Son Dakika Haberlerini Takip Edebileceğiniz FrmTR Haber Yayında.
Forum TR
Go Back   Forum TR > İslam ve İnsan Bölümleri > Ayetler, Dualar ve Hadisler
FrmTR'ye Reklam Vermek İçin: [email protected]

"Şeytanla İlgili Ayet ve Hadisler"

İslam ve İnsan Bölümleri Kategorisinde ve Ayetler, Dualar ve Hadisler Forumunda Bulunan "Şeytanla İlgili Ayet ve Hadisler" Konusunu Görüntülemektesiniz => Seytanla alakali bu kadar cok ayetin ve hadisin olmasi gercekten ilginc degil mi? Allah bizleri ayetleriyle seytan gibi en buyuk ...

Cevapla
 
Konu Araçları
Eski 16-09-06, 00:31   #1

Lightbulb "Şeytanla İlgili Ayet ve Hadisler"




Seytanla alakali bu kadar cok ayetin ve hadisin olmasi gercekten ilginc degil mi? Allah bizleri ayetleriyle seytan gibi en buyuk dusmanimiza karsi almamiz gereken tedbirleri belirtmis, Peygamber Efendimiz (s.a.v) de hadisleriyle bizleri uyarmis ve bizlere yol gostermistir.
Bu ayetler ve hadisleri okumak gercekten zor ve fazla zaman almakta. Seytan da bir yandan bunlari okumanizi engelleyecek bircok vesvese verecek. Bu sebeple eger seytanin yapisini ve uhrevi hayatimizi bu derece etkileyen vir yaratigin bizlere neler yapabilecegini ve ona karsi almamiz gereken onlemleri 1 saatimizi harcayarak okumak ve ona gore hayatimiz sekillendirmek, sonsuz ahiret mutlulugumuz icin bence cok karli bir ticarettir.
Oyle degil mi?
Gozlerinizi yormadan daha kolay okumak istiyorsaniz [Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız] ve [Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]hallerinin ciktilarini alip okuyabilir, ve asagidaki linkten indirebilirsiniz.
[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]
Allah okuyandan ve okutandan razi olsun.
Amin.
Seytanla ilgili ayetler:

Ve onlar, Suleyman'in mulku (nubuvveti) hakkinda seytanlarin anlattiklarina uydular. Suleyman inkar etmedi; ancak seytanlar inkar etti. Onlar, insanlara sihri ve Babil'deki iki melege Harut'a ve Marut'a indirileni ogretiyorlardi. Oysa o ikisi: "Biz, yalnizca bir fitneyiz, sakin inkar etme" demedikce hic kimseye (bir sey) ogretmezlerdi. Fakat onlardan erkekle karisinin arasini acan seyi ogreniyorlardi. Oysa onunla Allah'in izni olmadikca hic kimseye zarar veremezlerdi. Buna ragmen kendilerine zarar verecek ve yarar saglamayacak seyi ogreniyorlardi. Andolsun onlar, bunu satin alanin, ahiretten hicbir payi olmadigini bildiler; kendi nefislerini karsiliginda sattiklari sey ne kotu; bir bilselerdi. (2/102)

Iman edenlerle karsilastiklari zaman: "Iman ettik" derler. Seytanlariyla basbasa kaldiklarinda ise, derler ki: "Suphesiz, sizinle beraberiz. Biz (onlarla) yalnizca alay ediyoruz." (2/14)

Ey insanlar, yeryuzunde olan seyleri helal ve temiz olarak yiyin ve seytanin adimlarini izlemeyin. Gercekte o, sizin icin apacik bir dusmandir. (2/168)

Ey iman edenler, hepiniz topluca "baris ve guvenlige (Silm'e, Islam'a) girin ve seytanin adimlarini izlemeyin. Cunku o, size apacik bir dusmandir. (2/208)

Seytan, sizi fakirlikle korkutuyor ve size cirkin -hayasizligi emrediyor. Allah ise, size kendisinden bagislama ve bol ihsan (fazl) vadediyor. Allah (rahmetiyle) genis olandir, bilendir. (2/268)

Faiz (riba) yiyenler, ancak seytan carpmis olanin kalkisi gibi, carpilmis olmaktan baska (bir tarzda) kalkmazlar. Bu, onlarin: "Alim-satim da ancak faiz gibidir" demelerinden dolayidir. Oysa Allah, alisverisi helal, faizi haram kilmistir. Kime Rabbinden bir ogut gelir de (faize) bir son verirse, artik gecmisi kendisine, isi de Allah'a aittir. Kim (faize) geri donerse, artik onlar atesin halkidir, orada surekli kalacaklardir. (2/275)

Ve meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. Iblis haric (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (boylece) kafirlerden oldu. (2/34)

Fakat Seytan, oradan ikisinin ayagini kaydirdi ve boylece onlari icinde bulunduklari (durum)dan cikardi. Biz de: "Kiminiz kiminize dusman olarak inin, sizin icin yeryuzunde belli bir vakte kadar bir yerlesim ve meta vardir" dedik. (2/36)

Iki toplulugun karsi karsiya geldikleri gun, sizden geri donenleri, kazandiklari bazi seyler dolayisiyla seytan onlarin ayagini kaydirmak istemisti. Ama andolsun ki, Allah onlari affetti. Suphesiz Allah, bagislayandir, yumusak olandir. (3/155)

Iste bu seytan, ancak kendi dostlarini korkutur. Siz onlardan korkmayin, eger mu'minlerseniz, Ben'den korkun. (3/175)

Fakat onu dogurdugunda -Allah onun ne dogurdugunu daha iyi bilirken- dedi ki: "Rabbim, dogrusu bir kiz (cocugu) dogurdum. Erkek ise, kiz gibi degildir. Ona Meryem adini koydum. Ben onu ve soyunu o tasa tutulmus (kovulmus) seytandan Sana sigindiririm." (3/36)

Onlar, O'nu birakip da (birtakim) disilere taparlar. Onlar o her turlu hayirla iliskisi kesilmis seytandan baskasina tapmazlar. (4/117)

Ve onlar, mallarini insanlara gosteris olsun diye infak ederler, Allah'a ve ahiret gunune de inanmazlar. Seytan, kime arkadas olursa, artik ne kotu bir arkadastir o. (4/38)
Sana indirilene ve senden once indirilene gercekten inandiklarini one surenleri gormedin mi? Bunlar, tagut'un onunde muhakeme olmayi istemektedirler; oysa onlar onu reddetmekle emrolunmuslardir. Seytan da onlari uzak bir sapiklikla sapitmak ister. (4/60)

Iman edenler Allah yolunda savasirlar; inkar edenler ise tagut yolunda savasirlar oyleyse seytanin dostlariyla savasin. Hic suphesiz, seytanin hileli-duzeni pek zayiftir. (4/76)

Kendilerine guven veya korku haberi geldiginde, onu yayginlastiriverirler. Oysa bunu peygambere ve kendilerinden olan emir sahiplerine goturmus olsalardi, onlardan �sonuc-cikarabilenler,' onu bilirlerdi. Allah'in uzerinizdeki fazli ve rahmeti olmasaydi, aziniz haric herhalde seytana uymustunuz. (4/83)

Onlari -ne olursa olsun- sasirtip-saptiracagim, en olmadik kuruntulara dusurecegim ve onlara kesin olarak davarlarin kulaklarini kesmelerini emredecegim ve Allah'in yarattiklarini degistirmelerini emredecegim." Kim Allah'i birakip da seytani dost (veli) edinirse, kuskusuz o, apacik bir husrana ugramistir. (Seytan) Onlara vaadler ediyor, onlari en olmadik kuruntulara dusuruyor. Oysa seytan, onlara bir aldanistan baska bir sey va'detmez. (4/119-120)

Ey iman edenler, icki, kumar, dikili taslar ve fal oklari ancak seytanin islerinden olan pisliklerdir. Oyleyse bun(lar)dan kacinin; umulur ki kurtulusa erersiniz. Gercekten seytan, icki ve kumarla araniza dusmanlik ve kin dusurmek, sizi, Allah'i anmaktan ve namazdan alikoymak ister. Artik vazgectiniz degil mi? (5/90-91)

Boylece her peygambere, insan ve cin seytanlarindan bir dusman kildik. Onlardan bazisi bazisini aldatmak icin yaldizli sozler fisildarlar. Rabbin dileseydi bunu yapmazlardi. Oyleyse onlari yalan olarak duzmekte olduklariyla basbasa birak. (6/112)

Uzerinde Allah'in isminin anilmadigi seyi yemeyin; cunku bu fisk'tir (yoldan cikistir). Gercekten seytanlar, sizinle mucadele etmeleri icin kendi dostlarina gizli-cagrilarda bulunurlar. Onlarla itaat ederseniz suphesiz siz de musriklersiniz. (6/121)

Hayvanlardan yuk tasiyan ve (yunlerinden, tuylerinden) dosek yapilanlari da (yaratan O'dur). Allah'in size rizik olarak verdiklerinden yiyin ve seytanin adimlarina uymayin. Cunku o, sizin icin apacik bir dusmandir. (6/142)

Onlara, zorlu azabimiz geldigi zaman yalvarmalari gerekmez miydi? Ama onlarin kalpleri katilasti ve seytan onlara yapmakta olduklarini cekici (suslu) gosterdi. (6/43)

Ayetlerimiz konusunda �alayli tartismalara dalanlar:' -onlar bir baska soze gecinceye kadar- onlardan yuz cevir. Seytan sana unutturacak olursa, bu durumda hatirlamadan sonra, artik zulmeden toplulukla beraber oturma. (6/68)

De ki: "Bize yarari ve zarari olmayan Allah'tan baska seylere mi tapalim? Allah bizi hidayete erdirdikten sonra, seytanlarin ayartarak yerde saskinca biraktiklari, arkadaslarinin da: "Dogru yola, bize gel" diye kendisini cagirdigi kimse gibi topuklarimiz uzerinde gerisin geri mi dondurulelim?" De ki: "Hic suphesiz Allah'in yolu, asil yoldur. Ve biz alemlerin Rabbine (kendimizi) teslim etmekle emrolunduk." (6/71)

Onlara kendisine ayetlerimizi verdigimiz kisinin haberini anlat. O, bundan siyrilip-uzaklasmis, seytan onu pesine takmisti. O da sonunda azginlardan olmustu. (7/175)

Andolsun, biz sizi yarattik, sonra size suret (bicim-sekil) verdik, sonra meleklere: "Adem'e secde edin" dedik. Onlar da Iblis'in disinda secde ettiler; o, secde edenlerden olmadi. (Allah) Dedi: "Sana emrettigimde, seni secde etmekten alikoyan neydi?" (Iblis) Dedi ki: "Ben ondan hayirliyim; beni atesten yarattin, onu ise camurdan yarattin." (Allah "Oyleyse ordan in, orda buyuklenmen senin (hakkin) olmaz. Hemen cik. Gercekten sen, kucuk dusenlerdensin." O da: "(Insanlarin) dirilecekleri gune kadar beni gozle(yip ertele.)" dedi. (Allah "Sen gozlenip-ertelenenlerdensin" dedi. Dedi ki: "Madem oyle, beni azdirdigindan dolayi onlar(i insanlari saptirmak) icin mutlaka senin dosdogru yolunda (pusu kurup) oturacagim." "Sonra muhakkak onlerinden, arkalarindan, saglarindan ve sollarindan sokulacagim. Onlarin cogunu sukredici bulmayacaksin." (Allah) Dedi: "Kinanip alcaltilmis ve kovulmus olarak ordan cik. Andolsun, onlardan kim seni izlerse, cehennemi sizlerle dolduracagim." Ve ey Adem, sen ve esin cennete yerles. Ikiniz dilediginiz yerden yiyin; ama su agaca yaklasmayin. Yoksa zalimlerden olursunuz. Seytan, kendilerinden �ortulup gizlenen cirkin yerlerini' aciga cikarmak icin onlara vesvese verdi ve dedi ki: "Rabbinizin size bu agaci yasaklamasi, yalnizca, sizin iki melek olmamaniz veya ebedi yasayanlardan kilinmamaniz icindir." Ve: "Gercekten ben size ogut verenlerdenim" diye yemin de etti. Boylece onlari aldatarak dusurdu. Agaci tattiklari anda ise, ayip yerleri kendilerine beliriverdi ve uzerlerini cennet yapraklarindan ortmeye basladilar. (O zaman) Rableri kendilerine seslendi: "Ben sizi bu agactan menetmemis miydim? Ve seytanin sizin gercekten apacik bir dusmaniniz oldugunu soylememis miydim?" (7/11-22)

Ey Ademogullari, seytan, anne ve babanizin cirkin yerlerini kendilerine gostermek icin, elbiselerini siyirtarak, onlari cennetten cikardigi gibi sakin sizi de bir belaya ugratmasin. Cunku o ve taraftarlari, (kendilerini goremeyeceginiz yerden) sizleri gormektedir. Biz gercekten seytanlari, inanmayacaklarin dostlari kildik. (7/27)

Kimine hidayet verdi, kimi de sapikligi haketti. Cunku bunlar, Allah'i birakip seytanlari veli edinmislerdi. Ve gercekten onlari dogru yolda saymaktadirlar. (7/30)

Eger sana seytandan yana bir kiskirtma (vesvese veya igva) gelirse, hemen Allah'a sigin. Cunku O, isitendir, bilendir. (Allah'tan) Sakinanlara seytandan bir vesvese eristiginde (once) iyice dusunurler (Allah'i zikredip-anarlar), sonra hemen bakarsin ki gorup bilmislerdir. (Seytan'in) Kardesleri ise, onlari sapikliga suruklerler, sonra peslerini birakmazlar. (7/200-202)

Hani kendisinden bir guvenlik olarak sizi bir uyuklama buruyordu. Sizi kendisiyle tertemiz kilmak, sizden seytanin pisliklerini gidermek, kalblerinizin ustunde (guven ve kararlilik duygusunu) pekistirmek ve bununla ayaklarinizi (arz uzerinde) saglamlastirmak icin size gokten su indiriyordu. (8/11)

O zaman seytan onlara amellerini cekici gostermis ve onlara: "Bugun sizi insanlardan bozguna ugratacak kimse yoktur ve ben de sizin yardimcinizim" demisti. Ne zaman ki, iki topluluk birbirini gorur oldu (karsilasti) o, iki topugu ustunde geri dondu ve: "Suphesiz ben sizden uzagim. Cunku ben sizin gormediginizi goruyorum, ben Allah'tan da korkuyorum" dedi. Allah (ceza ile) sonuclandirmasi pek siddetli olandir. (8/48)

Babasini ve annesini tahta cikarip oturttu; onun icin secdeye kapandilar. Dedi ki: "Ey Babam, bu, daha onceki ruyamin yorumudur. Dogrusu Rabbim onu gercek kildi. Bana iyilik etti, cunku beni zindandan cikardi. Seytan benimle kardeslerimin arasini actiktan sonra, (O,) colden sizi getirdi. Suphesiz benim Rabbim, diledigini pek ince duzenleyip tedbir edendi. Gercekten bilen, hukum ve hikmet sahibi O'dur." (12/100)

Ikisinden kurtulacagini sandigi kisiye dedi ki: "Efendinin katinda beni hatirla." Fakat seytan, efendisine hatirlatmayi ona unutturdu, boylece daha nice yillar (Yusuf) zindanda kaldi. (12/42)

(Babasi) Demisti ki: "Oglum, ruyani kardeslerine anlatma, yoksa sana bir tuzak kurarlar. Cunku seytan, insan icin apacik bir dusmandir." (12/5)

Is hukme baglanip-bitince, seytan der ki: "Dogrusu, Allah, size gercek olan va'di va'detti, ben de size vaadde bulundum, fakat size yalan soyledim. Benim size karsi zorlayici bir gucum yoktu, yalnizca sizi cagirdim, siz de bana icabet ettiniz. Oyleyse beni kinamayin, siz kendinizi kinayin. Ben sizi kurtacak degilim, siz de beni kurtacak degilsiniz. Dogrusu daha once beni ortak kosmanizi da tanimamistim. Gercek su ki, zalimlere aci bir azab vardir." (14/22)

Mutlaka: "Gozlerimiz donduruldu, belki biz buyulenmis bir topluluguz" diyeceklerdir. Andolsun, gokte burclar kildik ve onu gozleyenler icin susledik. Ve onu her kovulan seytandan koruduk. Ancak kulak hirsizligi yapan olursa, onu da parlak bir ates izler. (15/15-18)

"Ancak onlardan muhlis olan kullarin mustesna." (Allah) Dedi ki: "Iste bu, bana gore dosdogru olan yoldur." "Suphesiz, kiskirtilip-saptirilmislardan sana uyanlar disinda, senin benim kullarim uzerinde zorlayici hicbir gucun yoktur." (15/40-42)
Andolsun Allah'a, senden onceki ummetlere de (elciler) gonderdik, fakat seytan onlara yapip ettiklerini suslu gostermistir; bugun de onlarin velisi odur ve onlar icin aci bir azab vardir. (16/63)

Oyleyse Kur'an okudugun zaman, kovulmus seytandan Allah'a sigin. Gercek su ki, iman edenler ve Rablerine tevekkul edenler uzerinde onun (seytanin) hicbir zorlayici-gucu yoktur. Onun zorlayici-gucu ancak onu veli edinenlerle, onunla O'na (Allah'a) ortak kosanlar uzerindedir. (16/98-100)

Cunku sacip-savuranlar, seytanin kardesleri olmuslardir; seytan ise Rabbine karsi nankordur. (17/27)

Kullarima, sozun en guzel olanini soylemelerini soyle. Cunku seytan aralarini acip bozmaktadir. Suphesiz seytan insanin acikca bir dusmanidir. (17/53)

"Onlardan guc yetirdiklerini sesinle sarsintiya ugrat, atlilarin ve yayalarinla onlarin ustune yaygarayi kopar, mallarda ve cocuklarda onlara ortak ol ve onlara cesitli vaadlerde bulun." Seytan, onlara aldatmadan baska bir sey vadetmez. "Benim kullarim; senin onlar uzerinde hicbir zorlayici gucun (hakimiyetin) yoktur." Vekil olarak Rabbin yeter. (17/64-65)

(Genc-yardimcisi) Dedi ki: "Gordun mu, kayaya sigindigimizda, ben baligi unuttum. Onu hatirlamami Seytan'dan baskasi bana unutturmadi; o da sasilacak tarzda denizde kendi yolunu tuttu." (18/63)

Hani meleklere: "Adem'e secde edin" demistik; Iblis'in disinda (digerleri) secde etmislerdi. O cinlerdendi, boylelikle Rabbinin emrinden disari cikmisti. Bu durumda Beni birakip onu ve onun soyunu veliler mi edineceksiniz? Oysa onlar sizin dusmanlarinizdir. (Bu,) Zalimler icin ne kadar kotu bir (tercih) degistirmedir. Goklerin ve yerin yaratilisinda da, kendi nefislerinin yaratilisinda da Ben onlari sahid tutmadim. Ben, saptiricilari yardimci-guc de edinmedim. (18/50-51)

Gormedin mi, biz gercekten seytanlari, kafirlerin uzerine gonderdik, onlari tahrik edip kiskirtiyorlar. (19/83)

"Babacigim, seytana kulluk etme, kuskusuz seytan, Rahman'a baskaldirandir." "Babacigim, gercekten ben, sana Rahman tarafindan bir azabin dokunacagindan korkuyorum, o zaman seytanin velisi olursun." (19/44-45)

Andolsun Rabbine, biz onlari da, seytanlari da mutlaka hasredecegiz, sonra onlari cehennemin cevresinde diz ustu cokmus olarak hazir bulunduracagiz. Sonra, her bir gruptan Rahman'a karsi azginlik gostermek bakimindan en siddetli olanini ayiracagiz. Sonra biz ona (cehenneme) girmeye kimlerin en cok uygun oldugunu daha iyi biliriz. Sizden ona girmeyecek hic kimse yoktur. Bu, Rabbinin kesin olarak uzerine aldigi bir karardir. Sonra, takva sahiplerini kurtaririz ve zulmedenleri diz ustu cokmus olarak birakiveririz. (19/68-72)

Sonunda seytan ona vesvese verdi; dedi ki: "Sana sonsuzluk agacini ve yok olmayacak bir mulku haber vereyim mi?" (20/120)

Onun icin denizde dalgiclik yapan ve bundan baska is(ler) de goren seytanlardan kimseleri de (emrine verdik). Biz onlarin koruyuculari idik. (21/82)

Insanlardan kimi, Allah hakkinda bilgisi olmaksizin tartisir durur ve her azgin-kaypak seytaninin pesine duser. Ona yazilmistir: "Kim onu veli edinirse, suphesiz o (seytan) onu sasirtip-saptirir ve onu cilgin atesin azabina yoneltir." (22/3-4)

Biz senden once hicbir Resul ve Nebi gondermis olmayalim ki, o bir dilekte bulundugu zaman, seytan, onun diledigine (bir kusku veya sapma unsuru) katip birakmis olmasin. Ama Allah, seytanin katip-birakmalarini giderir, sonra kendi ayetlerini saglamlastirip-pekistirir. Allah, gercekten bilendir, hukum ve hikmet sahibidir. Seytanin (bu tur) katip birakmalari, kalplerinde hastalik olanlara ve kalpleri (her turlu) duyarliliktan yoksun bulunanlara (Allah'in) bir deneme kilmasi icindir. Suphesiz zalimler, (gercegin kendisinden) uzak bir ayrilik icindedirler. (22/52-53)

Ve de ki: "Rabbim, seytanin kiskirtmalarindan sana siginirim." (23/97)

Ey iman edenler, seytanin adimlarina uymayin. Kim seytanin adimlarina uyarsa, (bilsin ki) gercekten o (seytan) cirkin utanmazliklari ve kotulugu emreder. Eger Allah'in uzerinizde fazli ve rahmeti olmasaydi, sizden hicbiri ebedi olarak temize cikamazdi. Ancak Allah, diledigini temize cikarir. Allah, isitendir, bilendir. (24/21)

"Cunku o, gercekten bana geldikten sonra beni zikirden (Kur'an'dan) saptirmis oldu. Seytan da insani �yapayalniz ve yardimsiz" birakandir." (25/29)

Allah'i birakip kendilerine yarar ve zarar saglayamayacak seylere ibadet ediyorlar. Kafir, (asil) kendi Rabbine karsi (seytana) arka cikandir. (25/55)

Onu (Kur'an'i) seytanlar indirmemistir. (26/210)

Seytanlarin kimlere inmekte olduklarini size haber vereyim mi? Onlar, �gercegi ters yuz eden,' gunaha duskun olan her yalanciya inerler. Bunlar (seytanlara) kulak verirler ve cogu yalan soylemektedirler. (26/221-223)

"Onu ve kavmini, Allah'i birakip da gunese secde etmektelerken buldum, seytan onlara yaptiklarini suslemistir, boylece onlari (dogru) yoldan alikoymustur; bundan dolayi onlar hidayet bulmuyorlar." (27/24)

(Musa) Halkinin haberi olmadigi bir zamanda sehre girdi, orda kavga etmekte olan iki adam buldu; bu kendi taraftarlarindan, su da dusmanlarindan. Derken taraftarlarindan olan, dusmanlarindan olana karsi ondan yardim istedi. Bunun uzerine ona bir yumruk atti ve isini bitiriverdi. (Sonra da "Bu seytanin isindendir; o, gercekten acikca saptirici bir dusmandir" dedi. (28/15)

Ad'i ve Semud'u da (yikima ugrattik). Gercek su ki, kendi oturduklari yerlerden size (durumlari) belli olmaktadir. Kendi yaptiklarini seytan susleyip-cekici kildi, boylece onlari yoldan alikoydu. Oysa onlar gorebilen kimselerdi. (29/38)

Onlara; "Allah'in indirdiklerine uyun" denildiginde, derler ki; "Hayir, biz atalarimizi uzerinde buldugumuz seye uyariz." Sayet seytan, onlari cilginca yanan atesin azabina cagirmissa da mi (buna uyacaklar)? (31/21)
Andolsun, Iblis, kendileri hakkinda zannini dogrulamis oldu, boylelikle iman eden bir grup disinda, ona uymus oldular. (34/20)

Ey insanlar, hic suphesiz Allah'in va'di haktir; oyleyse dunya hayati sizi aldatmasin ve aldatici(lar) da, sizi Allah ile (Allah'in adini kullanarak) aldatmasin. Gercek su ki, seytan sizin dusmaninizdir, oyleyse siz de onu dusman edinin. O, kendi grubunu, ancak cilginca yanan atesin halkindan olmaga cagirir. (35/5-6)

"Ey adem ogullari, ben size and vermedim mi ki: Seytana kulluk etmeyin, cunku, o, sizin icin apacik bir dusmandir;" (36/60)

Onun tomurcuklari, seytanlarin baslari gibidir. (37/65)

Suphesiz biz dunya gogunu �cekici bir susle', yildizlarla susleyip-donattik. Ve itaatten cikmis her azgin seytandan koruduk; Ki onlar, Mele'i A'la'ya kulak verip dinleyemezler, her yandan kovulup atilirlar; Uzaklastirilirlar. Onlara kesintisiz bir azab vardir. Ancak (sozu hirsizlama) calip-kapan olursa, artik onu da delip gecen �yakici bir alev' izler (ve yok eder). (37/6-10)

Seytanlari da; her bina ustasini ve dalgic olani. (38/37)

Kulumuz Eyyub'u da hatirla. Hani o: "Herhalde seytan, bana kahredici bir aci ve azab dokundurdu" diye Rabbine seslenmisti. (38/41)

Hani Rabbin meleklere: "Gercekten ben, camurdan bir beser yaratacagim" demisti. "Onu bir bicime sokup, ona ruhumdan ufledigim zaman siz onun icin hemen secdeye kapanin." Meleklerin hepsi topluca secde etti; Yalniz Iblis haric. O buyukluk tasladi ve kafirlerden oldu. (Allah) Dedi ki: "Ey Iblis, iki elimle yarattigima seni secde etmekten alikoyan neydi? Buyuklendin mi, yoksa yuksekte olanlardan mi oldun?" Dedi ki: "Ben ondan daha hayirliyim; sen beni atesten yarattin, onu ise camurdan yarattin." (Allah) Dedi ki: "Oyleyse ordan (cennetten) cik, artik sen kovulmus bulunmaktasin." "Ve suphesiz, din (kiyametteki hesap) gunune kadar benim lanetim senin uzerinedir." Dedi ki: "Rabbim, oyleyse onlarin dirilecekleri gune kadar bana sure tani." Dedi ki: "O halde, sure taninanlardansin." "Bilinen vaktin gunune kadar." Dedi ki: "Senin izzetin adina andolsun, ben, onlarin tumunu mutlaka azdirip-kiskirtacagim." "Ancak onlardan, muhlis olan kullarin haric." (Allah) "Iste bu haktir ve ben hakki soylerim" dedi. "Andolsun, senden ve iclerinde sana tabi olacak olanlardan tumuyle cehennemi dolduracagim." (38/71-85)

Sayet sana seytandan bir kiskirtma gelecek olursa, hemen Allah'a sigin. Cunku O, isitendir, bilendir. (41/36)

Kim Rahman'in zikrini gormezlikten gelirse, biz bir seytana onun �uzerini kabukla baglattiririz'; artik bu, onun bir yakin dostudur. Gercekten bunlar (bu seytanlar), onlari yoldan alikoyarlar; onlar ise, kendilerinin gercekten hidayette olduklarini sanirlar. Sonunda bize geldigi zaman, der ki: "Keske benimle senin aranda iki dogu (dogu ile bati) uzakligi olsaydi. Meger ne kotu yakin-dost(mussun sen)." (Bu soylenmeleriniz,) Bugun size kesin olarak bir yarar saglamaz. Cunku zulmettiniz. Suphesiz azabta da ortaksiniz. (43/36-39)

Seytan sakin sizi (Allah'in yolundan) alikoymasin. Gercekten o, sizin icin acikca bir dusmandir. (43/62)

Suphesiz, kendilerine hidayet acikca belli olduktan sonra, gerisin geri (kufre) donenleri, seytan kiskirtmis ve uzun emellere kaptirmistir. (47/25)

Suphesiz �gizli toplantilarin fisildasmalari' (kulis), iman edenleri uzuntuye dusurmek icin ancak seytan (urunu olan isler)dandir. Oysa Allah'in izni olmaksizin o, onlara hicbir seyle zarar verecek degildir. Su halde mu'minler, yalnizca Allah'a tevekkul etsinler. (58/10)
Seytan onlari sarip-kusatmistir; boylelikle onlara Allah'in zikrini unutturmustur. Iste onlar, seytanin firkasidir. Dikkat edin; suphesiz seytanin firkasi, husrana ugrayanlarin ta kendileridir. (58/19)

Kendilerinden once yakin gecmiste olanlarin durumu gibi; onlar, yaptiklarinin sonucunu tadmislardir. Onlara aci bir azab vardir. Seytanin durumu gibi; cunku insana "Inkar et" dedi, inkar edince de: "Gercek su ki, ben senden uzagim. Dogrusu ben, alemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarim" dedi. Sonunda onlarin akibetleri, suphesiz atesin icinde ikisinin de suresiz olarak kalici olmalaridir. Iste zalim olanlarin cezasi budur. (59/15-17)

Andolsun, Biz en yakin olan gogu (dunya gogunu) kandillerle susleyip-donattik ve bunlari, seytanlar icin taslama-birimleri (rucum) kildik. Onlar icin cilginca yanan atesin azabini hazirladik. (67/5)

O (Kur'an) da kovulmus seytanin sozu degildir. (81/25)

Seytanla ilgili hadisler

Kiyamet gununde Allah'in mahlukati icinden en cok bugz ettigi kimseler sunlardir: Yalancilar, kibirliler ve din kardeslerine karsi kalblerinde (gizli) kin besledikleri halde, onlarla bulustuklarinda kendilerine (zahiren) iyi muamele yapanlar. Bir de Allah ve Resulune cagrildiklarinda yavas davranan, fakat seytan ve onun emrine cagrildiklarinda ise suratle hareket edenlerdir.
Ravi: Hz. Vazin Ibni Ata (r.a.)

Aglayiniz, fakat seytanin cigirtkani olmaktan sakininiz. Zira aglamak goz ve kalbten oldukca Allah'tandir ve Rahmettendir. El ve dille oludugu zaman ise seytandandir.
Ravi: Hz. Ibni Abbas (r.anhuma)

Size Ramazan ayi geldi. O mubarek bir aydir. Allah size Ramazan ayi orucunu farz kildi. O ayda gok (rahmet) kapilari acilir, Cehennem kapilari kapanir ve azili seytanlar baglanir. O ayda bir gece vardir ki bin aydan daha hayirlidir. Kim o gecenin hayrindan mahrum kalmissa, o kimse hakikaten (butun hayirlardan) mahrum kalmistir.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Beyaz horoz edininiz. Zira kendisinde beyaz horoz olan eve seytan ve buyucu yaklasamaz. Ve o evin etrafindaki evlere de.
Ravi: Hz. Enes (r.a.)

Dunyadan sakinin. Kadinlardan da sakinin. Zira seytan cok aldatici, yaniltmak icin gozetici ve netice alicidir. O, takva sahiplerini avlamakta kadinlardan daha uygun bir tuzaga sahip olmamistir.
Ravi: Hz. Muaz (r.a.)

Sekerat (olume yaklasma) halindekilerin yaninda hazir olun. Ve onlara "L� ilahe Illallah'i" telkin edin. Ve onlari Cennetle de mujdeleyin. Zira erkeklerden ve kadinlardan halim olanlar bile boyle bir durumda saskinlik icinde kalir. Ve seytanin da, Adem ogluna en yakin oldugu zaman bu vakittir. Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, olum meleginin gorulmesi bin kilic darbesinden daha muthistir. Gene nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, mu'min bir kulun, her bir damarinin dolastigi yerde aci duymadikca, nefesi cikmaz.
Ravi: Hz. Vasile (r.a.)

Allah teala bir kula bugz ettigi zaman, ondan hayayi soyup alir. Hayayi alinca da o kimseyi sen sevmeyen ve sevilmeyen bir sahis olarak gorursun. Allah, emaneti de ondan alir. Emanet alininca, merhameti de alir. Merhamet alininca da Islam'in esasini da o kimseden alir. Islam'in esasi alininca da, o kimseyi artik kovulmus bir seytan olarak gorursun.
Ravi: Hz. Ibni Omer (r.anhuma)

Sizden biri helaline yakin olmak istediginde ortunsun, helalini de ortsun. Onlar merkeb ciplakligi gibi uryan olmasinlar. (Allah'dan haya, meleklerden edep, seytandan da kacinmak icin.)
Ravi: Hz. Eb� Um�me (r.a.)

Yatagina girdiginde soyle dua et: "Allahim! Tamam olan kelimelerine siginirim. Onun gazab ve ikabindan, kullarinin serrinden, seytanlarin vesveselerinden ve yanima gelmelerinden."
Ravi: Hz. Velid Ibni Mugire (r.a.)

Muezzin ezan okudugu zaman seytan mescidden sur'atle cikar, muezzin sukut edince de geri doner. Muezzin kamet alinca, seytan sesli bir sekilde yellenerek yine mescidden cikar, sukut edince tekrar doner de namazda bulunan musluman kisi ile nefsi arasina girer. Boylece o sahis namazini fazla mi, yoksa noksan mi kildi bilemez olur. Sizden biriniz boyle bir durumla karsilastiginda, otururken, selam vermeden once, iki secde yapsin ve sonra selam versin.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Sultan ofkelendigi zaman seytan ona musallat olur.
Ravi: Hz. Urve Bin Muhammed (r.a.)

Insan uykusundan uyandigi zaman, ona sur'atle bir melek ve bir seytan yaklasir. Melek kendisine: "Hayirla basla", seytan ise: "Serle basla" der. Eger o kimse: "Hamd olsun O Allah'a ki, olumumden sonra nefsime hayat verdi. Hamd olsun O Allah'a ki, gogu arz uzerine dusmekten alikoydu. Hamd olsun O Allah'a ki, uzerine olum hukum olunani tutar, digerlerini belirli bir muddete kadar birakir" der ise, melek seytani kovar ve o kimseyi muhafaza eder.
Ravi: Hz. C�bir (r.a.)

Seytan sabaha eristiginde askerlerini etrafa gonderirken onlara soyle der: "Kim bir muslumani haktan saptirirsa, ona tac giydiririm." Sonra askerlerinden biri ona gelir ve soyle der: "Ben, birisinin karisini bosayincaya kadar yanindan ayrilmadan calistim." Bunun uzerine seytan: "Mumkundur ki, o tekrar evlensin." Diger biri gelir ve soyle der: "Bu gun birisini ana ve babasina isyan ettirinceye kadar basindan ayrilmadan ugrastim." Bunun uzerine seytan: "Umulur ki, o kimse onlara iyilik yapsinda iyilerden olsun" der. Baska birisi gelir ve soyle der: "Ben, bir insani Allah'a sirk kosuncaya kadar saptirmaya devam ettim." Bunun uzerine seytan: " Iste aradigim sensin, sen" der ve taci ona giydirir.
Ravi: Hz. Eb� M�sa (r.a.)

Kiyamet yaklastiginda, muslumanin ruyasi hemen hemen yalan cikmaz. Ruyasi en sadik olan da sozu en dogru olandir. Muslumanin ruyasi Nubuvvetin kirkbes cuz'unden biridir. Ruya uctur: Salih ruya ki, Bu Allah'dan bir mujdedir. Huzun veren ruya ki, bu da seytandandir. Ve bir de kisinin kendi nefsinin ilka ettigi ruyadir. Biriniz hosuna gitmeyen bir ruya gordugunde kalksin ve (sol tarafina) tukursun. Ve onu baskalarina anlatmasin. Ruyada bagli olmaktan sevin. Zira ruyada bag, dinde sebattir. Lakin boynundaki demir bagdan hoslanma. (Zira bu agir yuke delalet eder.)
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Sizden biri bir sey yedigi zaman sag eliyle yesin, bir sey ictigi zaman sag eliyle icsin. Zira seytan sol eliyle yer, sol eliyle icer.
Ravi: Hz. Ibni Omer (r.anhuma)

Sizden birisi bir sey yediginde sag eliyle yesin, sag eliyle icsin, sag eliyle alsin, sag eliyle versin. Zira seytan solu ile yer, solu ile icer, solu ile verir, solu ile alir.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Sizden birisi yemek yediginde lokmasi duserse, uzerinde olani temizlesin sonra da onu yesin. O lokmayi seytana birakmasin.
Ravi: Hz. C�bir (r.a.)

Bir kimse bir sefer murad ederde evinden ciktigi zaman: "Bismillah, Hasbiyallah, tevekeltu Alallah" derse, melek der ki: "Bu sana yeterli oldu. Hidayete nail oldun ve korundun." Seytan ise oradan uzaklasir ve diger bir seytana soyle der: "Hidayete nail olan, kifayete eren ve korunan bir kisiye sen ne yapabilirsin?"
Ravi: Hz. Enes (r.a.)

Bir kimse evine girerken ve yemege baslarken Allah'in ismini zikrederse, seytan (yardimcilarina): "Sizin icin burada gecelemek de yok, yemek te yok " der. Fakat evine girerken Allah'in adini anmazsa seytan: "Geceleyecek yere de yemege de kavustunuz" der.
Ravi: Hz. C�bir (r.a.)

Sizden birisi mescide girdigi zaman Peygamber uzerine selam getirsin, sonra soyle desin: "Allahummeftahl� ebv�be Rahmetike." Ve mescidden cikinca da Peygambere selam getirsin ve desin: "Allahummagsamn� minesseytan." (Allahim beni seytanin serrinden koru.)
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Sizden biri hosuna gitmeyen bir ruya gordugunde sol tarafina uc defa tukursun ve seytandan Allah'a siginsin ve uzerinde oldugu yanindan digerine donsun.
Ravi: Hz. C�bir (r.a.)

Sizden biri hoslandigi bir ruya gorurse o ancak Allah'dandir. Oyle ise Allah'a hamd etsin ve onu anlatsin. Bunun gayrisini, yani hoslanmadigi bir ruya gorurse, o da ancak seytandandir. Oyleyse serrinden Allah'a siginsin ve onu hic kimseye anlatmasin. Bu takdirde kendisine bir zarar olmaz.
Ravi: Hz. Eb� Said (r.a.)

Icinde vesvese dogdugunda sag elinin sehadet parmagini kaldir, sol uyluguna vur ve "Bismillah" de. Zira bu seytanin bicagidir.
Ravi: Hz. Eb� Melih (r.a.)

Dort sey kimde bulunursa Allah, onun vucudunu Cehenneme haram eder. Ve dunyada onu seytandan ve nefsinden korur. Nefsi bir seye heves ettigi halde nefse hakim olur, yaptirmaz; Nefsi bir seyden tiksindigi halde onu yaptirir; Nefsin sehvet ve gadabina hakim olur. Dort sey de kimde bulunursa, Allah onu rahmetine gark eder ve Cennetine kor; Bir miskini barindirmak; Zaif birine acimak; Koleye rifk ile muamele etmek; Anne ve babasina infak etmek.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Ashabima ve onlari takip edenlere, onlari da takip edenlere hurmet ediniz. Bundan sonrakilerde yalan zuhur eder. Daha "yemin et" demeden yemin ederler. Istenmeden sahidlik yaparlar. Kim ki Cennetin orta yerin isterse, cemaate katilsin. Tefrikadan sakinin. Muhakkak seytan, yalniz kimselere musallat olur. Iki kisiden ise uzaktir. Sakin ha hic bir adam (yabanci) bir kadinla yalniz kalmasin. Zira ucuncusu seytandir. Kim ki hasene yapinca sevinir ve seyyiat yapinca uzulurse o mumindir.
Ravi: Hz. Omer (r.a.)

Ummetimin ihlil�ttan emin olmasi, Kureysle iyi gecinmelerindendir. Kureys Ehlullahtir, Kureys Ehlullahtir, Kureys Ehlullahtir. Kim ki Kureys'e karsi asker olursa, o seytanin askeridir.
Ravi: Hz. Ibni Abbas (r.anhuma)

Kendileriyle oturdugunuz ve ilim aldiginiz kimselere bakiniz. Zira ahir zamanda seytanlar insan seklinde temessul edecekler. Onlarin yanlis hadis uyduracaklari endisesiyle memleketini, ismini, babasinin ismini, asiretini tahkik edin. Ayrildiginda onu kaybedersiniz.
Ravi: Hz. Ibni Mes'ud (r.a.)

Seytan kacti mi? Seytan kacti mi? Seytan kacti mi? Ya Omer (r.a.). Kur'an'in hepsi (haktir, k�fidir ve safidir) gercektir. Magfiret azaba donusturulmedikce, hel�li haram, harami da hel�l kilmadikca.
Ravi: Hz. Ishak (r.a.)

Allah (z.c.hz.) arefe gunu arafattakileri umumi olarak mel�ikelere takdim etti. Hazreti Omer'i ise hususi takdim etti. Gok yuzunde hic bir melek yoktur ki Omer (r.a.)'i sevmesin, hurmet etmesin. Yer yuzunde de hic bir seytan yok ki ondan kacmasin.
Ravi: Hz. Ibni Abbas (r.anhuma)

Allah (z.c.hz.) zulmetmedikce, kadi ile beraberdir. Zulmedince himayesini ceker. Ve onu seytanla yalniz birakir.
Ravi: Hz. Ibni Ebu Evfa (r.a.)

Allah (z.c.hz.) ve melekleri ilk saffa sal�t eder. Saflari duzeltin, omuzlari birlestirin ve kardesinize mul�yim bulunun. Bosluklari doldurun. Zira seytan araniza -Hicaz koyunu gibi- girer. (Bu koyun kavruk olur)
Ravi: Hz. Ibni Umame (r.a.)

Allah (z.c.hz.) aksirmayi sever. Esnemekten ise hoslanmaz. Sizden birisi aksirip, "Elhamdulill�h" dedi mi, duyan her muslumanin "Yerhamukellah" demesi vacib olur. Esnemek ise seytandandir. Esnemek gelince, elinizden gelirse geri cevirin. Biriniz "haa" diye esnerse seytan guler.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Deve, seytanlardan yaratildi. Her devenin arkasinda bir seytan vardir. (Deve sahibine gurur gelir)
Ravi: Hz. Halid bin Mi'dan (r.a.)

Gunes seytanin boynuzu ile dogar, sonra ayrilir. Oglende tekrar beraber olur, sonra ayrilir. Batmaya yuz tuttumu yine beraber olur, sonra yine ayrilir. Bu uc zamanda namaz kilmayin.
Ravi: Hz: Saffan Ibni Muattal (r.a.)

Seytanlar, bayraklari ile carsilara giderler. Ilk girenle girerler, son cikanla cikarlar.
Ravi: Hz. Eb� Um�me (r.a.)

Seytan sizin her isinize burnunu sokar. Hatta yemeginize bile. Sizden birinizin lokmasi dusunce copunu alsin ve yesin, seytana birakmasin. Yemekten sonra ellerini (parmaklarini) yalasin. Cunku bilmezsiniz yemegin sizin icin mubarek kismi neresidir.
Ravi: Hz. C�bir (r.a.)

Seytan ali sever. Onun icin al giymekten ve sohretli elbise giymekten sakininiz.
Ravi: Hz. Rafi Ibni Yezid (r.a.)

Seytan, sizden biriniz namaz kilarken gelir, karistirir. Hatta hangi rek'atte oldugunu da sasirtir. Boyle zamanlarda secde-i sehiv yapiniz.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Seytan Ademoglunun damarinda kan dolasir gibi dolasir. (Birakmaz pesini.)
Ravi: Hz. Safiyye (r.anha)

Seytan senden korkuyor ya Omer (r.a.)
Ravi: Hz. Bureyde (r.a.)

Seytan dedi ki: "Yarabbi! Izzetin hakki icin cani cikincaya kadar onlari igfal edecegim". Rab da buyurdu ki: "Izzetim Cel�lim hakki icin istigfar ettikce, Ben de onlari affedecegim."
Ravi: Hz. Eb� Said (r.a.)


Seytan onumden gecmek istedi, bogazini sIktim. Hatta dilinin soguklugunu elimde duydum. Suleyman (a.s.)in duasi olmasaydi, bu mescidde onu direge baglardim. Cocuklar da gelir, seyrederlerdi.
Ravi: Hz. C�bir Ibni Semure (r.a.)

Seytan, besmele cekilmemis taami kendine hel�l gorur. Bir arabi geldi. Yemege besmelesiz, uzanan elini tuttum. Yemin ederim ki, seytanin eli de onunki ile beraber elimin icindeydi.
Ravi: Hz. Huzeyfe (r.a.)

Sizden birisine namazda iken seytan gelir, maksadinin teline dokunur. Bu ona yel gibi gelir. Boyle olunca, koku veya ses olmadikca namazini bozmasin.
Ravi: Hz. Eb� Said (r.a.)

Seytan namaz ezanini duyunca zartayla kacar, sonra tekrar gelir, vesvese yapar. Kamette kacar ve tekrar gelir, gene vesvese yapar.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Sizlerden birine seytan gelir ve icinizden sorar: "Seni kim yaratti?" "Allah" dersin. "Peki, Allah'i kim yaratti?" der Boyle olunca: "Amentu Bill�hi ve Res�lihi" dersin. O durmaz kacar.
Ravi: Hz. �ise (r.anha)

Seytan hortumunu ademoglunun kalbinin ustune koymustur. O kimse Allah'i anarsa, hortumu kalkar, unutursa, kalbi hortumunun icine duser. (O zaman yurek sIkintisi vaki olur. Bunu zikir giderir.)
Ravi: Hz. Enes (r.a.)

Seytan gelir, namazda mak'adi hareket ettirir. Boyle olunca acik bir ses veya koku duymadikca namazdan donmesin.
Ravi: Hz. Ibni Abbas (r.anhuma)

Muhakkak ki seytan, insanin kurdudur, koyunun kurdu gibi. Kurdun, suruden ayrilan koyunu yakaladigi gibi, o da cemaatten ayrilani kollar. Cokluk arasinda bulunan Cemaate ve mescide devam edin. (Burnunuzun dogrusuna gitmeyin)
Ravi: Hz. Muaz (r.a.)

Seytan bir kisiye kast eder, iki kisiye de kast eder. Ama uc kisi olunca kast edemez.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Gazab seytandandir. Seytan da atesten yaratilmistir. Atesi de ancak su sondurur. Sizden biriniz gazaba gelince abdest alsin.
Ravi: Hz. Atiyyetussadi (r.a.)

Kadin seytan suretinde gelir ve seytan suretinde gider. Sizlerden biriniz bir kadini begendiginde, gelsin haniminin yanina, nefsindeki gecer.
Ravi: Hz. C�bir (r.a.)


Kadin, seytanin oklarindan bir oktur. Kim ki bir guzel kadin gorur de, Allah rizasi icin ona gozunu kaparsa, bunun hemen akabinde, Allah o kimseye oyle bir ibadet lutfeder ki, zevkini ona duyurur.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Mel�ike an'ana (Bulut)dan indiklerinde, gokte kararlasan seylerden bahsederler. Seytanlar ise bunlardan bazilarina kulak kabartip duyarlar ve k�hinlere bildirirler. K�hinler de bunun yanina yuz daha katip satarlar.
Ravi: Hz. �ise (r.anha)

Nezir iki turludur: Allah icin olanin kefareti, onu odemektir. Seytan icin olanin ise, vefasi yoktur. Bunun icin yemin etmis olsa bile kefaret vermez. (tevbe gerekir)
Ravi: Hz. Ibni Abbas (r.anhuma)

Yilan taifesi cindendir. Biriniz onu (evde) gorunce (Nuh a.s'in ahdini koyarak) uc defa uzerine yurusun. Gene gelirse oldursun. Zira o seytandir.
Ravi: Hz. Eb� Said (r.a.)

Iblisin kopek burnu gibi burnu vardir. Ve onu �dem oglunun kalbine koymustur. Ona sehvet ve lezzetleri hatirlatir. Ve Allah hakkinda sekke dusurecek vesvese verir. Kul, "E�zu bill�hissem�'il alimi minesseytanirracim. Ve E�zu bill�hi en yahdur�n, Innallahe huvessem�'ul alim" dedikce hortumunu kalbinden ceker.(Bu sozler yurekten soylenecek. Yoksa zikirden ileri gecmez)
Ravi: Hz. Muaz (r.a.)

Mel'un iblis seytanlarina hitab eder ve der ki: "Et, kadin ve ickileri ele alin, zira ser icin bunlardan daha muessir bir sey bulamadim."
Ravi: Hz. Ebud Derda (r.a.)

Sizlerden bir mescidde iken seytan gelir, onunla oynamaya baslar. Adamin hayvani ile oynadigi gibi. O adam kendini buna kaptirinca seytan da nihayet agzindan gemini vurur.(Yani huzuru fil�n unutturur ona)
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Sizlerden biri mescidde iken seytan gelir, onunla oynamaya baslar. Adamin hayvani ile oynadigi gibi. Adam mucadele etmeyip ona teslim oldugunda, yellenme taklidi yapip da alay edenler gibi, o taklidi yapar, adami fitneye ugratmak icin. Boyle bir sey oldugunda suphelenip de namazi terkederek camiden cikmayin. Ne zaman koku veya ses isitirseniz o zaman baska.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Her seyin senami (zirvesi) vardir. Kur'anin da Bakara suresidir. Bu sure kimin evinde gece okunursa, uc gece seytan o eve gelemez. Kim de gunduz okursa, seytan o eve uc gun gelemez.
Ravi: Hz. Sehl Ibni Saad (r.anhuma)


Seytanin surmesi de vardir. Yalayip, koklayip, keyiflenecek seyi de vardir. (Besmeleyle yersen seytanin zayiflar) Uykuyu cok uyursan gozleri surmeli olur. Yalanin varsa yalanir. Ve ofkelendigin kadarda enfiyesini ceker.
Ravi: Hz. Enes (r.a.)

Evde bir yatak zevc icin, bir tane zevce icin, bir de misafir icin bulunsun yeter. Fazlasi seytan icindir.
Ravi: Hz. Sevban (r.a.)

(Hz. Ebu Bekir r.anh'a) Senin yaninda bir melek vardi. Sana yapilan tecavuzu reddediyordu. Ne vakit sen onun bazi sozlerini redde basladin, araya seytan girdi. Ben de burada seytanla oturamam dedi ve soyel buyurdu: Uc sey haktir; Zulme ugriyan bir kul Allah icin (ehemmiyet vermez) orali olmazsa, Allah (z.a.hz) da, yardimi ile onu aziz eder. Bir adam silai rahim niyetiyle verme kapisini acarsa, Allah (z.c.hz) da ona bolluk ihsan eder. Bir kimse de cogaltmak icin isteme kapisini acarsa, onu da Allah darliga dusurur.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Suphesiz ben bir kelime biliyorum ki, (Su ofkeli adam) bunu soyleseydi elbette ofkeden ona gelen hal kendisinden giderdi. "E�zubill�himinesseyt�nirrac�m" ve ondan o hiddet gitti. (Iki kisi birbirlerine kotu sozler soylemisler, birinin yuzu kizarmis damarlari kabarmis idi)
Ravi: Hz. Suleyman Ibni Sured (r.a.)

Ben bir kelime biliyorum ki, bu kizgin kimse onu soylese idi gazabini giderirdi; "Allahumme inn� e�zu bike minesseytanir racim."
Ravi: Hz. Muaz (r.a.)

Dun gece ruyamda acaib seyler gordum. Ummetimden bir kimse gordum ki, azab melekleri onu kusatmislardi da abdesti gelib, onu icinde bulundugu bu istenmiyen halden kurtardi. Gene bir kimse gordum ki kabir onu sIkiyordu. Namazi ona geldi ve onu kabir azabindan kurtardi. Gene bir kimseye seytanlarin musallat oldugunu gordum. Zikrullahi ona geldi ve seytanin tasallutundan onu kurtardi. (Seytanin tasallutu yurek sIkintisindan anlasilir) Gene ummetimden bir kimse gordum ki susuzluktan dili cikmisti. Ramazan orucu geldi onu suvardi. Yine bir recul gordum, kendisini zulmet sarmisti. Hacci ve umresi geldi ve onu o karanliklardan cikardi. Birini de gordum. Melekul Mevt ruhunu kabz etmek icin ona gelmisti. Anasina, babasina yaptigi iyilikler gelip o melege karsi cikti ve geri cevirdi. Bir recul de gorum. "muslamanlarla konusayim" diyor amma konusturmuyorlardi. Buna da silai rahmi gelip "Bu adam akrabasina giderdi" diyerek sefaat etti. Onlarla konustu ve beraber oldu. Birini de gordum, Peygamberlerin yanina gitmek istiyor, halka halka kovuyorlar onu. Onu da cunuplukten korkar olmasi (gusul abdesti) geldi de aldi, onu da yanima oruttu. Bir recul de gordum, atesin siddetinden eliyle korunmak istiyordu. Sadakasi geldi de basi uzerinde golge yapti ve yuzune perde oldu. Birini de gordum, zebaniler kendisini almaya gelmisti. Yaptigi emri bil maruf, nehyi anil munkeri geldi de kendisini kurtardi. Bir recul de gordum, atese atilmis (Allah korkusundan doktugu) goz yaslari geldi de onu Cehennemden kurtardi. Birini de gordum, defterini solundan veriliyor. Allah korkusu geldi, onu kurtardi ve defterini saga aldi. Terazisi hafif gelen bir kimse gordum. Kendinden evvel olen cocuklari gelip mizanini agirlastirdi. Cehennemin kenarinda bir adam gordum, onu da oradan Allah korkusu kurtardi. Birini de gordum, hurma sazi gibi titriyordu. Allah'a husnu zanni geldi ve titremesi durdu. Sirat koprusunde duse kalka giden birini gordum. Onu da selati selami gelip kurtardi ve sirati gecene kadar dogrulttu. Biriside Cennetin kapisina kadar geldi fakat kapilar kapaniyordu. Onu da Kelimei Sehadeti gelip Cennete koydu.
Ravi: Hz. Abdurrahman (r.a.)

Bir adam evinden cocuklari, ana babasi ve iyali icin (onlarin ihtiyacini temin icin ) cikiyorsa, bu Allah ugrundadir. Calim, tekebbur ve tefahur icin cikarsa o da seytan yolundadir.
Ravi: Hz. Kaab (r.a.)

Sana Allah'dan korkmani tavsiye ederim. Zira o korku, butun islerinin zinetidir. Sana Kur'an okumani, Allah'i zikretmeni tavsiye ederim. Zira o, senin semada anilmana sebebdir, yeryuzunde ise senin icin nurdur. Sukutunun uzun olmasini tavsiye ederim. Ancak hayir soz mustesna, zira bu sukut, seytani senden uzaklastirir. Ve din isinde sana yardimci olur. Cok gulmekten de sakin. Cunku o, kalbi oldurur ve yuzun nurunu giderir. Cihada mulazemet et, Cunku o, ummetimin Ruhbanligidir. Miskinleri sev ve onlarla dusup kalk. Kendinden asagidakine bak, yukaridakine bakma. Zira, sana Allah'in verdigi nimetleri kucumsememen icin bu hal daha uygundur. Seninle alakayi kesseler de akrabani ziyaret et. Aci olsa da Hakki soyle, Allah yolunda kinayanlarin kinamasindan korkma. Kendi nefsin hakkinda bildigin seyler, insanlardan seni alikoysun. Yaptigin seylerde onlara ustunluk taslama. Su uc hasletin bulunmasi, kisiye ayib olarak yeter. Kendi kusurlarini bilmeden, baskasinin kusurlarini gormesi, ayni hal kendisinde de oldugu halde, baskalarinda utanilacak hal gormesi ve arkadasina eziyet etmesi. Ey Ebu Zer! Tedbir gibi akil, sakinmak gibi verag, guzel huy gibi seref yoktur.
Ravi: Hz. Eb� Zerr (r.a.)

Size ashabim hakkinda hayir tavsiye ederim. Sana tabiin ve tebai-tabiin hakkinda da hayr tavsiye ederim. Sonra yalan yayginlasir. Oyle ki, adam kendinden yemin istenmeden yemin eder. Sahid de istenilmeden sahidlik yapar. Dikkat edin, bir erkek, yabanci bir kadinla asla yalniz kalmasin. Yoksa ucunculeri seytan olur. Size cemaate devami tavsiye ederim. Aman tefrikaya dusmeyin. Zira seytan, tek insanla beraberdir. Halbuki o iki kisiye daha uzak olur. Cennetin ortasini istiyen cemaate yapissin. Iyiligi, kendisini sevdiren, kotulugu ise uzen kimse gercek mumindir.
Ravi: Hz. Omer (r.a.)

Kuldan Allah'in ilk cekip aldigi sey, "Haya"dir. O zaman O gadab eder ve kul gadaba ugramis duruma gelir. Sonra kendisinden "Emaneti" alir. O zaman o kimse "hain ve hor" olur. Sonra ondan "Rahmeti" alir. O zaman da o kimse kati kalbli ve kaba olur. Iste o zaman onun boynundan islam bagini cozer. Artik o kimse, lanete ugramis ve lanetlenmis seytan olur.
Ravi: Hz. Enes (r.a.)

Seninle beraber bir kedinin de icmesinden hoslanir misin? "Hayir" dedi. Buyurdu ki: Iste simdi seytan seninle icti. (Bir sahsin ayakta bir sey ictigini gorunce bu hadis varid oldu.)
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Kadinlarla bir arada yalniz kalmaktan sakin. Nefsim yed-i kudretinde olana yemin ederim ki, bir kisi bir kadinla yanliz kalmaz ki, aralarina seytan girmis olmasin. Bir kimsenin camur veya balciga bulasmis bir hinzirla sIkisIk durumda olmasi, o kimse icin kendine helal olmiyan bir kadinla omuz omuza sIkisIk olmasindan daha hayirlidir.
Ravi: Hz. Eb� Um�me (r.a.)

Kibirden sakininiz. Hic suphe yok ki kibir, seytani Adem (a.s)'a secde etmemeye sevketmistir. Hirstan da sakininiz. Zira hirs, Adem (a.s)'i malum agactan yemege sevketmistir. Hasedden de sakininiz. Zira Adem (a.s)'in iki oglundan biri, kardesini ancak hased sebebiyle oldurmustur. Iste bunlar, her hatanin aslidir.
Ravi: Hz. Ibni Mes'ud (r.anhuma)

Yatsidan sonra sohbetten sakininiz. Geceleyin merkebler anirdiginda seytandan Allah'a siginin.
Ravi: Hz. Ibni Cureye (r.a.)

Kirmizi renklerden sakininiz. Zira o, ziynetin seytana en sevimli olanidir.
Ravi: Hz. Imran Ibni Husayn (r.a.)

Hangi delikanli ki, genc yasinda evlenirse, onun seytani soyle bagirir: "Eyvah, dinini benden korudu."
Ravi: Hz. C�bir (r.a.)

Gunah, kalblerin heyecanidir. Hic bir bakis (kadinlara) yoktur ki, onda seytanin tamai olmasin.
Ravi: Hz. Ibni Mes'ud (r.anhuma)

Tek parmakla yemek seytan, iki parmakla yemek cebbar, uc parmakla yemek ise, Peygamberlerin yiyisidir.
Ravi: Hz. Eb� Hureyre (r.a.)

Namazda tukurmek, sumkurmek, hayiz gormek ve uyuklamak seytandandir.
Ravi: Hz. Sabit (r.a.)

Aglamak merhamettendir. Bagirip cagirmak seytandandir.
Ravi: Hz. Buheyr Ibni Abdullah (r.a.)

Bela, insanin diline baglidir. Bir kimse bir seyi "yapmam" dedimi seytan her isini birakip onu yaptirana kadar ugrasir.(Allah'i anarak soylemesi lazim gelir.)
Ravi: Hz Ebud Derda (r.a.)

"Alıntıdır"

Mesajı son düzenleyen S-TeaM ( 16-09-06 - 00:47 )
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 16-09-06, 00:37   #2

Varsayılan Cvp: "Şeytanla İlgili Ayet ve Hadisler"


tasınmıstır islam ve insan bölümünden...
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 16-09-06, 12:36   #3

Varsayılan Cvp: "Şeytanla İlgili Ayet ve Hadisler"


Allah Razı Olsun
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 24-03-07, 13:02   #4

Varsayılan C: "Şeytanla İlgili Ayet ve Hadisler"


Teşekkürler, paylaşımın için.
  Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 08-05-07, 22:18   #5

Varsayılan C: "Şeytanla İlgili Ayet ve Hadisler"

allah razı olsun kardeş o
  Alıntı Yaparak Cevapla
Cevapla

Bu konunun kısa yolunu aşağıdaki sitelere ekleyebilirsiniz

Konu Araçları

Gönderme Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
Smiley Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Kapalı
Refbacks are Kapalı



5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Şikayet Mailimiz. İçerik, Yer Sağlayıcı Bilgilerimiz. Reklam Mailimiz. Gizlilik Politikası


Reklamı Kapat

Reklamı Kapat