Reklamsız Forum İçin Tıklayınız. * FrmTR Sohbet Kontrol Panelinizde. * FrmTR'nin resim sitesi Resimci.Org yayında
Go Back   Forum TR > > >

Eski 06-07-07, 13:24   #1
yalcin34

Varsayılan Biyolojinin Diğer Bilimlerle İlişkisi

BİYOLOJİNİN DİĞER BİLİMLERLE İLİŞKİSİ

Sonuç olarak canlıları ve canlıların çevreleriyle ilişkilerini inceleyen biyoloji,cansız dünyayı inceleyen çeşitli bilim dallarıyla dolaylı ve dolaysız ilişkide bulunmaktadır.

Biyoloji bilimi ve uygulama alanlarında yapılan çalışmalar günlük yaşamda karşılaşan pek çok sorunun için de kullanılır.Örneğin;grip ve nezle gibi hastalıklara yakalanan kişilerde hastalığa,

Biyoloji bilimi ve uygulama alanlarında yapılan çalışmalar günlük yaşamda karşılaşılan pek çok sorunun çözümü için de kullanılır .Örneğin; grip ve nezle gibi hastalıklara yakalanan kişilerde hastalığa , virüslerin neden olduğu tahmin edilebilir ve bu kişilere iyi beslenmelerinin gerektiği söylenebilir .

Diş çürümelerinin bakteri faaliyetlerinin sonucunda oluştuğu ve yiyecek artıklarının kalmaması için dişleri fırçalamanın önemi insanlara açıklanabilir .

Günlük beslenmede yeterince vitamin almanın ve buna özen gösterilmesinin öğrenilmesi biyoloji bilgisi ile gerçekleşir .

Yaşanılan çevredeki yeşil alanların ve canlı türlerinin korunmasına katkıda bulunmak, doğayı bilim ve doğanın önemine inanmakla mümkün olur .Bu bilincin gelişmesindeki en etkili bilim dalı biyolojidir.

Fabrikalarda arıtma tesisi kurulması, dolayısıyla nehir ve denizlerin kirlilikten korunması biyoloji ve çevre bilgisi ile sağlanabilir .

Biyolojideki yeni çalışmalar ve buna bağlı gelişmeler bilimsel yayın ve dokümanlar aracılığıyla insanlara ulaştırılır. İnsanlar , bilimsel dergileri ve ilgili diğer yayınları takip ederek şeker hastalığıyla ilgili yeni gelişmeler , doku ve organ nakilleri, yeni kentlerde sağlıklı bir çevre oluşturabilmenin koşulları gibi pek çok konuda bilgilerini artırabilirler .

Öğrenciler edindikleri bu bilgileri kullanarak okullarında basit ve uygulanabilir projeler üreterek biyoloji alanında kendilerini geliştirebilirler .

Fizik,kimya,matematik,astronomi,biyofizik,biyokimy a,biyomatematik,uzay biyolojisi,sağlık bilimleri,psikoloji,sosyoloji,coğrafya,jeoloji,pal aocoğrafya,antropoloji…

BİYOFİZİK:Biyolojik süreçlerin aydınlatılmasında ve biyolojiye ilişkin sorunların çözümünde fiziksel bilimlerin ilke ve kavramlardan yararlanan bilim dalı.

BİYOKİMYA:Bitki,hayvan ve mikroorganizma biçimindeki bütün canlıların yapısında yer alan kimyasal maddeleri ve canlının yaşamı boyunca sürüp giden kimyasal süreçleri inceleyen bilim dalı.

BİYOCOĞRAFYA:Bitki ve hayvanların coğrafi dağılımını ve bu dağılımı belirleyen etkenleri inceleyen bilim dalı.

BİYOSOSYOLOJİ:Canlıların oluşturduğu toplulukları birbirleriyle ve ortak çevreleriyle ilişkilerini de içerecek biçimde inceleyen bilim dalı.

BİYOPSİKOLOJİ:İnsan psikolojik açıdan bütünselliği olan biyolojik bir bilim olarak kabul edilir.

ASTRONOMİ:Bütün gök cisimlerinin ve evrende dağılmış olan yıldızlar arası maddenin kökenini,evrimini,bileşimini,uzaklığını ve hareketini inceleyen bilim dalı.(Gök bilim olarak da bilinir)

Fiziksel bilimlerin geliştirdiği bilgisayarlar,tıpta da çok geniş bir kullanım alanına sahiptir.İç organların net ve ayrıntılı olarak görüntülenip incelenmesinde ;kan ve idrar tahlili gibi biyokimyasal analizlerde vb. çalışmalarda bilgisayar kullanımı giderek yaygınlaşmıştır.Böylece daha kısa sürede kesin sonuçlar gidilebilmektedir.Termik kamera denilen vücut ısısına duyarlı kameralarla uzak alanlarda canlı varlıkların bulunup bulunmadığı saptanabilmektedir.Böylece , bilim ve teknolojideki biyoloji biliminde bilgi patlamasına neden oluşmuştur. Ameliyatlarda yaranın dikilmesi ve iyileşmesi önemli bir sorundur.Ayrıca dikiş izi kalmaktadır.Oysa günümüzde çoğu zaman yaraların için lazer ışınlarından yararlanılıyor.Böylece hem yaralar kolay iyileşiyor hem de dikiş izi kalmıyor.

Çeşitli hastalıklara neden olan bakteriler , kullanılan antibiyotikleri karşı giderek direnç kazanıyor.Bu nedenle, bakterilerle mücadelede var olan antibiyotikler yetersiz kalıyor.Bunun gibi biyolojik gelişmeler bilimsel yayın ve dokümanlarla kamuoyuna duyurulmaktadır.

Biyoloji gerek diğer fen bilimleri gerekse sosyal ve beşeri bilimlerle sürekli etkileşim durumundadır.bu etkileşimden dolayı bilim ve teknolojideki gelişmeler biyolojiye giderek artan bir ivme kazandırır.Bu özelliği ile biyoloji , insanın sağlıklı yaşaması yanında türünün devamı için gerekli araştırma ve uygulamalarla uğraşan tıp ve sağlık bilimlerinin temelini oluşturur…