Son Dakika Haberlerini Takip Edebileceğiniz FrmTR Haber Yayında.
Forum TR
Go Back   Forum TR > İslam ve İnsan Bölümleri > İslami Sorular ve Cevaplar
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]

Şafilerde Köpek Ellemek?

İslam ve İnsan Bölümleri Kategorisinde ve İslami Sorular ve Cevaplar Forumunda Bulunan Şafilerde Köpek Ellemek? Konusunu Görüntülemektesiniz => Aile Büyüklerimin Dediğine Göre Şafii lerde Köpek Ellemek Günahmış(Haram) Bunun Neden Olduğunu Ne Kadar Sorsam Hiç Biri Tatmin Edici Cevap ...

Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 29-04-10, 19:34   #1

Exclamation Şafilerde Köpek Ellemek?


Aile Büyüklerimin Dediğine Göre Şafii lerde Köpek Ellemek Günahmış(Haram) Bunun Neden Olduğunu Ne Kadar Sorsam Hiç Biri Tatmin Edici Cevap Vermiyor..Bi Bilginiz VarSa Yardımcı olun Lütfen...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-04-10, 20:14   #2

Varsayılan C: Şafilerde Köpek Ellemek?


Hanefilere göre köpek elbiseye sürtünürse o elbiseyle namaz kılınır. Yalnız, köpeğin ağız suyu veya salyası ve tersi necistir.

Hanefilerde esah olan, köpeğin bizatihi necis olmadığıdır, zira korunma ve avlanmada ondan yararlanılmaktadır. Domuz ise bizatihi necistir. Kurandaki "O pistir" ayetinden kasıt domuzdur. Yalnız, köpeğin ağız suyu veya salyası ve tersi necistir. Vücudunun diğer yerleri buna kıyas edilmez. Ağzını kaba sokarsa kab yedi defa yıkanır. Resulullah (as) buyurdu ki: Köpek sizden birinin kabından içerse, onu yedi defa yıkasın. Ahmed ve Müslim'de: "Köpeğin ağzını soktuğu sizden birinin kabının temizliği, ilki toprakla olan yedi defa yıkamaktır. (Ahmed, Buhari, Müslim)

Malikilere göre: İster beslenmesine izin verilen bekçi ve çoban köpeği olsun, isterse başka köpek, mutlak olarak temizdir. Sadece ağzını soktuğunda meşhur olan görüşe göre taabbüden yedi defa yıkanır. Ayağını veya hareket ettirmeden dilini soksa veya salyası düşse yıkamak gerekmez.

Şafii ve Hanbelilere göre: Köpek domuz ve onlardan türeyenler, bunların artığı, teri necistir. Bunlarla kirlenen eşya biri toprakla olmak üzere yedi defa yıkanır. Önceki hadise binaen ağzının necaseti sabit olursa, geri kalan kısım da öncelikle öyledir. Zira ağzı fazla soluduğu için en temiz yeridir. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli)

Denilebilir ki, köpeği necis gören Şafii alimlerine göre, domuzun etini yasaklayan Allah, köpeği de necis sayar. Bunların bizce bilinmeyen bazı hikmetleri olabilir. Bu durum bir imtihan konusu olabilir. Yahudilere Cumartesi günü balık avlama yasağını koyan Allah, köpekle de bizi imtihan edebilir. Bununla beraber, Şafii mezhebinde av köpeği, çoban köpeği beslenebilir. Ancak köpeğin, hiçbir faydası olmayacak şekilde, sadece bir süs olarak kullanılması uygun değildir.

Şafi mezhebine göe, köpeklerin bastığı ve oturduğu yerler necis midir? Bastığı veya oturduğu yere elbisemiz değerse necis olur mu? Üzerine bastığı kar üzerimize gelirse üzerimiz necis olur mu?

Köpeğin oturduğu yerler kuru ise ve köpek de kuru bir halde ise necis olmaz. “İki kuru arasında necis sözkonusu değildir” manasına gelen bir fıkhî kural vardır. Bu kuralı yer, elbise ve benzeri şeylerin hepsi için kullanabiliriz.

Kışta necis de olsa çamurlu yollarda -sakınması mümkün olmayan- şeylerden de ruhsat vardır. Ancak kişi kendisi yere düşerse bu takdirde necis olur(el-Fıkhu’l-İslamî, 1/174).

Buna göre eğer, köpeğin bastığı kar –başka yol olmadığı için ve bütün çabalarımıza rağmen- bize sıçradıysa buna ruhsat nazarıyla bakılabilir. Yok eğer, köpeğin gittiği yoldan başka bir yerden gitme imkanı olduğu halde –herhangi bir korunma tedbiri almadan- köpeğin yakınından geçtiysek bu necis olur, ruhsatın dışında kalır.

Köpeğe dokunmaktan dolayı abdest bozulmaz. Ayrıca köpeğin üzerinde necis bir şey yoksa değdiği elbise ile namaz kılınabilir. Bu hüküm hanefi mezhebine göredir.

Şafii mezhebine göre köpek necis kabul edildiği için köpeğin değdiği yerleri yıkamak gerekir.

köpek kur'anı kerimde necis ve haram olarak geçmemekle beraber,şafi mezhebinde haramiyetine hükm edelmesinin delili hadisi şerifle sabittir.

Şafii ve Hanbelilere göre: Köpek domuz ve onlardan türeyenler, bunların artığı, teri necistir. Bunlarla kirlenen eşya biri toprakla olmak üzere yedi defa yıkanır. Önceki hadise binaen ağzının necaseti sabit olursa, geri kalan kısım da öncelikle öyledir. Zira ağzı fazla soluduğu için en temiz yeridir. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli)

son olarak şöyle diyebilirizki;
Şafii mezhebinde de, köpeğe dokunmak abdesti bozmaz. Köpeğin üstü ve kılları yaşken dokunursa veya köpeğin salyası üstümüze bulaşırsa, o yeri, biri çamurlu su olmak üzere, yedi kere temiz suyla yıkamak gerekir.

Sorularla islamiyet

Mesajı son düzenleyen SÜKUT ( 29-04-10 - 20:22 )
  Alıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat