamak bid’at mi?
CEVAP
Hayır, bid’at değil sünnettir.
Hazret-i Ali’nin rivayet ettiği bir hadis-i şerif meali:
Namazda sağ eli, sol el üstüne koyup göbek altına bağlamak sünnettir. (Ebu Davud, İ. Ahmed)

Bütün fıkıh kitaplarında, namazda eller göbek altına bağlanır deniyor.
Dürr-ül-muhtar’da namazın sünnetlerinin sekizincisinde diyor ki:
Erkekler, sağ eli sol elin üzerine koyup göbek altına bağlar. Hazret-i Ali (Elleri göbek altına bağlamak sünnettir) demiştir. Namazda erkek, bileğini baş ve küçük parmağıyla tutarak sağ eli sol eli üzerine bağlar ve göbeğinin altına koyar. Muhtar olan kavil budur. (Dürr-ül-muhtar)

Türkçe Nimet-i İslam kitabında namazın sünnetlerinin beşincisinde diyor ki:
(Erkek kısmı, sağ elini sol eli üzerine olmak üzere göbeği altına koymak)

Bunları bütün fıkıh kitaplarında bulmak mümkündür.

Bilgiler için teşekkür ederim. Ben hz. ömerden sonra olan bir durum olup olmadığında çelişkiye düşmüştüm temelde varsa sorun değil. El bağlamanın bidat olduğunu iddia eden bir kaynakla karşılaşmadım ama bu durumun hz. ömerden itibaren ortaya çıkan bir durum olmadığı konusunda çelişkiye düşmüştüm bu bilgiler baya rahatlattı. Teşekkürler tekrar.
 
Eski 29-05-13, 19:53   #5
pavebuff

Varsayılan C: Namazda el bağlamakla ilgili bir çelişki.

Namazı kılda , Allah için kalbin atsında , elini ister bağla ister bağlama .
 
Kapalı Konu

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat