Reklamsız Forum İçin Tıklayınız. * FrmTR Sohbet Kontrol Panelinizde. * FrmTR'nin resim sitesi Resimci.Org yayında
Forum TR
Go Back   Forum TR > >
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]
Kapalı Konu
 
Konu Araçları
Eski 13-06-10, 13:35   #1
mstfbb

Varsayılan Cuma namazi 18 rekattir


Cum'a namazı kaç rekattır ?
Hanefi mezhebine göre cum'a namazı 18 rek'âttır. İlk defa kıldığın 4 rek'ât sünnet ondan sonra 2 rek'ât hutbe (hutbe namazdır, iki rek'ât namaz yerine geçer. Hutbe okunurken konuşmak, koku sürünmek, işaretleşmek hatta konuşana sus demek senin o an ki namazını bozar.) Hutbeden sonra imamla beraber 2 rek'ât cum'anın farzı kılınır. Bundan sonra cum'anın 4 rek'ât ikinci sünneti kılınır. Kendi kendine kâmet getirilir, 4 rek'ât zuhr–i âhir namazı kılınır. İlk iki rek'âtta zammı sûre, son iki rek'âtta yalnız fatiha okunur. Bundan sonra cum'anın son sünneti 2 rek'ât kılınır.

(Sûre-i Cum'a, Âyet 10)
Meâl'i: “Namaz bitince yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan isteyin. Allah'ı çok zikredin. Umulur ki kurtuluşa erersiniz.”

(Sünen'ün Neseî, Cild 3-4, Hadîs No: 1367)
Manâ'sı: “Ebû Hüreyre (Radiyallahu anhu)'den:
- Biz, sonra gelen fakat öncekileri geçenleriz. Onlara kitap verilmişti bize de verildi. Onlara Aziz ve Celîl olan Allah bugünü de farz kılmıştı. Fakat onlar onda ihtilâfa düştüler. Bunun üzerine Allahu Teâlâ cum'a gününü bize nasip etti. Böylece bütün insanlar bize teba oldular. Yani ertesi gün (cumartesi) yahudilerin, daha ertesi gün de hıristiyanların kutsal günleri oldu.”[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

(Râmûz-ul Ehâdîs, Hadîs No: 2358)
“Cum'a (namazı) imam bulunan bir karyeye farzdır. Eğer o köyde dört kişiden fazla yoksa (imamla beraber dört kişi kâfi gelir.)”[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]
Hanefî mezhebine göre dört kişi ile cum'a namazı kılınır. Bu hadîste de aynısını söylüyor.

(Kütüb-i Sitte, Cild 9, Hadîs No: 2856)
Manâ'sı: “Ebû Hüreyre (Radiyallahu anhu) anlatıyor: Rasûlullah (Sallallahu aleyhi vesellem) buyurdular ki:
- Cum'a, geceleyin ailesine dönebilen herkese farzdır.”[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]
Köylerde oturanlar şehirlere cum'a namazına gider gece evine dönebiliyorsa o kimseye cum'a namazı farzdır.

(Sünen-i ibn-i Mâce, Cild 3, Hadîs No: 1081)
Manâ'sı: “…Cabir ibn-i Abdillah (Radiyallahu anhu)'dan; Rasûlullah (Sallallahu aleyhi vesellem) bize şu hutbeyi irad buyurdu:
- Ey insanlar! Ölmeden önce Allah'a tevbe ediniz. Meşgul olmadan önce salih amellere koşunuz. Rabb'inizi çok zikretmekle ve gizli-açık bol sadaka (vermek) ile O'nun, sizin üzerinizdeki hakkı yerine ulaştırınız ki rızıklanasınız, yardım olunasınız ve (islah olunasınız) bilmiş olunuz ki içinde bulunduğum bu yılın bu ayının bu gününde ve burada kıyamet gününe kadar Allah size cum'a namazını şüphesiz farz kıldı. Ben hayatta iken veya benden sonra başında âdil veya zalim bir devlet başkanı varken kim cum'a namazını küçümseyerek veya farziyetini inkâr ederek bırakırsa Allah onun işini düzene sokmasın ve işinde ona bereket vermesin. Bilmiş olunuz ki, tevbe etmedikçe böylesinin ne namazı, ne zekatı, ne haccı, ne orucu ne de hiç bir hayrı (sahihtir). Kim de tevbe ederse Allah tevbesini kabul eder (veya kabul eylesin). Bilmiş olunuz ki, hiç bir kadın hiç bir erkeğe namaz kıldıramaz. Hiç bir bedevi hiç bir muhacire imam olamaz. Hiç bir fasık, hiç bir mü'min (fasık olmayan)e namaz kıldıramaz. Meğer ki fasık zor kullanır, mü'minde onun kılıcından ve copundan korktuğu zaman (mü'min ona uyar).[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

(Sünen-i Ebû Dâvûd, Cild 4, Hadîs No: 1056)
Manâ'sı: “…Abdullah ibn-i Amr (Radiyallahu anhu)'dan; Peygamberimiz (Sallallahu aleyhi vesellem):
- Cum'a ezanı işiten herkese farzdır.”[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

(Sünen-i Ebû Dâvûd, Cild 4, Hadîs No: 1067)
Mana'sı: “…Tarık ibn-i Şihâb (Radiyallahu anhu)'dan; Rasûlullah (Sallallahu aleyhi vesellem):
- Köle, kadın, çocuk ve hasta dışındaki bütün müslümanlara cemaatle cum'a (kılmaları) farz-ı ayındır.”[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

(Kütüb-i Sitte, Cild 9, Hadîs No: 2855)
Manâ'sı: “Hafsa (Radiyallahu anhu)'dan; Rasûlullah (Sallallallahu aleyhi vesellem):
- Her ihtilam olan erkeğe cum'aya gitmek vaciptir. Cum'aya her gidene de gusül vaciptir.”[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

(Râmûz-ul Ehâdîs, Hadîs No: 2652)
Manâ'sı: “Büyük (cum'a namazı kılınan) camide kılınan namaz farz namazıysa kabul edilmiş hacca bedeldir. Nafile namazıda kabul edilmiş hacca bedeldir. Cum'a camilerinde kılınan namaz, diğer camilerde kılınan namazdan beş yüz derece daha faziletlidir.”

Köyde oturanlar mümkünse büyük camilere cum'a namazına gider. Esası o şehirdeki cum'a camisinde şehrin ve köylerden gelenlerin hepsi toplanıp cum'a namazını kılmaları lazım. Köylerde ufak camilerde az cemaatle kılınan da kabuldür. Onun için köylerde (ufak yerlerde) kılınsın diye izin vermişlerdir. Amma şehirde büyük cum'a camisinde bir yerde cum'a namazı kılmak ufak yerlerde kılmanın 500 misli daha fazla sevap alır. Esası şehirlerde cum'a camisi olması, ve o camide kılınması lazımdır.
Yukarıdaki hadîs-i şerîfe göre cum'a namazı şehirde bir yerde kılınır. O da bir cami ki, çok büyük avlusu olup tüm cemaati alır. Diğer camiler küçük sayılır. Şimdi bu imkânsız olduğundan zuhr-u âhir'i yedek olarak kılmamız lazımdır.

Mezheb imamlarının kavliyle zuhr-u âhir ve sünnetler kılınmak şartıyla cum'a namazı bir çok yerde kılınabilir.[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız] Cum'anın on iki şartı vardır. Bunun hepsinin yerine gelmesine imkân yoktur. Hepside birbirinden zordur. Bunun imkânsız olduğunu gözönüne alan İmam-ı Azam zuhr-u âhir ve sünnetler kılınmak şartıyla her camide kılınsın, demiştir. Cum'a kabul olduysa zuhr-u âhir ve sünnetler kaza ve nafile yerine geçer. Cum'a kabul olmadıysa zuhr-u âhir ve sünnetler öğle namazı yerine geçer. Ben bu on iki şartı tamamlamasam da muhakkak benim namazım kabul oldu diyemezsin. Peygamberimiz (Sallallahu aleyhi vesellem)'in zamanında O'nun yaptığını milimi milimine takip edersen o zaman olur. Zuhr-u âhir ve sünnetler kılınmaz. Yalnız iki rek'ât cum'a farzı kılınır. Bu on iki şartı yerine getirmek de imkânsızdır.

(Muhtar'ül-Ehadîsin Nebeviyye, Hadîs No: 54, s.81)
Manâ'sı: “Cum'a günü müezzin ezan okumaya başladımı dünya işi yapmak haram olur.”

(Sünen-i Ebû Dâvûd, Cild 4, Hadîs No: 1068)
Manâ'sı: “İbn-i Abbas (Radiyallahu anhu)'dan:
- İslâmda Medine'de Mescid-i Nebevi'de edâ edilen cum'adan sonra kılınan ilk cum'a namazı, Bahreyn'in bir köyü olan Cüvasa'da kılınandır.

Osman (ibn-i Ebî Şeybe); Cüvasa Abdul Kays kabilesi köylerinden biridir, dedi.”[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]
Şeyh Ahmed Tahtavi'nin Merâk'ûl-Felâh isimli kitabında:
Cum'a farz-ı ayn'dır, Kitap (Kur'ân-ı Kerim), hadîs ve icma ile tesbit edilmiştir. İnkar eden kâfir olur.






KAYNAK: [Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]


ZUHURAT-I BİLAL NADİRİ CİLT-5
 
Kapalı Konu

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat