Son Dakika Haberlerini Takip Edebileceğiniz FrmTR Haber Yayında. * FrmTR Sohbet Kontrol Panelinizde.
Forum TR
Go Back   Forum TR > >
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]
Kapalı Konu
 
Konu Araçları
Eski 25-08-11, 14:40   #6
KuBaDaBaD

Varsayılan C: Mezhepler neden var?


Ben de daha önce okumuş olduğum bir misalle anlatayım inş.
Doktor hastalığına göre bir hastaya suyu çok çok az tüket dese. Diğer bir hastaya bol su tüketmen gerek dese, bir diğerine senin hiç su içmemen gerek dese. biz diyebilir miyizi su, sudur. ya az içilmelidir ya çok. bu farklılık neden.
mezhebi inkar eden de aynı bağlamdadır.
Mezheplerde, kesin hüküm verilmiş konularda farklılık yoktur. örneğin namaz için abdest alınması konusunda bir itilaf göremezsin. ama abdestin bozulması konusunda efendimiz sav.in uygulamaları farklı yorumlanmıştır.
Efendimiz sav zamanında kesin hüküm verilmemiş şeyler hakkında, mezhep imamları yine efendimizin hadis ve sünnetlerine dayanarak yorum getirmişlerdir.
 
Eski 25-08-11, 16:19   #7
eslemteslim

Varsayılan C: Mezhepler neden var?


Soru: Mezhepler (Hanefi, Şafi, Hanbeli, Maliki) hakkında yazabilir misiniz? Kişi tabi olduğu mezhebi neye göre belirler? Mezhepler arsı geçiş var hangi hallerde olabilir? Özetle, mezhepler konusunda detaylı açıklama yapma imkanınız olabilir mi?

Cevap: Günlük hayatın hemen her anında mezhep meselesini ilgilendiren bir durumla karşılaşıyoruz. Bu sebeple mezhep meselesinin bu derece sık gündeme gelmesini yadırgamamak gerekir.Mezhep, kısaca hayatı vahyin gösterdiği istikamette yaşayabilmek için, bir başka ifadeyle vahyi hakkı verilmiş bir anlama faaliyetinin konusu yapabilmek için gerekli usul ve ilkelerin adıdır.

Bunun kolay bir iş olmadığı, dahası, masa başı ve münferit birtakım faaliyetlerle yapılamayacağı, anlamamız gereken ilk husustur. Bu itibarla bir kimsenin, eline aldığı bir Kur'an mealiyle yahut Hadis kitabıyla doğrudan amel etmeye kalkışması, züccaciye dükkânına dalan filin yol açtığından farklı bir manzara doğurmayacaktır. Zira mesele sadece okuma yazma bilmekle ve Kur'an ve Hadis metnine vakıfı olmakla sınırlandırılamayacak kadar hayatî ve hassastır.

Söz gelimi Kur'an ve Sünnet nasslarının yapısı, bu iki kaynağın birbirleriyle ilişkisi, kaynağını bunlardan alan diğer usul umdeleri bu noktada merkezî öneme sahip hususlardır.ALLAH Teala'nın ve Resulü'nün bizden nasıl bir hayat istediğini sahih bir şekilde anlayabilmek için, vahyin nüzulüne ve Sünnet'in vüruduna kimi zaman sebep teşkil etmiş, kimi zaman doğrudan şahit olmuş bulunan

Sahabe neslinin tutumu da behemehal dikkate alınmak durumundadır. Daha önce de değişik vesilelerle vurguladığım gibi, Peygamberi () terk-i dünya etmiş bir ümmetin, Peygamber ()'e arkadaşlık, yoldaşlık etmiş ilk ve tek kuşağının olaylar karşısındaki tutum ve tavrında o Peygamber ()'in etkisinin bulunmayacağını söylemek herhangi bir kasıt söz konusu değilse cahillikten başka bir şeyin ifadesi olamaz!

Kısacası Kur'an ve Sünnet'in bizden ne istediğini tam anlamıyla kavrayabilmek için, öncelikle belli bir Usul'e ihtiyaç vardır. İşte mezhep bize bu Usul'ü ve bu Usul doğrultusunda ortaya konulmuş füruu/pratiği veren biricik sistemdir. Bu noktada yaşanan bir kafa karışıklığına parmak basmanın sırasıdır: "Kur'an ve Sünnet elimizde olduğu halde mezhep imamlarının ve ulemasının görüşlerine niçin ihtiyacımız olsun?" derler.

Bu çerçevede gündeme gelen herhangi bir soruya, "dinî cevabı ayrı, mezhebî cevabı ayrı" gibi bir yaklaşımla mukabelede bulunmak, yahut herhangi bir ibadeti -mesela namazı- Kur'an ve Sünnet'e göre kılınması durumunda ayrı, mezheplere göre kılınması durumunda ayrı bir mahiyet kazanacakmış gibi takdim etmek meseleyi çarpıtmaktan, ya da cehaleti ifşadan başka bir anlama gelmez.

Zira mezhep Din'in, yani Kur'an ve Sünnet'in "alternatifi" değildir! Meseleye böyle bakıldığında mezhebi reddetmek dinin gereğiymiş, veya mezhebi reddetmedikçe Din'in özüne vakıf olunamayacakmış gibi bir düşüncenin oluşmaması mümkün değildir.

Oysa dediğim gibi Din'in ve konunun kaynaklarının bizden ne istediğini mezhep olmadan anlamak ve o anlaşılan şey doğrultusunda bir hayat yaşamak mümkün değildir.

Devam edecek.

Dr.Ebubekir Sifil
ibniabidin sitesinden alıntıdır.
 
Eski 25-08-11, 17:49   #8
Joinx

Varsayılan C: Mezhepler neden var?


Alıntı:
Gerçek Mesajı Gönderen sovan Mesajı Göster
? bir hanefi ile bir şafii arasında namaz farkını göster bana?
Ya bilader sen ne demek istediğimi ya anlamadın ya şaka yapıyorsun. Fark tabiki yok ama rekat sayılarında mezhepler arasında farklar var selam verirken hiç yanında bir şafi yokmuydu. herneyse ben senin soruna cvp veremem kendin öğren sonra burda yazarsın.
 
Eski 26-08-11, 09:26   #9
sworden

Varsayılan C: Mezhepler neden var?


-konuyla ilgili şahsi fikirlerim şöyle:mezheplerle ilgili en büyük sorun bunların dinleştirilmesidir.mezhebi dinleştirme nasıl olur?
ben şimdi sorsam "bir konuda x mezhebine göre amel edip başka bir konuda y mezhebine göre amel etmem mümkün mü" diye buna büyük ihtimalle "öyle şey olmaz" diyenler olacaktır.bu anlayışa göre mezhepler birer dinmiş gibi kabul edilip sadece ona göre yaşaman gerekecektir.bu dini parça parça bölmektir.açık şirktir." 4 hak mezhep vardır her müslüman bunlardan birine uymalıdır" kabulüde istisnasız küfürdür.böyle bir hüküm Allah indirmemiştir.Allah'ın indirmediği hükmü dinde varmış göstermek Allah'a iftiradır.

mezhepleri dine getirilen yorumlar olarak kabul edersek bunda tabiki bir sakınca yoktur.sakatlık bunları dinleştirmektedir.Bir kişi bir konuda x mezhebinin uygulaması benimser bir konuda y mezhebinin bunda özgürdür.başka bir konuda da kendi anladığı gibi yapar.herkesin dinini başkalarının haklarına saygılı olmak şartıyla kendi anladığı gibi yaşama hakkı vardır.bunu "4 tane seçeneğin var bunlardan birini şeçeceksin" diyerek kısıtlayamayız.

Ben mezheplerin içeriğini bilmem onun için kesin bir şey diyemiyorum fakat aşağıdaki linktekiler eğer doğruysa bu hiçbir şekilde kabul edilemez.bir mezhebe göre helal bir mezhebe göre haram nasıl olur?
[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız] merak edenler baksın..



rum suresi 32.
[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]


bunların tümü şirk ehlidir.Allah'ın kitabının yanında başka kaynakları da hüküm kaynağı kabul edip onlarla avunanlardır.buna mezhep kabullerini dinleştirenler de dahildir.örnek olarak yukarıdaki soruya "öyle şey olmaz" diyenler.bizler de bu kişiler gibi olmamak istiyorsak dinde hükmün sadece Allah'a ait olduğunu anlamalı ve Allah'ın indirdiğinden başka hiçbir kaynağı din hükmü kabul etmemeliyiz.

maide 45
[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

Mesajı son düzenleyen sworden ( 26-08-11 - 09:41 )
 
Eski 26-08-11, 14:52   #10
csufeardir

Varsayılan C: Mezhepler neden var?

Teşekkür ederim,bilgilenmiş oldum bu konuda Yanlış anlamadıysam,mesela bir şeyin haram veya helal olduğunu bilmiyorum.4 Mezhepten ikisi helal diyor,ikisi haram.Bunların herhangi birine uyabilirim değil mi?Yani ebediyen bir tanesine bağlı kalmam gerekmiyor?

Bir soru daha sormak istiyorum:

Mesela namaz gibi farz olan ibadetleri yerine getirirken aklıma bir şey takılıyor ve kitaptan bakıyorum,fakat kitapta da tam cevabını bulamıyorum.Bu nedenle herhangi bir mezhepin o konudaki görüşüne bakıyorum ve ona göre hareket ediyorum(Sadece örnek).

Doğru olan bu mudur?Yazdıklarınızda cevapları var fakat gene de emin olmak istedim.Şimdiden teşekkür ederim.
 
Kapalı Konu

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat