En Komik ve Eğlenceli Videolar Burada. * FrmTR Sohbet Kontrol Panelinizde.
Forum TR
Go Back   Forum TR > >
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]
Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 07-04-12, 14:30   #1
gokhanx1

Varsayılan Kuran'ı anlamaya doğru bir mücadele vermek


İsteğimiz başlangıç olacaktır bizim için, Allah'ın yardımını dileyerek nefsimize karşı cihada/mücadeye başlarız. Hayatta çeşitli nitelendirmeleri benimsemek (görüşlerde taraf olmak) ve bahaneler ile süslenmiş bir çok arzulara, mallara ve dost sandıklarımıza karşı geniş kapsamlı bir bilgilendirmeye/çalışmaya/cihada başlarız Kuran'ın sınırlarını korumak için..

Elbette ki nefsimizin karanlığında kalmış inancımızı açığa çıkarmak için, cahillerden olmamak ve hakka yüz çevirmemek için nurumuz, rehberimiz Kuran'ı okuruz ve uygularız kendimizi sürekli bir bilinç ve gelişim içerinde tutmaya çalışırız.

Kuran bizim için apayrı bir sınavdır. Kendi öz dilimizde indirilmediği için Türkçeye çeşitli kişilerin ama bilgileri ama istekleri/amaçları doğrultusunda çeviri edilmiş bulunuyor ve daha da üzerinde çeşitli amaçlar ile düşünmeye devam ediliyor, edilecektir de. Bu Türkçe anlam sınavı biz Türkçe konuşanların sınavıdır, diğer dillerin milletlerinin sınavı da ayrıdır hatırlatırım tüm dünyada kötülük ve iyilik için mücadele eden insanlar var.

Bizler ne olursa olsun Allah'ın bize indirdiği ışıktan faydalanmalıyız, çünkü o Allah'a inanlar için yol gösterici olarak indirilmiştir, Allah'tan başkasına kulluk etmememiz için indirilmiştir. Kuran bizi yanlış yola iletmez aksine biz bilmeyerek bir kusur işler isek Allah bizi af edecektir inşAllah, bu Kuranda yazanları okurken anlatılanları tüm dikkatimizle anlamaya çalışmamız ki gerçekten istemeden kusur işlemiş olalım, kasıtlılık olmasın. Eğer gerçekten anlamı farklılaştırılmış bir ayet okursak ve zan ardına düşmeyip, sabır dileyip temiz bir şekilde Allah'a yönelirsek, araştırırsak başarıya ulaşırız inşAllah.

Çünkü kitabın tümüne iman edersek bizi yanlışa yönlendirmez, aksine bir çelişkiye düşersek eğer bir yerde hata yapmış olabileceğimizi düşünürüz, vahiyden şüphe etmeyiz kendi anlamış olduğumuzdan şüphe ederiz çünkü Kuranın çelişkisiz olduğu bizlere bildirilmiştir Kuranda bu bir belirtidir nasıl başımız arıyor ise bir sorun var diyor isek onun gibi kitap çelişki yok diyor biz ise bir şeye takıldık ya çevirimizde bir sorun var ya da yanlış bir düşünceye sahibiz bu muhakkak böyle üzerine samimiyet ile yönelirsek göreceğiz inşAllah.

Kuran Arapçada da bir anlamdır(mealdir) Türkçe anlam(meal) çevirisinde ise, bazı yorum ve kişisel düzenlemeler ile bazı gerçekler ama bilerek ama bilmeyerek göz ardı edilebilir.

Bunların benim gözlemlediklerim:

-Örtü yerine baş örtüsü diye çevirmek [Nur/31]
Kuranda saçın gözükmesi haram değildir. Örtü fayda amaçlı kullanılabilir ancak bir zorunluluk ya da bir sevap vesilesi/ameli değildir (Kuranda belirtisi yoktur). Ayette bahsedilen başka bölgelerin örtülmesini konuyu başı örtün çünkü baş örtüsü zorunludur şeklinde bir anlama getirmek istemişlerdir. Bu Kuran tabiri ile ağızı eğip bükmektir, ayetlerin anlamlarını değiştirmeye çalışmaktır.

Bu uygulamaya konulunca Kuran okurken başı örtme(yalnız iken, çocuğuyla iken ve hatta kadın kadına otururken bile), mezardayken başı örtme, açık alanda abdest alamama(kısıtlaması kadına özgü) saçın gözükmesi de haramdır şeklinde desteklenmiştir.

Kitap dışında Allah dışında hüküm koyucu ilah edinilmiştir her ortak koşmakta olduğu gibi bu da Peygambere dayatılır delili yoktur çünkü kimse kulağıyla işitmemiştir, bilmediğimi şeyin adına düşmektir bu. Şeytan bu kişileri sürekli bilmedikleri şeyleri uydurmalarını söyler, onları kışkırtır. Kadınlar açık alanda abdest alamayınca kadınların saç göstermemesi olağan bir hale gelecek zamanla o zaman saç göstermek haram ise erkekleri de bağlasınlar başlarını ve mahremlerini (vücutlarını) denize girerken dahi göstermesinler ama biz erkeğiz denir öyle söyleyerek ancak kendilerini kandırıyorlar düşüncesindeyim. Kadınlarda insandır, erkekler de. Erkekler kadınlara dayatıp dayatıp kendilerine bakmıyorlar.

-Dış giysilerini yerine çarşaf diye çevirmek-yorumlamak-ön görmek [33/59]

Dış giysilerini salsınlar diyor, komple kara çarşafa girsinler demiyor. O zaman için cahiliye devrini kastederek taşlanarak öldürülen bir zamandan bahsediliyor günümüzde de namussuz ilan etseler kara çarşafa girmeyeni taşlama yapsalar, Kuran hükmünü yok sayarak dinde zorlamaya gitseler evet bir süreliğine korunmak için kadınların çarşaf giymesi düşünülebilir.
Bunu günümüzde düşünürsek dar giyinen birisine neden sen düzgün bir insansın neden böyle dar-dekolteli/açık giyindin dediğimizi düşünürsek o kişi incilir, mahçup olabilir çünkü haklısınızdır. İşte bunun gibi düşünürsek bu bir ceket ya da ince bir yelek olabilir, cilde bol gelen vücudu gizleyen bir tür giysi de olabilir. Allah bilir ama buna çarşaftır demek ne kadar doğrudur ? O zaman herkes erkeklerde çarşaf giymelidir. Böyle bir ayrımcılık yapılamaz Allah'ın indirdiğini kula haram saymak zalimliktir, aşırı gitmektir. Günümüzde bile çarşafın ne denli kötü amaçlarla kullanabildiğine şahit olmaktayız zaten bu olayların (mal ve kişi kaçakçılığı, bombalama) daha da artmasını umanlardan değilim çok şükür.

-Harm aklı örten, gizleyen, mayalayan(düşüncelerimizi farklılaştıran) yani namazdan ve Allah'ı her an düşünmenize engel olabilecek, Kuran hükümlerini unutup-isteyerek devre dışı bırakmamıza, şeytana kapı açmamıza neden olabilen aklınıza gelecek olanların tümü [2/219]

Bu çok kapsamlı, öz manâlı bir belirtmedir. Herkes farklı bir kısmını alsa da her türlü aktivite(meşkale) her türlü aklı oyalayan madde,eşya olabilir belkide başka sözleri kılavuz edine edine aklımızı kendi kendimize örtüyoruz Allah bilir.

Gereksiz yere aşırı muhabbet dedikodu veya tembelliğe varabilir çünkü gücümüzü ve zamanımızı sadece buna harcamışızdır , aşırı eğlenceye düşkünlük gibi ahiret için amel kazanmaya engel olan, sadece bu dünya için yapıyor olduğunuz şeylerdir "bu dünyada istiyorum" dur "hamr" larımızdır.

Ne kadar ahiret için amel işliyorsak o kadar inanmış oluruz inandım deyip dünya uğraşına dadanıyor isek kendimizi bile kandırmış sayılmayız. Böylece içki ve kumardan, ya da fal ve şaraptan, ya da dedikodu ve kumardan uzak duran kitlelerin hepsi içki içmiyorum ama ilaç içiyorum(uyuşturan) rahatlatıyor, sigara içmiyorum ama nargile içiyorum, rakı içmiyorum ama tiner kokluyorum gibi bahaneler ile kendisini bağımlı statüsüne dahil etmekten men ettiğini zan etmektedir. Böylece kişiler Allah'ı anmaktan, Kuranı okumaktan uzaklaşıyorlar.

Birbirlerinin tercihlerini beğenmeyen bir toplum, bir gruplaşma oluşmaktadır. Herkesin kendi helalleri ve kendi haramlar oluşmuş bulunuyor böylece. İşte bazı kişiler Kuranın mealini(anlamını) okumayın diyor anlamanız gerekmez diyor yani Arapça okuyun sevap kazanın diyor (12/2) ayetinden habersizler anlamak için okunur Kuran uygulamak ve Müslüman olmak, hatalardan arınmak için okunur sorun insanların Kuranı anlamak istememesi yalancıktan gönlünü avutmak istemesi, dilediğine yormasıdır yoksa hiç okumayın demek ben anlatırım hocam anlatır demek insanları ortak koşmaya bağımlı hale getirmektir.

Gerçekler kendisine geldiğinde benim kitabımda şarap yazıyor ben rakımı içerim ben anlamam, benim bölündüğüm mezhep(grup) bunu helal kıldı demek-haram kıldı demek,Kitaba ortak koşmayın diyor hocam söylüyor ise ben uğraşamam Kuranı anlamakla, ben nargilemi içerim ben anlamam demesi ve kalbinin mühürünü davranışları ile tasdiklemesi oluyor.

-Siz kitabın tümüne iman ettiğiniz halde onlar sizi sevmezler cümlesini, siz bütün kitapLARa iman ettiğiniz halde sizi sevmezler diye çeviri yapabilmişlerdir (3/119)

Kuranda hiç bir şeyin eksik bırakılmadığı yazmaktadır bu da Kurana iman etmek yönünde bir ivme yaratır, ancak Kuranın hükmünü terk etmek yönünde bir ivme kazandırmaz (inançlı insanlara) ancak diğer kitapları da kişi okuyamaz diye bir şey yoktur kişi bilmek isteyebilir böylece Kuran hükümlerinin ne kadar doğru olduklarını görebilir, Allah'a ortak koşarsanız başınıza nasıl bir felaket gelebileceğini kitap sahiplerinin birlerine bakış açılarını da görebilirsiniz beklide (Örneğin Tevratta Allah’a inanmayanlar şehir girişinde taşlanarak öldürülür ama yine de Allah’ın sözüne ortak koşturan hahamlar hayattalar çünkü halk kitaba ortak koşuyor kitaplarından habersizler) .

İslamiyette Kuran'a uyulur sadece Kurana uyarsak hiç bir sorun yoktur ne dünyada ne de ahirette. Her millet kendi kitabına uymalıdır böylece Kuran üstün gelecektir. Ancak tüm kitap sahipleri kitaplarından uzaklaştırılmıştır böylece dünyada Yaratıcı ilah yoktur, tamam hadi varsa da biz tekrar dirilmeyiz, eğlenmek bizim hakkımızdır diyen kitap hükümlerini kabul etmeyen,okumayan insanlar çoğalmış, mezheplerde bu insanları parmakla gösterip biz çok güzel inanıyoruz demişlerdir. (Kitaba uymayanlar, bölünenler nasıl çok güzel inanıyorlarsa artık. Kuranda gruplaşma da yasaklanmıştır böylece İslamiyetten uzak olanlar da mezhepleri din zan etmiş. Onlardan değil İslamiyetten-Kuran dan uzak durmuşlar ..)

Kitabın tümüne yerine kitapLARın tümüne iman eder diye çeviri yapmak şu demek olur, bir insan hem İncile, hem Tevrata ve hem Zebur'a hemde Kuran'a uyar demek olur. Böyle bir şey uygulama bakımından da İslamiyet bakımından da mümkün olamaz. Ancak Kuranda bizlerin değil, onların Allah'ın ve Peygamberinin helal ve haram kıldıklarına uymaları belirtilmiştir, kabul olana dek onlar ile savaşmamız/mücadele etmemiz ve sapanlardan olmamız bize belirtilir. Her topluluk kendisine indirilen ile sorumlu tutulacaktır der Kuran uymayanlar düşünsünler.

Ayrıca belirtmeliyim ki Kuranda geçen eş anlamlı sözlükleri de bilmemiz bizim için önemlidir. Sonra aklımızı başka yerlere çelmek isteyenler olabilir.
+Allah'ın evliyaları. Dostları/Velileri demektir.
+Allah'ın imamları. Allah'ın yolunda öncülük eden demektir maaşlı, ortak koşan kişiler demek değildir.
+Allah'ın sünneti. Allah'ın yasası demektir. (Peygamberin yasası diye ayrı bir hüküm kaynağı yoktur.)
+Allah'ın şeriatı. Allah'ın kanunu demektir.

Kuranın tümüne iman etmeyen kişiler Allah dostu/Allah'a çağıran değillerdir, Peygamber sünneti(kitap dışı din hükümleri demek Peygamber söz uydurdu demek 69/44), kitap dışı şeriat uygulamaları hırsızlık edenin parmağı, eli kesilir acımaz gibi söylemleri benimsememek gerekir.

Aksine kendileri şeriat düşmanıdırlar, hep bağıran taraf haklı değildir işte..

İslamiyet dışı uygulamalar Kurandan değildir, iftira ve bölücülüktür.


35/29: Şüphesiz, Allah’ın kitabını okuyanlar, namazı kılanlar ve kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden,gizlice ve açıktan Allah yolunda harcayanlar, asla zarar etmeyecek bir ticaret umabilirler.

Günümüzde Kuran'ın Arapça, Peygamberimizin hayatı diye de Türkçe ders verileceği çok açık. Peki neden? Neden Kuran anlaşılmadan sadece dil ile (kuş gibi bilinçsizce tekrar ile) öğretiliyor da Peygamber hayatı diye söylenen gerçekliği kesin olmayan sözler Kuranda Peygamberin hayatının gerçeklerinden bahsedildiği halde bu gizlenmeye çalışılıyor. Kuran gerçekleri bir sayfa Arapça makalenin neden bahsettiğini anlayamayacak düzeydeki kişilere Arapça öğretiliyor da Peygamber hayatı dersi Türkçe öğretiliyor cevap basit çünkü anlamazlar diyorlar. Bende diyorum ki çünkü siz de anlamazsınız. Kuran altından mezhep dersi veriliyor?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 09-04-12, 17:44   #2
cavci76

Varsayılan C: Kuran'ı anlamaya doğru bir mücadele vermek


Merhaba,

Kuran'a müşrikler el süremez ayeti var.
Şimdi müşrik şirk ehli demek, İster arapça, ister türkçe okusun. Kişide şirk varsa okusada anlıyamaz oluyor bu. Hangi el ile akıl eli ile dokunamaz.
Şirkte öyle bir zehirdir ki, dileyen araştırsın. Görücek ki Kuran okumak kolay değil. Bugün islam, şirk ehlinin kuranı yorumlamaya kalkmasından bu hale geldi. kuran okumak isteyen kişi ilk önce şirk hastalığından kurtulucak, eğer samimilerden ise. Kafasında şirk nedir, kaça ayrılır diye detaylı bir araştırmaya girmeyen böyle bir çabası olmayan kişi isterse Alim Hoca olsun, müşriktir kuran okuyamaz.Ben böyle düşünüyorum.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 10-04-12, 10:40   #3
Alhamra

Varsayılan C: Kuran'ı anlamaya doğru bir mücadele vermek


Alıntı:
Kitap dışında Allah dışında hüküm koyucu ilah edinilmiştir her ortak koşmakta olduğu gibi bu da Peygambere dayatılır delili yoktur


Al sana delil;

Aralarında hüküm vermek için Allah’a (Kur’an’a) ve Resûlüne davet edildiklerinde, mü’minlerin söyleyeceği söz ancak, “işittik ve iman ettik” demeleridir. İşte onlar kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.(Nur suresi 51)

Allah ve Resûlü, bir işe hükmetti mi erkek olsun, kadın olsun, hiçbir inananın, o işi istediği gibi yapmakta muhayyer olmasına imkân yoktur ve kim, Allah'a ve Peygamberine isyan ederse gerçekten de apaçık bir sapıklığa düşmüş, sapıtıp gitmiştir.(Ahzab-36)


Allah ve Kuran üzerine cahiller türedikçe insanları böyle kandırma girişimleri olacaktır. Kim Allah'a inanıyorsa onun ayetlerine inanıyorsa o ayetler Rasulallah'ın Hüküm verme yetkisinde olduğunu söylüyor. Allah böyle irade buyurmuşsa Allah adına Rasulünü imha çabalarıda küfürdür. Bunlar Şarkiyatcıların, Makam-ı mahmut sahibi Hatem-ül Enbiya'yı dinden silme(!) gayretleridir. Allah(cc) ın Hüküm sahibi kıldığı ve ayetlerle sabit ettiği hakkı tanımayan Allah'ın şeriatini tanıyamaz. Rasulün Sünnet-i Seniyesini tanıyamadan namaz kılamaz. Eğer Namaz kılıyorsa bu sözleri kullanamaz. Demekki dili ile sünneti inkar, namaz ile sünneti ikrar ediyor demektir

Peygamberin hüküm verici olduğu ayetle sabittir, inkarı küfürdür. Kafirlere ise azab verici cehennem vadedilmiştir. Herkes laf söyledim oldu bitti demesin. İki dudağın arasından çıkacak sözler imanı bağlar. Forumlarda ahkam kesenler ne günah işlediklerinden haberdar değiller sanırım. Allah adını kullanıp, Rasulüne saldıranları Allah affeder mi sanıyorsunuz? Din Cahilleri, Din bezirganları, şarkiyatcıların, israiliyatcıların yalanlarını taşıyarak onlar ile cehennem ortaklığı yapıyorlar haberleri yok. İman için Allah, Müminlerin ahdine sadece kendi adını koymamıştır. iman için Allah ve Rasulü aynı şehadette bulunmuşlardır. Müminler; "La ilahe illallah, Muhemmeden Rasulallah" demişlerdir.

Alıntı:
"Kendilerine kitap verilenlerden, Allah'a ve ahîret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Rasûl' ünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dinini din edinmeyen kimselerle, küçül(üp boyun eğ)erek elleriyle cizye verecekleri zamana kadar savaşın." (9/Tevbe, 29)
Allahu Alem.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 10-04-12, 10:54   #4
bonasera

Varsayılan C: Kuran'ı anlamaya doğru bir mücadele vermek


Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen cavci76 Mesajı Göster
Merhaba,

Kuran'a müşrikler el süremez ayeti var.
Şimdi müşrik şirk ehli demek, İster arapça, ister türkçe okusun. Kişide şirk varsa okusada anlıyamaz oluyor bu. Hangi el ile akıl eli ile dokunamaz.
Şirkte öyle bir zehirdir ki, dileyen araştırsın. Görücek ki Kuran okumak kolay değil. Bugün islam, şirk ehlinin kuranı yorumlamaya kalkmasından bu hale geldi. kuran okumak isteyen kişi ilk önce şirk hastalığından kurtulucak, eğer samimilerden ise. Kafasında şirk nedir, kaça ayrılır diye detaylı bir araştırmaya girmeyen böyle bir çabası olmayan kişi isterse Alim Hoca olsun, müşriktir kuran okuyamaz.Ben böyle düşünüyorum.
Kurana müşrikler el süremez ayeti mi var varsa nerde ?
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 10-04-12, 13:30   #5
ultarslan

Varsayılan C: Kuran'ı anlamaya doğru bir mücadele vermek

Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen Alhamra Mesajı Göster


Al sana delil;

Aralarında hüküm vermek için Allah’a (Kur’an’a) ve Resûlüne davet edildiklerinde, mü’minlerin söyleyeceği söz ancak, “işittik ve iman ettik” demeleridir. İşte onlar kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.(Nur suresi 51)

Allah ve Resûlü, bir işe hükmetti mi erkek olsun, kadın olsun, hiçbir inananın, o işi istediği gibi yapmakta muhayyer olmasına imkân yoktur ve kim, Allah'a ve Peygamberine isyan ederse gerçekten de apaçık bir sapıklığa düşmüş, sapıtıp gitmiştir.(Ahzab-36)


Allah ve Kuran üzerine cahiller türedikçe insanları böyle kandırma girişimleri olacaktır. Kim Allah'a inanıyorsa onun ayetlerine inanıyorsa o ayetler Rasulallah'ın Hüküm verme yetkisinde olduğunu söylüyor. Allah böyle irade buyurmuşsa Allah adına Rasulünü imha çabalarıda küfürdür. Bunlar Şarkiyatcıların, Makam-ı mahmut sahibi Hatem-ül Enbiya'yı dinden silme(!) gayretleridir. Allah(cc) ın Hüküm sahibi kıldığı ve ayetlerle sabit ettiği hakkı tanımayan Allah'ın şeriatini tanıyamaz. Rasulün Sünnet-i Seniyesini tanıyamadan namaz kılamaz. Eğer Namaz kılıyorsa bu sözleri kullanamaz. Demekki dili ile sünneti inkar, namaz ile sünneti ikrar ediyor demektir

Peygamberin hüküm verici olduğu ayetle sabittir, inkarı küfürdür. Kafirlere ise azab verici cehennem vadedilmiştir. Herkes laf söyledim oldu bitti demesin. İki dudağın arasından çıkacak sözler imanı bağlar. Forumlarda ahkam kesenler ne günah işlediklerinden haberdar değiller sanırım. Allah adını kullanıp, Rasulüne saldıranları Allah affeder mi sanıyorsunuz? Din Cahilleri, Din bezirganları, şarkiyatcıların, israiliyatcıların yalanlarını taşıyarak onlar ile cehennem ortaklığı yapıyorlar haberleri yok. İman için Allah, Müminlerin ahdine sadece kendi adını koymamıştır. iman için Allah ve Rasulü aynı şehadette bulunmuşlardır. Müminler; "La ilahe illallah, Muhemmeden Rasulallah" demişlerdir.



Allahu Alem.
Peygamberin verdiği hüküm Kuran'ın hükmüdür. Kuran'ın hükmü dışında kendi kafasına göre hüküm verme yetkisi kendisine verilmemiştir. Bir peygamber vahyedilen dışnda kendi kafasından hüküm veremez. Günümüzde hadis diye dayatılan çoğu korkunç hükümlerin Kuran'ın hükümleriyle tamamen çelişmektediir.
Peygamberin yaptığı kafasından hüküm oluşturmak değil Kuran'ın hükmünü insanlara öğretmek ve uygulamaktır.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat