Son Dakika Haberlerini Takip Edebileceğiniz FrmTR Haber Yayında.
Forum TR
Go Back   Forum TR > Elektronik > Elektronik Dünya
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]

Nedir bu optik zoom ve digital zoom.

Elektronik Kategorisinde ve Elektronik Dünya Forumunda Bulunan Nedir bu optik zoom ve digital zoom. Konusunu Görüntülemektesiniz => Arkadaşlar bu optik zoom nedir. Bu optik zoom olmayan makineler kötü makine mi oluyo. Fotoğraf makineleri hakkında bilgi toplamaya çalışıyorum. ...

Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 19-01-05, 12:00   #1

Angry Nedir bu optik zoom ve digital zoom.


Arkadaşlar bu optik zoom nedir. Bu optik zoom olmayan makineler kötü makine mi oluyo. Fotoğraf makineleri hakkında bilgi toplamaya çalışıyorum. Önce bu kavramları öğrenmem lazım. Digital zoom ne demek. anlatın ya

Mesajı son düzenleyen tugra01 ( 19-01-05 - 22:14 )
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-01-05, 12:35   #2

Varsayılan Cvp: Nedir bu optik zoom ve digital zoom.


Fotograf makinasinda asil onemli olan optik zoomdur. Optik zoom fotograf makinasinin merceklerini kullanarak yaptigi gercek zoomdur. Digital zoom un gercekte pek onemi yoktur ve digital zoom yapildiginda ayni zamanda yapilan zoom oraninda fotografin kalitesi azalir. Fotograf uzerinde digital zoom daha sonra bilgisayarda da yapilabilir. Alinacak makinanin en az 3X (hatta mumkun olursa daha da fazla) optik zoomunun olmasi gerekir. Bu konuda benim bildiklerim bunlar...

Mesajı son düzenleyen tr_535 ( 19-01-05 - 12:38 )
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-01-05, 13:26   #3

Varsayılan Cvp: Nedir bu optik zoom ve digital zoom.


Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen PsIcOpAtHy
dijital zoom zoom değildir sadece fotoğrafın dijital olarak büyütülmesidir,optik zoom ise gerçek zoomdur ve şunu kesin olarak diyebilirim ki optik zoom'suz fotoğraf makineleri muhtemelen orite,trust,datron vb markalar tarafından üretilmiş 100 dolara satılan 6 m piksel diye lanse edildiği halde en dandik cmos sensörleri barındıran oyuncak gibi dandik ötesi makinelerdir...teşekkürler...

şimdi dostum sen 3x bir optik zooma sahip herhangi bir makine diğerlerinden iyi midir diyosun. bu optik zoom olayı olsa yetiyo mu. bi de her fotoğraf makinesi web cam oluyo mu. web cam özelliğini nasıl kullanıyoz.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-01-05, 15:40   #4

Varsayılan bi yorum da benden


optik zoom fotoğraf makinesinin üzerindeki merceğin üzerinden (yani ilerletilerek veya merceği farklı şekilllerde kullanılarak) yapılan zoom dur.digital zoom ise yanlızca resimin odaklandığı yere yakınlaştırlmasıdır yanlız digital zoom yapılırken arkadaşlarımızın dediği gibi resimin kalitesi düşer.kısaca sı optik zoom u olmayan makine almak verilen paraya yazıktır.sana bi tavsiye vereyim optik zoom u olan (2x minumum) 2,1 veya 3,2 megapixel olan markalı bi fotoğraf makinesi üzerinde hikayeden 7,1 8,2 megapizel gibi uydurma birimler yazan ne marka olduğu belirsiz fotoğraf makinelerinden çok çok daha iyidir.şahsen ben digital makinelere pek alışamadım eski makineleri kullanmak daha bir hoşuma gidiyor şu anda da olympus centurion diye bir makine kullanıyorum resim çekerken keyif alıyorum hiç olmazsa.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 19-01-05, 17:15   #5

Varsayılan Cvp: Nedir bu optik zoom ve digital zoom.

optik zoom makinanın merceinin yaptıı zoom(dürbün gibi). dijital zoom ise paint te falan resmi yaklaştır komutu vardır ya aynen o. resmin pixellerine kadar girer ama bi halta yarayan bişi diil.kalite çok düşüyo kare kare görüntü alırsın. dijital fotoraf makinası alcaksan "gurcell" arkadaşımın dedii gibi zoomu çok yapan yerine megapixeli fazla olan bi tane almanı tasiye ederim. en ii cep telinin kamerası 1.3mp olduunu düşünürsek. işte kıyasla sen dijital fotomakinalarını. bence en az 5mplik bişi almandır.
webcam olayına gelince hepsi kullanılabiliyor. resim aktarma kablonla bilgisayara balayıp webcam olarak kullanabiliyorsun.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat