Reklamsız Forum İçin Tıklayınız. * FrmTR Sohbet Kontrol Panelinizde. * FrmTR'nin resim sitesi Resimci.Org yayında
Forum TR
Go Back   Forum TR > >
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]
Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 09-12-06, 21:07   #1
seкo

Varsayılan Blender Kullanımı İçin Çok Kullanışlı Bir Kılavuz


Bu başlık altında modellemeye Blender ile başlayacağız...
Blender'i [Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız] sitesinden indirebilirsiniz...

İlk olarak boyutlandırma işini öğrenmek için bu dosyayı çekebilirsiniz...

[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

Ek bilgiler:
Cismi ya da cismin herhangi bir noktasını x,y,z düzleminde inceltmek ya da genişletmek istiyorsanız ctrl+alt+s tuşuna basın...
Cismi ya da cismin herhangi bir noktasını x,y,z düzleminde döndürmek istiyorsanız ctrl+alt+r tuşuna basın...
Eğer noktaları herket ettirme moduna dönmek isterseniz ctrl+atl+g tuşuna basın...
Birden fazla objeyi seçmek için "object mod"a geçip shift+sağ click tuşuna basarak birden fazla objeyi seçiyoruz...

Uv Map Çıkarma ve Kordinat Belirleme
İlk önce uv/map nedir diye konuşalım. Uv/map cisim yüzey haritasıdır. Bu yüzey haritası model yüzeylerinin nasıl kaplanacağı hakkında bize kolaylık sağlar. Örneğin bir küpün tek bir yüzeyinin uv/map'ini çıkardık. Resmin üstündeki kırmızı bir yere göre konumladık. Böylece seçtiğimiz yüzey kırmızı gözekecektir. Eğer bu yazılandan anlamadıysanız, bu mesajın baştan sonra okuyup yine bu paragrafa dönün. O zaman uv/map'in niye gerekli olduğunu anlayacaksın...

Resimdeki şekli extrude yaparak oluşturuyoruz...

Alt Tab tuşuna basarak edit moddan çıkıp F tuşuna basarak UV/Face Select moduna geçiyoruz.. Face seçmek için R+sağ click , birden fazla face seçmek için shift+r+sağ click , tüm face'leri seçmek için A tuşuna basmak yeterli...



Edit moda tab tuşuyla geri dönüp ,kaplayacağımız yüzeyin kesim noktalarını seçip ctrl+e(mark seam) tuşuna basıyoruz... Eğer nesnenin tümünü kaplayacaksak A tuşuna basarak tüm kesim noktalarını seçerek aynı işlemi uyguluyoruz...
Mark Seam ile çevresini işaretlediğimiz yüzeyi ya da nesnenin tüm yüzeylerini seçerek unwrap[E] tuşuna basıyoruz...
Daha kolay yapmak için ekranı split area ile ikiye bölün ve yeni açtığınız view'den uv/image editör'ü açın... Yine unwrap(E) tuşuna basrak uv/map'ı çıkartın...

Artık uv/map'i çıkardık...


NOT:
UV/Map ta yaptığınız kaplamalar render'da gözükmez...
O yüzde object modu seçtiğimiz şıkkın hemen sağında ki Draw Type şıkkından Textured şıkkını seçerseniz silahınızın nasıl olduğunu görebilirsiniz...

Örnek:



Resimdeki şekli oluşturmak için:
Add<Mesh<Cylinder tuşuna basıp vertices sayısını 15 yapıyoruz...(Fazla face olması işimizi zorlaştırır...)

Şimdi edit moda geçip mark seam kesim kenarlarını işaretliyoruz...
[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

UV/Face Select Mod'unu açıyoruz...Kenarlarını mark seam ile işaretlediğimiz faceleri shift+sağ click tuşuna basarak seçiyoruz...
[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

Sonrada "U" tuşuna basıp "Project From View 1/1" tuşuna basarak uvmap'i çıkarıyoruz...
[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

UV/Map'ini resimdeki kalkanlardan birinin konumuna göre ayarlıyoruz...

Sonuç:



Kordinat Belirleme:
Silahımız ne tür bir sailah olacak diye bir düşünün...Örneğin two hande bir silah olacak...
İlk olarak Brf editi açıp weapon_meshes1.brf adlı dosyayı açıyoruz...
Oradan uygun olarak "b_bastar_sword" objesini .obj formatında export ediyoruz...
Sonra blender'da bunu .obj formatında import etip, rotete x90 seçeneğine tıkladıktan sonra silahımızı, import ettiğimiz silahın konumuna göre ayarlıyoruz ve sonrada diğer objeyi siliyoruz...

:!: Uyarı :!:
Kordinatı belirlediktan sonra kullanacağımız silahın bölümlerini shift+sağ click ile seçtikten sonra(object mod) ctrl+j tuşuna basıp objeleri birleştiriyoruz...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 26-12-06, 02:34   #2
oguzhan1969

Varsayılan C: Blender Kullanımı İçin Çok Kullanışlı Bir Kılavuz


Selam güzel paylasim,birzamanlar cok aramistim bu türkce dersleri.Tam iki yil kullandim Blende'ri,ama benim icin yetersiz kaliyordu,ama oyun yapmak istiyorsan,Blender bulunmaz bir nimet tabi.Basarilar.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-01-09, 16:46   #3
ümit31

Varsayılan C: Blender Kullanımı İçin Çok Kullanışlı Bir Kılavuz


Alıntı diye yazsaydın çok daha iyi olurdu.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-01-09, 16:47   #4
Cuesoul

Varsayılan C: Blender Kullanımı İçin Çok Kullanışlı Bir Kılavuz


Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen ümit31 Mesajı Göster
Alıntı diye yazsaydın çok daha iyi olurdu.


Guseldi
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 29-01-09, 17:15   #5
ümit31

Varsayılan C: Blender Kullanımı İçin Çok Kullanışlı Bir Kılavuz

Şimdi farkettim adam banlanmış Çok özür diliyorum. Ama gerçekten güzeldi
  Alıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat